Hoe moet je dit nu precies doen dan?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Jucade, Apr 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geef borstvoeding aan Justin, ook kolf ik af. Dus stel dat Justin bv om 06.00 rechts borstvoeding krijgt, moet ik dan hiervóór links gaan afkolven of pas anderhalf uur erna? Of maakt dit niet uit? En na hoeveel tijd is je borst dan weer 'aangevuld' zeg maar? Of scheelt dit per persoon? En hoeveel mag je afkolven? (5, 3 en 1 minuut, maar mag dit niet meer zijn dan? en waarom niet?)

Ik heb ook soms t idee dat Justin weinig achtermelk krijgt omdat hij 10 minuten drinkt, daarna gaat ie aan mn tepel 'trekken' met zn mondje en haal ik m er af (dit doet ie omdat ie dan aan t sternen is). Hierna verschoon ik Justin en leg ik m weer aan, maar dan na 5 minuutjes hoeft ie al niet meer.. doe ik t zo wel goed? Hij was deze week ook nog geen 200 gram gegroeit nl.. Pfff wat n vragen en ik hoop dat je antwoord hebt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat is de reden dat je kolft?

Ilja

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zodat mijn man de laatste avond of nachtflesje kan geven.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oke. Ik begrijp dat je volledige Bv geeft en je wilt graag voor de laatste voeding en/of nachtvoeding moedrmelk per fles geven.

Over achtermelk (en voormelk) wordt tegenwoordig niet echt meer een onderscheid gemaakt. Probeer dat zelf ook los te laten. Als je Justin nu aanlegt voor een voeding en hij drinkt 10 minuten rechts is dat prima. Langer mag ook, maar hij laat zelf los of drinkt niet meer goed zodat je hem kunt afkoppelen. Verschoon hem en leg hem vervolgens aan de linkerkant aan. Kijk wat en hoelang hij wil drinken. De volgende voeding start je links....laten drinken ...verschonen om vervolgens rechts nog aan te bieden. Zo stimuleer je beide borsten voldoende.

Als je de laatste voeding per fles wilt geven is het beste om kort voor de voeding beide borsten zo'n 10 minuten te kolven zodat Justin de moedermelk direct uit de fles kan drinken. 'S-nachts kan dit ook, maar wil je dit echter niet dan zul je een voorraad moedermelk op moeten bouwen. Je zult dan na moeten kolven (na de voedingen) of tussen de voedingen door kolven. Je zou dan anderhalf a twee uur na de voeding kunnen kolven. Echter de vraag naar melk wordt groter dus dat betekend meer melkproduktie...dus stuwing.

Mijn advies is om te zorgen dat de melk voldoende is en op gang blijft om te beginnen met nakolven. Als de Bv dan als een treintje loopt is het makkelijker om tussendoor te gaan kolven.

Ilja

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    oke bedankt, ik ga t proberen!

Share This Page