Ik ben benieuwd welke vitaminen/supplementen jullie nemen en waarom juist die Ik nam tot vandaag eigenlijk nooit iets, maar omdat we vegetarisch zijn gaan eten heb ik vandaag bij de tuinen van het huismerk Fem complete gehaald en voor mijn zoontje multivitamine druppeltjes van natures aid Nu vraag ik mij af.. in die druppeltjes zit 7.5mg vitamine D maar ik gaf hem voorheen altijd alleen vitamine D, en daarin zit 10mg Nu mist hij dus 2.5mg per keer hoe los ik dat op?
Ik heb ruim 2 jaar lang elke 3 weken b12 injectie gehad, ivm vele klachten. Ben perongeluk x afspraak vergeten bij de huisarts en nu al een tijdje niet geprikt. Ivm onder controle staan bij de internist en dja regelmatig bloedprikken, heb ik overlegd met hem om het even zo te laten. Kijken hoe ik me blijf voelen en in oktober een weer te prikken. Na 6 weken niet spuiten zat de waarde ergens rond de 350, vindt het zelf niet gigantisvhe hoog, erg benieuwd wat de waarde straks is. Voel me inmiddels weet stuk belabberde dan voor de spuiten dus vrees dat ik er gewoon weet aan ga, en blijf.. Verder slik ik niks
Ik geloof niet in vitaminen in een potje. Allemaal marketing. Er zijn best vitamine gebreken die reëel zijn en vegetariërs en met name veganisten missen ook wel iets, maar de rest? Iedereen heeft weleens klachten ergens van en die kunnen toevallig verminderen met suppletie. Bovendien moet je uitkijken met B6 in je supplement. Overdosering met klachten is daarbij reëel.
Ik slik B12 en Foliumzuur ivm een klein tekort. Wel natuurlijke, geen synthetische... Verder eet ik gevarieerd, dus vind het niet nodig extra vitamine te slikken.
Ik gebruik een vit B complex omdat ik heel weinig (rood) vlees eet. Als ik dat niet doe krijg ik er last van (moe en somber). In de winter vit C hoge dosering, time released. Dan ben k minder vaak verkouden. Soms in combo met Echinea, waarvan bewezen is dat dit je afweer versterkt (lichaam maakt meer witte bloedcellen aan). Verder Magnesium vanwege spierpijn en rusteloze benen. Al een aantal keer mee gestopt maar na een paar weken komen de klachten steeds weer terug. Vit D in hoge dosering (50 mcg) omdat ik vanwege kantoorbaan veel binnen zit en sowieso de zon mijdt (hekel aan). Ik laat het regelmatig prikken bij de huisarts en hiermee zit ik rond de 100, dus goed. Astaxanthine gebruik ik soms voor mn ogen. Ijzer rondom mn menstruatie omdat ik daar snel te laag mee zit. Melatonine gebruik ik heel af en toe. Maar voornamelijk als we naar de zomertijd gegaan zijn. Dan heb ik er wat minder lang last van. Sinds mn burn-out gebruik ik 5-HTP en L-Tyrosine. Ik slaap daarmee beter en lijkt ook te helpen om wat beter in mn vel te zitten en helderder in mn hoofd te zijn. Op zich logisch want dit zijn voorlopers van neurotransmitters (Serotonine, Dopamine en Noradrenaline). Ben dit wel aan het afbouwen. Dit zijn geen vitamines natuurlijk maar word verkocht als supplementen voor oa sporters. Je mag het niet gebruiken als je anti-depressiva gebruikt want dan versterkt het elkaars werking. Ik ben een groot fan van supplementen. Heb er een hele studie van gemaakt en heb al vanalles geprobeerd. Je inlezen is wel een must. Er word erg veel rommel verkocht. Ik zoek echt wetenschappelijke artikelen op en daar zijn er van veel supplementen best veel van.
Dank voor de tip. Hier ga ik eens naar kijken. Ik heb ook een bo en lijkt maar niet beter te gaan, wellicht helpen deze mij een stapje in de goede richting. Waar haal jij deze?
Ik haal ze online in de VS (iHerb). In Nederland zijn ze verkrijgbaar bij oa Vitaminstore. https://www.vitaminstore.nl/sports/spieren/aminozuren/l-tyrosine-500-mg-solgar-vitamins Via iHerb; https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-5-HTP-100-mg-120-Veg-Capsules/306 https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-L-Tyrosine-Extra-Strength-750-mg-90-Veg-Capsules/6681 Voor iHerb moet je goed opletten dat je order inclusief verzendkosten onder de €22 blijft. Anders betaal je een boete. Ik laat dus soms maar 1 potje per keer komen. Verzendkosten kun je kiezen voor snelle levering en veel verzendkosten. Of minder verzendkosten (2-3 euro) dan is het 2-3 weken onderweg. Betalen kan met iDeal, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd. Ik bestel heel veel van over de hele wereld dus gebruik daarvoor een creditcard.
Ik geef mijn kinderen kauwtabletjes van Kruidvat huismerk van 25 mcg. Ik vind die 10 mcg veel te weinig. De WHO adviseert veel hogere doseringen. En als je dat teveel vind kun je er 1 om de dag geven.
Je kindje in de zon zetten. Wanneer de r in de maand is heeft je kindje vit D nodig. Anders is zonlicht echt genoeg om het aan te vullen. Tenzij je kindje een donkere huid heeft dan maakt hij/zij minder vit d aan door zonlicht. Ik heb zelf Bonusan druppels maar ik zou zelf even researchen wat je belangrijk vind in/aan een supplement.
Ijzer (ben bloeddonor en zonder zit ik altijd net onder de grens) Vitamine C (de laatste tijd veel ziek/snotterig geweest, deze is dus tijdelijk) Vitamine D (omdat ik veelal binnen werk) Morgen ook weer foliumzuur in huis halen
Dit is wat ik slik momenteel. Als ik niet zwanger ben, slik ik extra kurkuma en ginkgo biloba. En in de winter echinacea forte. Slik trouwens een stuk of 5-6 pilletjes vit D. En van die magnesium neem ik voor het slapen gaan twee tabletten ipv de aangegeven 1.
Ik slik vitamine d en kauw magnesium. Magnesium omdat ik anders echt niet in slaap kom en ook slecht slaap en vitd omdat ik liever uit de zon blijf ivm heel snel verbranden. Ik heb ook nog l lysine voor mijn koortslippen.