Diarree met 32 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamalieske, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hallo dames,

Omdat ik zo twijfel wat ik moet doen vraag ik jullie om advies.

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en heb enorme last van diarree ik hoef niet vaak naar het toilet maar als ik moet is het dun. (niet waterachtig)
    Dit is al een dag of 3 zo en ik heb er nog niets aan gedaan omdat ik dacht dat het de warmte of iets van eten was dat verkeerd viel.
    Nu ligt de kleine wel in stuit de hele tijd me van onder te trappen, verder niet pijnlijk ofzo maar misschien wel de oorzaak?
    Ik durf nog niet zo goed de vk of huisarts te bellen omdat ik colitus ulcerosa heb, een chronische darmaandoening waarvoor ik normaliter zware medicijnen gebruik, en dit wil ik nu liever niet doen. (ik ben namelijk al zover gekomen zonder die troep, en wilde dat nog ff zo houden)

Misschien dat andere dames me gerust kunnen stellen.... hoort het er gewoon bij, is het toch de warmte geweest?
    Of moet ik niet zo dom doen en de vk morgen bellen?
    ik wil geen drama maken om niets... maar ook niet een risico nemen door alles weg te wuiven.

alvast bedankt

Liefs Marlies

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mamalieske,

Ik wil je best heel erg geruststellen ,maar dat is niet verstandig....

Waarschijnlijk is het gewoon diarree, maar omdat jij colitus hebt ( een goeie vriendin van mij heeft croon een geode collega colitus, dus ik weet zo ongeveer wat het inhoud )
    Vind ik dat je zelfs gewoon naar je huisarts moet gaan.
    Volgens mij zijn er drie opties :

Als het colitus is ,mag je misschien nog wel even door zonder je medicijnen, maar weten ze wel wat er direct na de bevalling moet gebeuren.

Als het colitus is , zo erg dat je niet zonder medicijnen meer kan. Dan is het maar goed dat ze dat nu weer ontdekken ,want bevallen met ernstige colitus, is niet goed, en ze zullen echt zoveel mogelijk doen om je kindje te beschermen ( welicht iets eerder laten komen, jij strak onder controle etc etc )

Of het is een hele gewone het is warm weer diarree, en ook dan is het goed om dat te weten, want nu maak je je alleen maar zorgen om wellich niets.

Lang verhaal, laat op de nacht, maar ik heb al meerdere keren gezie nwat er gebeurd als je denkt dat het zomaar een diarree is en niet naar de dokter gaat.. ( ondervoeding, zonder mager te worden, omdat je lichaam niet meer de goee stoffen opneemt, en dat lijkt me heel ongezond voor de baby)

Hup naar de dokter, ff doorbijten, hoogst waarschijnlijk valt het mee. Zo niet dan is het maar goed dat je naar de dokter bent gegaan.

ik heb mezelf nu geloof ik een keer of vier herhaald. Boodschap moet overgekomen zijn :)

Sterkte meid

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dank je voor je reactie wannabe, ik ga straks de vk bellen tijdens het tel.spreekuur en het hun voorleggen als ik van hun naar de huisarts moet dan ga ik.

Mijn huisarts is nogal snel met medicatie voorschrijven en zo ernstig is het volgens mij nog niet. Overigens is het ook geen leuke man, ergens hoop ik dat ze me over zetten naar de gyn. van het ziekenhuis voor controle daar ben ik denk ik beter op mijn plek.
    Ik wil daar ook bevallen en ben er al eens geweest, we zullen het vanmiddag wel horen, laat het je weten.

Deel Deze Pagina