longembolie.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kimmetjuu, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    Hoi Hoi ,
    Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn 2e kindje.
    Met 16 weken ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis met een longembolie, een paar weken weinig pijn gehad maar nu begint het weer, alleen op een andere plek, niet bij mijn longen maar bij mijn sleutelbeen.

Ik vroeg me af of meer dames hier last van hebben of een longembolie hebben gehad. En wat hun ervaringen zijn.

gr

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb eens na een zware operatie en lang ziekbed een longembolie opgelopen. Dit noemden ze een uitgelokte embolie en ik moest vier maanden aan de bloedverdunning. In het kraambed altijd fraxiparine spuiten. En op andere risico momenten ook spuiten.

Heb je de huisarts al gebeld? Snel doen hoor. Kan levensbedreigend zijn zo'n longembolie

3. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    Hoi Frummelk,

Ja ik loop al onder controle bij de longarts en gynaecoloog.
    Ik moet tot na mij bevalling fraxodi spuiten, maar de pijn is weer terug.
    Een embolie zou niet meer kunnen omdat mijn bloed dus is(en blijft).
    En de huis arts zegt dat dit de naweeen van de infarct zijn.
    Maar nu is die pijn verplaats naar mijn schouder (in me nek net boven me sleutelbeen) heb je daar ook ervaring mee?

Gr Kim

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dat lijkt me niet goed, dat de pijn terug is.
    Ik kan me de pijn niet goed herinneren omdat mijn hele lijf destijds pijn deed van de operatie en het ziek zijn

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Toch voor de zekerheid even met de hap bellen, hiermee geen risico's nemen

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Weet je je bloedwaardes dan? Sommige moeten meer medicijnen dan andere. ....

7. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    Ik heb de zwaarste die er zijn me bloed is al meerdere malen getest.

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wanneer was de laatste keer Dat je bbloed is getest? Ik weet dat ik ook moeilijk stabiel te krijgen was qua medicijnen.

Ik zou even een huisarts bellen voor overleg. Just to be sure.

9. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    Thanx!!,
    Ik moet morgen weer bloed prikken.

Heb jij ook moeten bevallen met bloedverdunners?
    Dat blijkt ook niet allemaal even makkelijk te gaan.

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb na de vorige bevalling trombose in mijn been gehad, met daar bovenop een longembolie. Toen een half jaar bloedverdunners moeten slikken.

Inmiddels bijna uitgerekend van nummer twee en kwam er 7 weken geleden achter dat de trombose terug is. Sindsdien spuit ik bloedverdunners, in het kraambed ga ik waarschijnlijk over op tabletten ivm borstvoeding. Die moet ik dan slikken tot een jaar na de bevalling.

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik krijg pas fraxiparine na de bevalling. In mijn geval de keizersnedes.

12. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    Ik had begrepen dat als je borstvoeding wilde geven je geen pilletjes kan krijgen maar door moet blijven spuiten.

Ik had bij mijn eerste kindje ook een keizersnede.
    vorige week gesprek met de gynaecoloog gehad ik moet blijven spuiten tot aan mijn bevalling mits alles goed blijft gaan, en stoppen op moment van de eerste weeën. Na mijn bevalling weer verder.

hebben jullie ook zn last van de jeuk en schijven die de spuiten achter laten???

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb er gelukkig helemaal geen last van. Heb gehoord dat als je wrijft na het spuiten dit dat wel kan veroorzaken. Bij mij brandt het alleen een beetje direct na het spuiten soms.

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik had de meest idiote bijwerkingen. Ik werd knalblauw op de spuitplekken. En ik werd kaal.... duizelig etc. Maar ik was steeds veel te hoog ingesteld waardoor mijn bloed veeeel te dun werd.

15. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Spuiten of tabletten na de bevalling maakt niet uit, ik ben momenteel overstap aan het maken naar tabletten, was de spuiten helemaal beu.
    Hematoloog gaf aan dat de spuiten minimaal in je melk terecht komen, en tabletten niet. Terwijl ik afgelopen week een andere hematoloog sprak en die zei dat beide minimaal in je melk komen...

16. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    ik blijkt allergische reactie te hebben van de spuiten. Mijn bloed was niet goed dus mag er nu 2 spuiten.
    ik word ook knalblauw en enorme schijven en jeuk... dat is nog wel het meest vervelende.
    Ik mag absoluut geen pillen ivm de zwangerschap dus wordt gewoon doorbikkelen.

Deel Deze Pagina