We zijn nu 1 1/2 jaar bezig om zwanger te woorden en helaas, het is nog niet gelukt!!! We hebben al een dochter en bij haar waren we al na de tweede maand zwanger, maar omdat het nu best lang duurt (voor mijn gevoel) wil ik toch een afspraak bij de dokter gaan maken voor verder onderzoek. Nu is mijn vraag, wat voor onderzoeken woorden er gedaan bij een vrouw en man? Heeft er iemand ervaring mee en hoe lang kan het allemaal duren?
Niemand die naar een bepaalde tijd toch maar naar de dokter is gestapt om verder onderzoek te laten doen waarom het zwanger woorden niet lukt?
Hey, Ik vind dat je groot gelijk hebt om naar de dokter te stappen. Ik denk dat ik dat zelfs al vlugger zou gedaan hebben. Ik ben wel nog nooit zwanger geweest, dus jij weet natuurlijk wel al dat je zwanger kan worden, maar anderhalf jaar is toch wel al een tijdje hé. Ik ben begin maart gestopt met de pil. Omdat mijn menstruatie na enkele maanden nog niet op gang kwam ben ik al naar een gynaecoloog gestapt. Zij kwam er al snel achter dat ik geen eisprong heb en nu krijg ik medicatie waardoor ik wel al twee maanden een eisprong heb gehad. Als ik gewoon gewacht had, had ik deze kansen nog niet gehad. Jammer dat ik gewoon ongesteld ben geworden want het wachten duurt wel lang, maar ik zou zéker en vast naar de dokter gaan!!! Veel succes!!
Hoi, Ik ben naar de fertiliteitsarts doorverwezen omdat mijn menstruatie maandenlang was uitgevallen. Ik heb uitgebreid bloedonderzoek gehad, de sperma van mijn vriend is onderzocht. Ik heb ook inwendige echos gehad. Op deze manier kunnen ze beoordelen wat voor behandeling jij kunt volgen. Succes!
@ssgerundt: Ik ben heel benieuwd wat er bij jullie uitkomt. Laten we hopen dat er niets ernstigs aan de hand is, je hebt immers al eens een hele zwangerschap uitgedragen. Spannend! Omdat het bij ons na een jaar nog niet gelukt is zijn wij ook pas geleden naar de dokter gegaan en worden binnenkort bij de gyneacoloog verwacht. Vind het heel spannend maar heb nog steeds goede hoop dat het ons op de natuurlijke manier moet gaan lukken... Je ziet alleen iedereen om je heen zwanger worden en daar wordt ik soms een beetje moedeloos van. Ik ben echt heel blij voor ze, maar toch blijft het moeilijk.
Hoi, Wij zijn begin dit jaar doorverwezen door de dokter voor een fertiliteitsonderzoek. Na het maken van een afspraak kregen we een vragenlijst thuis gestuurd, die zowel mijn man als ik in moesten vullen. Deze moest voor de afspraak in he zh zijn. De eerste afspraak krijg je informatie over het onderzoek, en uitleg over je cyclus. Beide partners worden hierbij verwacht aanwezig te zijn. Het kan zijn dat je de 1e keer ook al een inwendige echo krijgt, ligt eraan waar je in je cyclus zit. (Wees dus voorbereid ) De afspraken die voor de vrouw daarna volgen zijn * bloed afname * en een aantal inwendige echo's, om te kijken of je een goede eisprong hebt. Deze worden gemaakt aan de hand van je cyclus en niet op de tijden die je zelf beter uit komen. Ongeveer om de 3 dagen en niet in het weekend. Hierbij hoeft de man niet aanwezig te zijn. De man: * krijgt een sperma (semen) onderzoek. Gewoon thuis in een potje en binnen een uur afleveren in het zh Ook krijg je een paar dagen voor je eisprong huiswerk mee, S'avonds klussen en de volgende ochtend gaan ze kijken of de zaadjes kunnen overleven in je baarmoeder Dit noemen ze de samenlevingstest Mochten ze nog geen vreemde dingen gevonden te hebben, kun je een baarmoederfoto krijgen. Ze spuiten dan een vloeistof in je baarmoeder om te kijken of je eileiders open zijn en hoe je baarmoeder er uit ziet. Na deze onderzoeken of eerder (als ze eventueel eerder al iets vinden) krijg je een evaluatiegesprek. Met de uitslag van de onderzoeken. En een kansberekening op een zwangerschap bij jullie. Mochten ze iets op de baarmoederfoto's zien dan kan het zijn dat ze je gaan adviseren om een kijkoperatie te ondergaan. Het gaat stap voor stap: Het kan zijn dat je geen mooie eisprong hebt (onregelmatige cyclus) Dan gaan ze daaraan werken. Het kan ook zijn dat ze niks vinden: onbegrepen infertiliteit Ik zelf krijg binnenkort een kijkoperatie + de maanden daarna clomid ter voorbereiding op iui. Natuurlijk hoop ik dat dat allemaal niet nodig is Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, en wens je alvast veel succes toe met de onderzoeken en dat je snel zwanger mag raken. Groetjess
@Kleinemuppet Zo, da's niet niks...maar ik had ook niet anders verwacht. We gaan er blanco in en laten alles op ons afkomen, bedankt voor je tip qua evt. inwendig onderzoek de eerste keer...had ik niet verwacht... Ik neem aan dat jullie voor een eerste kindje gaan? Laten we hopen dat we elkaar allemaal snel goed nieuws kunnen geven...