Na het vrijen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mamavyas, May 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

De laatste weken merk ik dat als ik gemeenschap heb gehad, dat ik branderig gevoel heb in mijn vagina. OOk mijn schaamlippen zijn dan wat dik. Wat kan dit betekenen???

Alvast bedankt!! :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hanan,

dit kan betekenen dat je last hebt van een schimmelinfectie, dat kan een branderig gevoel geven. Het is dan wel van belang om even te laten kijken door een huisarts en zo nodig te behandelen. Mocht het geen schimmelinfectie zijn, gebruik dan extra glijmiddel, het kan eventueel ook van een droge vagina komen dat je last hebt.

Mirjam

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Bedankt voor uw advies.

Ik heb meteen me huisarts gebeld en die denkt dat het misschien wel blaasontsteking is, morgen dus ochtend urine langs brngen.

Volgens de assistente zou bij schimmelinfectie kunnen zijn dat je erge brand gevoel hebt en de hele tijd jeuk hebt, well het brand gevoel heb ik maar geen jeuk aan mijn vagina.

:)

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Mirjam,

Ik heb vandaag mijn urine ingeleverd bij de huisarts en ja hoor ik heb weer blaasonsteking!!.

Dit is de tweede keer tijdens mijn zwangerschap en moet zeggen dat ik weer aan de antibiotica moet(axiomille). Ik baal enorm.

Ik heb al bijna geen zin meer in het zwanger zijn. :x

Mirjam, kan je gewoon gemeenschap hebben als je een blaasonsteking hebt???

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Hanan,

wat vervelend dat het weer een blaasontsteking is. Naast de antibioticakuur is het goed om veel te drinken, regelmatig te gaan plassen en dan vooral goed uitplassen. Je kunt ook extra vitamine C nemen. Je mag gewoon gemeenschap hebben als je een blaasontsteking hebt, wel is het raadzaam om vlak ervoor en vlak erna te plassen.

Mirjam

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor uw wijze advies. Ik slik nu gravitamon mag ik daarnaast ook vitamine C slikken? Op de bijsluiter van gravitamon word afgeraden om nog andere vitamines te nemen. Kan ik nu wel vitamine C slikken of niet? :)

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Hanan,

ja, vitamine C mag er nog wel bij. Vitamine C is een wateroplosbaar vitamine, als je teveel hebt, plas je het uit. Vitamine C maakt het de bacteriën in de blaas moeilijker om zich aan de blaaswand te hechten. Ditzelfde effect hebben cranberry's. Je mag ook cranberrysap nemen.

Mirjam

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Mirjam,

Enorm bedankt voor je adviezen.
    Ik ben vandaag naar de apotheek geweest. Daar wordt aanbevolen nadat ik mijn kuur heb afgemaakt (amoxicilline) mag beginnen met de vitamine C.

Ik heb toch mijn twijfels over de vitamine die ik meegekregen heb.
    Deze vitamines heten: ASCORBINEZUUR 500pch.

Is dit vitamine C???

Het vreemde is ook dat er geen info op het potje staat en geen bijsluiter.
    Mirjam kan jij mij vertellen of dit wel goede vitamines zijn?

Alvast bedankt voor je advies!! :D

9. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Hanan,

ja ascorbinezuur is de stofnaam voor vitamine C, dus dat kun je gewoon gebruiken.

Mirjam

Share This Page