Hoi medemama's, Ik hab altijd Bv op verzoek gegeven. De laatste maanden is er best een vast schema in geslopen, bepaald door zoonlief zelf. Inmiddels begonnen met bijvoeding, maar d eslaapjes worden minder goed. Hij lijkt momenteel zoveel energie te verbruiken. Schema als volgt: BV Fruit Pap BV Groenten BV Nacht Express geen tijden bijgezet, omdat dat juist mijn vraag is... tussendoor sliep hij altijd goed, maar dit lijken nu steeds meer hazeslaapjes te worden. Slaapt jullie kindje juist na de voeding overdag, of voedt je direct (of het nu Fles, BV of Vaste voeding is) na het slaapje. Dat laatste heb ik altijd gedaan, omdat ik dat heb overgenomen vanuit Ria Blom's regelmaat... ik hoop dat het een beetje duidelijke is...
Bijvoeding gaat richting het idee van maaltijden, en dat is het wel de bedoeling dat je het idee om direct na het slapen te voeden loslaat. Je kunt wel na elk slaapje BV geven, maar de rest daar omheen. Maar hoeveel slaapt hij dan nog op een dag. Ik kan je verhaal niet helemaal begrijpen, lees bijna dat ie tussen alle eetmomenten nog slaapt? Met 7 maanden sliepen ze hier nog ongeveer 3 keer. S ochtends een uurtje (na de fruit), s middags lange slaap (na hun boterham en fles), en net voor hun groente nog een kort slaapje. Hier was het dus: - opstaan en fles; - fruit, dan slapen - oefenen met brood + flesje en dan slapen; - na opstaan een flesje - kort slaapje in de box en daarna groente - fles en naar bed voor de nacht. Hier ook redelijk flexibele tijden.
Dank voos je reactie! Je verwoordt mijn gedachten...! Hij slaapt nu heel rommelig, 4 hazeslaapjes per dag. Maar gister en vandaag, ben ik het gaan omdraaien bij de vaste voedingen. Dus na fruit en pap naar bed. Na groenten in de avond een half uurtje met papa spelen, bad, BV en de nacht in. Moet zeggen dat het aardig lijkt te gaan. Vanmorgen eerst bv, toen later fruip, slaap van 3 kwartier, 2 u later pap een kleine wandeling en hup naar bed waar hij nu al 2,5 slaapt.
Bij 7 maanden ging ik denk ik net na het eten voeden, anders was ik heel de dag met voeding bezig, want ik voedde na de slaap, voor de bijvoeding (op mijn verzoek) en voor de slaap en hij sliep toen nog 3x overdag. Maar ik vind 3x voeden bij 7 maanden wel wat weinig hoor!
Maar ik vind 3x voeden bij 7 maanden wel wat weinig hoor Hij komt 's nachts ook nog voor een voeding en de pap als 'lunch' is op basis van opvolgmelk (210 ml bij elkaar). Dit is zo gekozen, omdat het een pertinente flesweigeraar is en als ik over 3 weken weer ga werken, heef thij toch een melkmoment midden op de dag en dan ochtend, avond en nacht erbij. Ik vertrouw erop dat onze flinke vent (9 kilo bij 74 cm) zelf komt om voeding, heeft hij altijd goed gedaan bedankt voor jullie meedenken!
Hier was het met 7 maanden (en nu nog steeds), tijden bij benadering: 6.30: BV Knuffelen, opstaan en daarna aansluitend 7:30: Boterhammetje met boter 9.30: Slapen, meestal tot een uur of 11 11:00: Fruit (15/30 minuten na het slaapje) 12:30: fles met BV Als wij lunchen eet hij boterhammetje of broodkorst mee, soms sliep hij tot 12:00 uur en at hij dan dus fruit Tussendoor een soepstengel of rijstewafel 14:30: Slapen, meestal tot een uur of 16 16:00: fles met BV, maar hij sliep hier op een keer doorheen en nu krijgt hij wat yoghurt met fruit hier als hij wakker is 18:00: Groente 19:00: BV Tussendoor thee en water.
Op die leeftijd sliep mijn dochter nog 1x, rond 11.30-13.30. Ze kreeg dus bij benadering; 's Ochtends ontbijt fles Fruit Fles en dan slaapje Boterhammetje bij wakker worden Drinken tussendoor Warm eten Fles en dan naar bed om 19.00 Hier dus al een hele poos geen voeding meer direct na het wakker worden, maar door een redelijk dag schema. Boterham of fruit wil nog weleens omgedraaid worden, of 1 van de 2 erbij in schieten.
Beste allemaal, dank voor jullie reacties! Het lijkt nu inderdaad beter tge gaan. Vanmorgen om 7,15 wakker BV Om 9.30 Fruit (duurt ong. 30 minuten) 10.15 slapen tot 11.25 12.20 pap 13.00 naar bed, waar hij nog steeds ligt, eens kijken tot hoe lang?