Mijn DL is nu 9 maanden, drinkt haar melkvoeding nog uit de fles en haar water/sap/thee uit een tuitbeker. Ze kan ook uit een rietjes beker drinken, neemt dan wel veel slokjes maar nog geen bekertje leeg gedurende de dag. Ik wil ze graag wennen aan een gewone beker. Ze kan er wel slokjes uit nemen, maar wil ten eerste 't liefste de beker zelf vast houden en dan op de kop houden. En als ik ze help, dan verslikt ze zich relatief vaak met een gewone beker. Hoe hebben jullie je kindje uit een gewone beker laten drinken? Zelf vast laten houden? Want dan gaat er geen enkel slokje naar haar mond haha... Ik lees vaak de tip om bijvoorbeeld yoghurt erin te doen. Ivm KMA kan dat niet en soja yoghurt ook niet. Een fruit smoothie zou eventueel kunnen?
Tja hier duurde dat wel even, op die leeftijd dronk ze ook nauwelijks wat uit een beker, ze is nu 22 maanden en nú pas kan ze zelf uit die beker drinken, dat ie ook echt leeg gaat, en nog is het soms knoeien hoor. Ik zou er gewoon geduld mee hebben, zo te lezen is ze er nog niet helemaal aan toe, gewoon even een weekje of wat weglaten en dan weer eens opnieuw proberen. Hier kreeg ze drinken in een beker met een rietje en helemaal uitzichzelf wilde ze het rietje niet meer en wilde ze zelf drinken...en nu kan ze dat dus ook.
Ik laat mijn dochter van 14 maanden bijna 15 maanden uit een normale beker drinken. Help haar wel. Laat haar de beker ook vast houden of ze pakt mijn handen vast. Bij het laatste beetje laat ik het haar zelf doen. En laat haar soms ook uit de tuit beker drinken. Na lang oefenen samen met haar te drinken uit normale beker verslikt ze zich niet meer. En blijf oefenen tot ze het zelf goed kan. Het komt vanzelf.
Je kunt verschillende dingen doen: - zelf laten oefenen in bad, met een bekertje water; - zelf de beker vasthouden (en dan goed kijken). De truc tegen verslikken is dat je de beker zo kantelt dat het water net haar mond raakt, en niet vanzelf in haar mond schiet (dus niet te ver kantelen). Zij moet de controle hebben over de grootte van haar slok. - haar mee laten vasthouden. Op deze leeftijd heeft zij onvoldoende coördinatie om de beker zelf vast te houden en goed te sturen (en niet omkiepen). Dat komt meestal pas na 1 jaar (of na 1,5) Wij hebben ze eerst geleerd om te drinken uit de open beker (als wij het vasthielden). Toen ze dat goed konden, heb ik de beker op tafel gezet en dan erbij gebleven en geoefend met klein beetje water erin. En dan goed uitleggen dat ze langzaam oppakken, goed vasthouden enz. Volledig zelfstandig drinken uit de open beker (dus zonder hulp met vasthouden), konden ze hier pas rond 20 maanden.
Ik ben een paar maanden terug begonnen, (vind het persoonlijk zo jong tegenwoordig, dan hebben ze totaal geen controle maar das ontopic) ik heb een beker met twee handvaten (?) eerst hielp ik haar later deed ze het zelf, dat duurde maar een paar weken toen wilde ze niet meer. ze roept continu 'dop dop'! wn drinkt anders niet. Dus de dop er weer op. Is zo'n harde tuit van Hema dus echt erg vind ik het niet. binnenkort maar even doorzetten. Momenteel obstipatie dus alle vocht is welkom.
tsja niet echt tips, tuitbeker werd hier geweigerd, dus drinkt hij water en thee uit de difrax oefenbeker. Ik voer hem alle slokjes. Hij drinkt nu 2 bekertjes op een dag en nog 2,5 fles. Zou me er niet echt zorgen om maken...drinken uit een beker gaan ze uiteindelijk allemaal wel..
Ahh we zijn dus nog gewoon erg vroeg! Slokjes kan ze gelukkig wel, handig voor als we van huis zijn ofzo. Dan doen we lekker rustig aan. En Adi, de beker in bad is wel heel handig ja!
Hier gebruiken we ook zo'n oefenbeker. Meestal laat ik haar wat drinken als we gegeten hebben, want dan zit ze goed rechtop en dan heeft ze d'r silliebillies nog om. Ik ga naast haar staan en houd haar handje aan de kant waar ik sta vast. En dan kijk ik goed in het bekertje hoe ver het water komt en laat ik haar voorzichtig nippen. En natuurlijk een hoop juichen en lachen. Inmiddels begint ze zelf al te stuiteren als ze het bekertje ziet. Dl is een flesweigeraar en krijgt ook geen drinken aangeboden in een tuit of antilek (werkt niet), dus alleen maar oefenen met de oefenbeker. Ik ga tzt nog wel op zoek naar een oefenbeker met handvat, dan heeft zij misschien het idee dat ze er ook wat controle over heeft.
Mijn zoontje dronk uit een gewone beker toen hij 8 maanden was. Opeens niet meer. Toen lang uit een tuitbeker. Na 12 maanden heel kort uit de oefenbeker en toen kon hij het heel snel. Daarna wou hij ook nooit meer uit de tuitbeker.
Hier dronk ze regelmatig uit een gewone beker maar meestal nog een rietjesbeker. Nu beetje half half. Aan tafel uit een gewone beker, tussendoor staat er een rietjesbeker op tafel. Die pakt ze dan als ze dorst heeft. Ze kan het helemaal zelfstandig en zet 'm ook netjes voorzichtig terug. Maar ik zit er vaak wel bij. In bad oefent ze ook vaak. Hier een tijdje laten knoeien met kleine beetjes water en regelmatig pakte ze mijn glas wat op tafel stond.