He allemaal, Ik ben nu 16 weken zwanger. Ik had al twee weken van die vage klachten. Af en toe een steek in mijn oor, keelpijn, een klein hoestje. Onschuldig. Maar die klachten waren ook zo weer weg. Heel raar... Vorige week had ik griepklachten dus ik dacht ik blijf een dagje thuis van mijn werk. De dagen erna werd ik steeds slechter. Flink hoesten en koorts. Nou bleek dat ik een longontsteking had. Dus helaas moest ik aan de antibiotica. Deze antibiotica kan gelukkig samen met een zwangerschap. Dit heb ik wel 10x nagevraagd aan de hs. Nu is mijn kuur afgelopen van een week maar ik ben ontzettend moe. Ik lijk wel een dweil. Heeft er iemand tips? Of ervaring? Alvast bedankt!
Ik heb ook pas een dubbele longontsteking gehad ( ik was nog niet zwanger) Maar ook ik was nadat de ontsteking weg was ( foto voor gemaakt) ook enorm moe! Nergens fut voor en snel buiten adem, dat hoort er dus helaas bij... Geef er aan toe, begin niet te snel met van alles en nog wat, zeker niet nu je ook zwanger bent! Rustig aan doen hoor!
Ik heb vorig jaar een longontsteking gehad ( was toen niet zwanger ) ik heb één bijna twee weken staan tollen op m'n benen, en ik ben behoorlijk was afgevallen. De eerste antibiotica kuur hielp niet, dus daarna kreeg ik een ander die wel aansloeg, maar de weken erna was ik ook nog erg futloos. Het heeft gewoon een gigantische impact op je gestel. En jij bent nog eens zwanger, dus bij jou komt de vermoeidheid waarschijnlijk nog heftiger aan.
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht dat het allemaal aan mij lag. Vandaag ben ik toch even terug geweest bij de hs. Ik moet volledige rust houden anders kom ik er niet van af... Vooral met een kleintje in mijn buik. Ik hoop dat ik er snel vanaf ben.
hoihoi ,herken ik wel ,ik heb ook steeds last van keelpijn/drogekeel,hoesten en oorpijn ,maar is soms ook weer ineens weg ,vanacht amper geslapen ,maar ik ben niet bij huisarts geweest ,denk ook steeds dat het verkoudheid is ,bahbah,beetje eng zeg ,voorral als ik dit leest, sterkte
Lekker rust houden zolang het nodig is hoor! Longontsteking is niet niks! En nu je zwanger bent heeft je lijf sowieso al wat meer te verduren Van een flinke griep kan je conditie al een een week tijd onder het 0-punt schieten... Lekker rusten dus, je laten verwennen en als de klachten niet overgaan, gewoon terug naar de huisarts! Beterschap!