tandjes + uitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia krijgt tandjes erbij, dat is wel duidelijk! Mag niet in haar mondje kijken of er Dentinox opsmeren, rode wangetjes, huilerig, verhoging. Alles wat ze bij de eerste 2 tandjes ook had.

Maarrrr, nu krijgt ze wat vreemde, bobbelige, rode uitslag om haar mondje heen. Ik heb eens gegoogled en in combinatie met rode wangetjes en 2 rode vlekjes die ik net op haar buik en bil vond, kan het eventueel ook de 5e ziekte zijn???? Of denk ik dan te ver??

Die 2 vlekjes op haar buik/bil, dat zouden ook wel eens eczeem plekjes ofzo kunnen zijn, maar dat om haar mond vind ik wel een beetje apart. Het is ook wat bobbelig... Ze heeft het al een paar dagen aan 1 kant, bedenk ik me nu, maar sinds vandaag dus ook op haar kin en aan beide kanten.

Kan uitslag met die tandjes te maken hebben? Dat zou me wel geruststellen, want anders zit ik toch aan vlekjes ziektes te denken...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niemand een idee? Hmm..

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

hoihoi!

kan de uitslag rond het mondje niet een overgevoeligheidsreactie op iets zijn? Of is het geïrriteerde huid door het vele kwijlenvan de tandjes?
    Op zich begint de vijfde ziekte wel in het gezicht en breidt zich uit, maar volgens mij hoort daar ook echt hoge koorts bij (niet alleen verhoging).... Misschien eerst eens even insmeren met wat bepanthen/vaseline/whatever je gebruikt?
    En het lijkt me dat de vlekjes op haar buik en bil dan ook vrijwel hetzelfde eruit moeten zien.

Lucas heeft net de zesde ziekte gehad (weet ik, is niet precies hetzelfde), ook een vlekjesziekte en hij zat echt helemaal onder de kleine rode (gelijk uitziende) vlekjes.

Maar goed, ik ben natuurlijk geen dokter, probeer even met je mee te denken! ;):D

Succes met je meiske!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou die vijfde ziekte lijkt het niet te zijn. De vlekjes komen en gaan, dus misschien is het idd wel wat irritatie van het kwijl??? Dat plekje op haar bil is bijna weg :( maar die op haar buik is denk ik zo groot als een euro munt, en echt wel dik en rood. Geen idee wat dat dan is, maar verder zit er dus niks. Rond haar mondje af en toe wat uitslag...

Maar goed, het huilerige gedrag lijkt iig van haar mond te komen, want daar mag nog steeds niets of niemand bij in de buurt komen!

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn zoontje zat altijd op zijn rug onder de uitslag als er tanden/kiezen kwamen.. Echt hele grote plakaten die heel erg jeukte..
    Nu hij (op zijn laatste kiezen na) al zijn tanden/kiezen heeft is het over..
    De weerstand verzwakt wat met het krijgen van tanden en kiezen, en kan dan makkelijker opspelen..

6. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    die van mij had ook ineens uitslag op zijn billen en boven been en ee bij zijn mond.. smerige luiers ..dramerig ect maare de tand is er nog niet wel onderweg want we zien een verkleuring op zijn tandvlees (wit) hoelang duurt zoiets??
    hij is al zeker 4 maanden hefig ah kwijlen en bobbels heeft hij ook al zo lang maar sinds 5dg echt vieze broeken en die uitslag (die nu bijna weg is)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas heeft een week of vier elke dag een flinke spuitluier gehad, daarna was het twee weken over en toen kwam de tand... het kan dus wel even duren.

Ik dacht sowieso al dat er met 3 mnd een tand kwam door het enorme kwijlen en kauwen, maar het was pas met 9 maanden, whahahaha, hoe kun je er soms naastzitten als mama ;);)

Deel Deze Pagina