de zoveelste.....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Confidence, Oct 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Hallo VK,

ik weet het, jullie beantwoorden de vraag heel vaak, maar toch wil ik hem nog eens stellen

Ik heb 3 miskramen gehad en ben nu van de 3e IVF zwanger
    het is heel eng en onwerkelijk
    Onbewust ga ik steeds mijn kwalen vergelijken met de vorige keren ( die fout gingen) en ben dan bang dat het niet goed is
    De enige kwaal die ik echt bewust merk is de iets vollere en `s avonds gevoeligere borsten als de BH uit gaat

ik ben met vlagen wel eens misselijk en moe, maar het lijkt wel alsof ik die kwalen niet durf of mag voelen van mezelf
    Ik heb soms wat last van bruine ( licht) afscheiding, maar dat legde de gyn ooit eens uit dat mijn BMM heel snel bloed, dus dat zal wel daarvan zijn ( hoop ik)

Ik kan me van vorige keren herinneren dat ik echt al een soort van bandenpijn voelde, maar ik weet niet meer vanaf wanneer
    Nu voel ik die steekjes niet
    ik ben nu 5 a 6 weken zwanger
    Kun je er ook geen last van hebben en dat alles toch gewoon groeit?
    of door eerder zwangerschappen ( zelfs dit jaar nog) dat het lichaam al wat gewend is?

Ik ben zo bang dat ik te weinig kwaaltjes heb
    zo bang dat het mis is

Kan iemand mij geruststellen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap je onzekerheid. Maar je hoeft helemaal geen kwaaltjes te hebben en het is normaal dat je daar de ene zwangerschap wel last van hebt en de andere niet. Dus richt je niet teveel op wat je wel en niet voelt.Het wel of niet hebben van kwalen of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het blijft een onzekere periode maar ik hoop van harte voor je dat het helemaal goed gaat deze keer!

Mirjam

Share This Page