Stomme vraag over kwaliteit zaad..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Beeps, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

Mijn vriend en ik hebben besloten voor een 2de te gaan!!

Nu heb ik uitgerekend dat ik het weekend van 7 juli het meest vruchtbaar ben.

Maar mijn vriend heeft dat weekend net een mannenweekendje, 6 juli stappen, 7 juli Beatstad en dan 8 juli zouden we kunnen klussen.

Maar is na 2 avonden alcohol zijn zaad wel ok? vorige x waren we in 1x zwanger, ben zo bang dat als dat weer gebeurd dat het met een "dronken" zaadje is, of maakt dat niets uit?

Hem vertellen dat ik dan vruchtbaar ben, dus dat ie rustig aan moet doen, heeft geen zin, hij wil niet weten wanneer ik vruchtbaar ben, anders is ie er te veel mee bezig en lukt het niet..

Vraag is dus kortom, zal ik deze maand dan overslaan ivm alcoholconsumptie?

alvast bedankt!!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, je zou juist over twee maanden moeten overslaan. Zijn voorraad zaadjes ligt al klaar, al een maand of 2, 3. maar je zegt ik ben 7 juli het meest vruchtbaar maar dat je pas 8 juli kunt klussen.... je loopt wel kans dat je dan je eisprong net mist. Die is dan wel op 8 juli.... maar er zit wel een risico in.
    En... je hebt de vorige keer dan wel veel mazzel gehad dat je in 1 keer zwanger raakte. :D

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Er worden veel baby's geboren na een poging in een dronken bui. Dit is iets waar je je pas druk om moet gaan maken als het echt niet lukt. Dan ga je alles uitsluiten. Maar nu gewoon genieten van elkaar en zorgen dat je voor en na die dagen ook nog genoeg seks hebt. Dan zit je zeker goed.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Wat babke zegt, het is al zo vaak gebeurd na een dronken bui dat er een zwangerschap uit kwam (niet echt lekker nederlands maar je begrijpt me)......en die kindjes zijn ook goed ter wereld gekomen.
    Inderdaad lekker genieten van elkaar en het loopt allemaal wel los.

Maar ja, mocht je je zelf daar wel zorgen over maken zou ik een maandje wachten. Geen makkelijke keus natuurlijk als je voor een kindje gaat. Maar het ligt er maar net aan hoe jij je daaronder voelt......hoe dan ook, succes met zwanger worden!!

5. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Zoals hopmarjanneke zegt. Pas binnen twee maanden ondervindt het zaad invloed van wat hij nu doet. Het zaad dat nu geproduceerd wordt komt pas dan "naar buiten". Zoveel invloed zal deze ene dronken bui nu niet hebben hoor. Er zijn genoeg alcoholverslaafden die ook nog kinderen krijgen.

6. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Oh heb net hetzelfde probleem gehad. In ronde 2 was ik vruchtbaar toen mijn man (toen nog vriend) zijn vrijgezellenavond had.
    Hij moest toen ook een hele dag + nacht rondlopen met een string + boxershort erover + liesbroek erover dus lekker warm aan de balletjes en dood zaad als gevolg
    Haha tuurlijk is dat op niets uitgedraaid ;)

Ronde 3 was dan wel raak en binnen 11 dagen hebben we onze eerste echo :D

7. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Ik zou me ook echt niet druk maken over "dronken zaad":D maar ik denk dat je groter kans van slagen hebt als jullie sex hebben net voordat hij weg gaat,dan liggen ze al klaar!

8. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    jeetje, blijkbaar was het een domme vraag! maar wat een fijne antwoorden..

ik dacht dat de aanmaak en afbreuk cq dumpen van zaadcelletjes heel snel ging, maar gelukkig!

ja misschien is 8 juli net te laat.. dan is de eisprong, dat is dan toch nog een ok dag om zwanger te kunnen raken? Dat dacht ik althans.. vorige keer heb ik in mijn vruchtbare week elke dag sex gehad (op wintersport nota bene..) dus welke dag het raak was weet ik niet !

ik ga de week ervoor proberen veel te klussen, en op 6 juli zal ik in de ochtend mn trucjes-doos te voorschijn moeten halen want smorgens is meneer geen held.. maar ik wil wel die ochtend voor we elkaar 2 dgn niet zien nog even aan de bak haha!

Bedankt dames!

Oh wat is dit een spannende tijd he, ik voel me zo bijzonder! Dat we dit geheimpje delen.. dit zal de laatste keer zijn dat we proberen zwanger te worden (ik bedoel een 2de kindje zal de laatste zijn) dus ik geniet nu al zo van deze bijzondere tijd!

Meiden, succes met zwanger worden, en binnenkort een eerste echo Elance, zooo gaaf !!!

9. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Meid, dit was zeker geen domme vraag hoor!!!! Ik vond hem eigenlijk best goed te begrijpen. Alsof ik alles al weet over hoe alles nu precies werkt. Ik ben (helaas) door de jaren heen heel wat wijzer geworden, maar ben nog steeds geen encyclopedie...Dus, als je vragen hebt, stel ze gerust meis, er is altijd wel iemand die er een goed antwoord op heeft!!

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik vind het ook geen domme vraag, moet eigenlijk bekennen dat ik met hetzelfde zat :D
    maar dat komt ook omdat ml graag een biertje drinkt op vrijdagavond als inleiding van t weekend en einde van de werkweek (okee, als thuis dan hooguit 2 of 3), en we hebben uiteraard veel rond vruchtbare periode (zul je net zien) verjaardagen etc. waar ook altijd voldoende alcolhol vloeit...
    ik vroeg me inderdaad ook al af of er een effect te merken is dan...
    maar aan de andere kant, inderdaad wanneer erg dronken zul je net zien dat je zwanger raakt, en joh, drugsverslaafden raken ook zwanger denk ik dan maar, dan moet t voor ons ook wel goed komen toch :)

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hih ik vindt het ook geen domme vraag maar juist erg grappig en begrijpelijk!

Ik wist dus ook niet dat het 2 maanden duurde voordat de "dronken" zaadjes naar buiten kwamen dus ik heb weer wat geleerd door je topic!

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hihi, ik zou dus ronde 3 dan maar overslaan :p

Nee hoor.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De 5e aan de bak! 48 uur na geslachtsgemeenschap kan je nog zwanger raken!

14. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Nou dat wist ik ook niet dat de zwemmers pas met twee maanden naar buiten komen.
    Wat ik wel apart vind, dinsdag wordt het zaad van mijn vriend getest en de huisarts zei dat het verstandig was om dan een week niet te roken (überhaupt niet roken vind ik, maar ja dat is een andere discussie), want dat zo heel veel schelen.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

idd gek dan...dan zou hij volgens deze theorie al 2 maanden van te voren moeten stoppen...
    Maar eigenlijk als je al "problemen" hebt met zwanger worden...eigenlijk stoppen met roken ....toch?

16. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    @lov23, precies vind ik ook, maar hij wil nu eerst het onderzoek afwachten. Gelukkig is die dinsdag al.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het helemaal geen stomme vraag hoor. Bovendien wist ik dat dus echt niet dat zaadjes 2 mnd opgeslagen worden, en ik loop inmiddels toch al bijna richting de 40. Weer wat geleerd dus :)

Heel veel succes met zwanger worden.

18. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ja inderdaad vreemd 1 week niet roken voor zaadonderzoek, staat er ergens misschien nog een onderzoek gepland, dat ze nu testen met nicotine-zaadjes en dan over 2 mnd zonder ofzo?

Bedankt voor alle reacties, zo fijn dit forum, ik heb hier al zoveel geleerd !!

19. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Wat ik dan weer niet snap is, waarom ze dan zeggen dat je om de dag sex moet hebben dat dan de kwaliteit van de zaadjes beter zou zijn.........dat boeit dan toch niks als die er toch al 2 maanden op liggen te wachten........wat een gedoe zeg dat zwanger worden hahahahahaha, had vroeger toch echt beter op moeten letten bij biologie...

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    e dat zit dus in de hoeveelheid zaadjes in het sperma... wanneer je dagelijks vrijt, dan is het voornamelijk vocht wat er komt en minder zaadjes. Vrij je om de dag, dan is de concentratie zaadjes hoger.

Share This Page