Wakker maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ann77, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kindje is 6 dg oud, komt aan in gewicht en heeft goede luiers. De productie is op gang gekomen maar ze komt weinig uit zich zelf, tot nu toe vaak wakker gemaakt. Ik haal geen 8-12 voedingen per etmaal, is dit erg en zo ja wat kan ik eraan doen? Ze slaapt rustig 4 u achter elkaar. Soms duurt het aanhappen ook een tijdje maar lukt uiteindelijk wel....alvast dank!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

gefeliciteerd!

Ik zou je kindje nog even blijven wekken voor de voedingen. Je zit nog in de periode waar vraag en aanbod van melk zich op elkaar af dienen te stemmen. Kijk het even aan. Soms zie je dat na de eerste regeldagen kindjes meer 'ontwaken' en uit zichzelf gaan komen. Even aankijken dus.

groetjes en geniet!

3. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank! Inmiddels regeldag 1 gehad...nu is ze in de nacht veel wakker....overdag slapen...nog ateeds overdag veel aanleggen? Groet!

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja hoor, gewoon lekker volgen wat ze doet (tenzij ze blijvend ieder uur wil drinken en steeds slapend aan de borst ligt)

Veel er bij willen zijn, veel geborgenheid zoeken bij papa en mama hoort er echt bij en is heel gezond en normaal gedrag voor jonge baby's. Geniet er nu van en geef er lekker aan toe. Je zult zien dat je vanzelf een ander ritme gaat ontwaren: sommige kindjes gaan in de ochtend clusteren, slapen dan een deel van de dag en clusteren later weer. Andere kindjes pakken juist hun rust aan het begin van de dag. In het begin zijn vrijwel alle kindjes onrustig in de avond...

Groetjes!

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank,het lijkt al iets beter te gaan...

6. Heidi Akkers