vitamines, voedinssupplementen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sdeterink, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Ik vroeg me af welke vitamines of voedings supplementen jullie allemaal gebruiken behalve foliumzuur.
    Ik hoorde namelijk van iemand dat diegene zinktabletten heeft geslikt tijdens het zwanger worden.

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik neem vitamine E. Schijnt de vruchtbaarheid te bevorderen. Eerst nam ik tarwekiemolie omdat ik had gehoord dat dat goed werkte, maar dat bestaat dus grotendeels uit vitamine E.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik slik de etos-zwanger worden pillen. Zit alles in. Zie ook het topic over deze pillen.

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ik slik alleen foliumzuur en probeer zoveel mogelijk groente en fruit te eten voor de extra vitamines. Ik weet ook niet of het nodig is om nog wat extra te slikken!

X Esther

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Als je gewoon gezond en gevarieerd eet, hoef je helemaal geen extra vitamines te slikken. Ik slik echter wel die etospillen, niet om de vitamines, maar om een stofje wat erin zit wat de cyclus zou kunnen verkorten.

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een half jaartje extra vitamines gebruikt naast foliumzuur, maar ben ermee gestopt. Slik nu alleen foliumzuur.

7. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik slik nu nog steeds gravitamon,

dit op aanraden van mijn gyno toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje.
    en nu voor de 2de was ik er gewoon weer mee gestart.

8. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Waar kun je die gravitamon halen?
    gewoon bij de drogist. Daar zit de foliumzuur al bij in geloof ik?

9. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Ik slik etos zwanger worden en probeer zo gezond mogelijk te eten! Denk dat het in ieder geval belangrijk is dat je foliumzuur slikt en voor de rest goed eten en kijken waar jij je het beste bij voelt.

Succes

10. Ik heb Puur Mama van VSM.. maar ben nog niet zwanger dus of het helpt weet ik niet! Zitten wel een hoop goede dingen in (en geschikt voor vegetariërs :) )

11. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    In het ziekenhuis werd mij juist aangeraden om niet teveel multivitaminen speciaal voor zwanger worden te slikken, omdat daar nog niet precies van bekend is wat het allemaal precies doet. Het toch vooral om het foliumzuur. Ze raadden me daar wel Gravitamon aan als ik toch extra vitamines wilde gebruiken. Dat schijnt goed onderzocht te zijn, en OK te zijn.

12. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    gewoon bij de drogist ja da of zo en folium zuur zit er inderdaad al in .
    je hoeft er niks meer bij te slikken

13. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    voordeel met gravitamon vind ik dat je het je hele zwangerschap mag slikken en zelfs als je bevallen bent en borstvoeding wil geven mag blijven gebruiken.

1 pil per dag voor alles. zonder dat je er rekening mee hoeft te houden dat je op een gegeven moment weer iets anders zou moeten gaan slikken.
    ik vind dat echt super.

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik slikte eerst gravitamon maar dat vond ik zo duur (en is eigenlijk niet nodig als je gezond eet). Nu alleen foliumzuur en vitamine B12. Heb van beide een tekort gehad en folium mag je niet slikken met een laag B12

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb besloten om alleen foliumzuur te slikken.
    heb een keer gelezen dat je van sommige vitamines het teveel gewoon afbreekt/uitplast, maar dat er ook vitamines zijn waar het teveel niet afgebroken kan worden en je dus vitamine vergifteging van kan krijgen!
    sindsdien ben ik wel een beetje "bang" geworden voor die multivitamines, omdat er echt van bijna alles 100% van de adh in zit.
    dan zou je ook niet meer zo gezond hoeven eten (groenten en fruit) omdat je toch al 100% van alles binnen krijgt (zo zou ik dan denken)

16. pooky02

pooky02 Lid

15 mrt 2008
    48
    0
    0
    Ik slik prena fem van orthica, multi speciaal voor zwangerschap en voor tijdens de borstvoeding.
    Hier zit ook dha in, visolie wat goed is voor de hersenontwikkeling van het kind, en er zit voldoende aan foliumzuur in.
    Nu nog even afwachten of ik ook zwanger ben....

Deel Deze Pagina