roken en klussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by LadyIngrid, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Vriendlief heeft bedacht dat hij volgende week maar eens thuis moest blijven van zijn werk, zodat we (eindelijk, lees: 11 maanden later) goed kunnen klussen voor een beebje.
    Nu rookt hij op zijn werk (dus wanneer hij weg is) meer dan thuis. Thuis bijna niet. Maar nu valt mijn vermoedelijke eisprong in het weekend en dan gaan we altijd naar vrienden voor een biertje. Is het dan ook erg dat hij weer extra gaat roken of maakt dat niets uit?
    Misschien ben ik een beetje een zeur wat betreft roken (ik rook zelf niet) en ik ben een beetje bang dat dit de laatste kans zo'n beetje is. (omdat mijn ei altijd springt in zijn werkweek en dat hij niet zomaar even vrij kan nemen). Nu drinkt hij ook wel wat (niet ladderzat).
    Ik hoop dat iemand advies heeft..

Liefs, Ingrid

2. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    volgens mij kan dit allemaal niet zoveel kwaad hoor mijn man drinkt ook geregeld eens als we naar vrienden gaan ( ene keer meer dan de andere) en dan rookt hij nog eens als een ketter erbij en wij hebben hier ook een mooie dochter rondlopen.
    ik rook ook maar niet zoveel. tijdens de zwangerschap 5 sigaretten per dag. ook al weet ik dat 1 al teveel is.
    bij de volgende zwangerschap zal ik proberen te stoppen maar dit is gemakkelijker gezecht dan gedaan :s

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Thanx! Ik ben daar gewoon onzeker over. Ook omdat ik al aangaf dat ik het idee heb dat dit onze enige kans in (waarschijnlijk) tijden zal zijn. Dus moet het goed haha.
    En ik rook zelf niet dus vandaar.

Liefs

4. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    jammer dat je vriend niet veel thuis is al het vruchtbaar moment er is. hopelijk lukt het deze keer. succes

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Ja dat vind ik ook absoluut niet leuk:( Maar zo is het vanaf het begin ook al geweest dat we stopten met de pil (januari dus). Maar ja, je moet toch de kost verdienen door te werken:p

Liefs

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wat fijn dat je mannetje een weekje vrij heeft genomen voor je ei!

Mijn mannetje rookt en drinkt ook... drinkt niet zo heel veel maar toch. Wij zijn er 2 x zwanger mee geworden al werden dat helaas mk.

Heel veel succes en dat het raak mag zijn in die week *duim,duim*

Groetjes Cyntje78

7. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Roken is niet zo heel erg als je man dat doet tijdens je vruchtbare peroide. Maar als hij gaat drinken voor je ei, dan heb je minder kans. Omdat alcohol niet goed is voor de zaadjes..

8. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik heb net gehoord als je samen eens lekker doorzakt tijdens je vruchtbare periode en dan als je thuiskomt klussen dat dit meestal wel raak is.

9. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Haha, oke, dat is apart. Want wat Butterfly zegt, dan werken de zaadjes niet zo goed meer.

10. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Haha dat is idd apart, ja ik heb het ook maar gelezen ;)

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    mijn man en ik roken alle bij maar drinken geen bier of wijn [heel soms]
    ik laat eigenlijk helemaal niks

12. Seth

Seth Niet meer actief

hihihi...
    Hier zijn me kindjes ook (waarschijnlijk) verwerkt in zo'n "toestand'....
    hmmmm hier van het weekend trouwens ook de bloemetjes buitengezet...
    verschil is dat wij niet aan t klussen zijn..... maarja nu ik er over nadenk... bij nummer 1 ook niet...
    (ongepland)....
    en bij nummer 2 dacht ik nog niet zwanger te kunnen zijn... (net mk gehad)

13. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ja ik weet dat ook niet zeker he t is ook van horen.

14. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    De een vind dit op internet de ander vind totaal iets anders. Lekker verwarrend haha, zo weet je toch het juiste antwoord niet en is het alleen maar gissen?;)
    Naja, misschien toch een kwestie van gevoel achterna gaan?
    Wat zeggen jullie?

Liefs

15. ManonMonde

Feb 17, 2009
    57
    0
    0
    Hoi,

Onze gyn had tegen mijn vriend gezegd dat het beter is om te stoppen. Kwaliteit zaad wordt er niet beter op als de man rookt. Zelf vonden wij dat ook te ver gaan (7 maanden proberen). Hij is wel iets gaan minderen, maar niet gestopt en ik ben nu gewoon zwanger.

sccs!

16. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk dat ik er er teveel op gefocust ben.. Misschien moet ik het maar gewoon op zijn beloop laten.

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    manon gefeliciteerd geniet er van

18. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Mijn man en ik rookten allebei heel veel toen ik zwanger werd...
    Het zal heus wel invloed op het zaad hebben, maar echt niet zo dat je er onvruchtbaar door word.

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Mijn vriend heeft een keer zijn zaad laten testen, net na een weekend dat hij flink int flesje (vaatje) had gekeken. Je raad het al, slecht zaad.
    3 maanden later nog eens laten testen, niet gedronken...en toen was het zaad 200% verbeterd ten opzichte van de vorige test.

Tja...drank doet wel degelijk iets met het zaad denk ik dan!
    Roken doet me vriend ook en nu nog steeds! Ben benieuwd of hij ook echt straks stopt/buiten gaat roken als de kleine geboren is.

Zelf altijd een roker geweest, maar gestopt in nov. 2008.
    Drink ook graag een biertje, ledte hier wel altijd op of ik me ei had of niet. En als we op stap gingen 2 weken na me ei, gooide ik er snel een testje tegen aan om te kijken of ik mocht drinken of niet.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt...de 1 heeft gewoon wat meer geluk dan de ander m.b.t. zwanger worden.

20. music4life

music4life Niet meer actief

mijn man rookte ook ,toen we aan onze dochter begonnen.. 1 x mis gegaan , nu is ze alweer 11 maanden... en hij is zaterdagavond gestopt!!! goed he
    en we zijn begonnen aan een 2e,,,ik denk dat roken het zaad wel verslechterd,

Share This Page