Vitamines

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loon28, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Hallo meiden,

Van de week een positieve test in handen gehad!En ZWANGER!!

Nu slik ik al foliumzuur maar vroeg me af moet ik nog andere vitamines erbij slikken? Zo ja wat nemen jullie?

Dankje!

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Het hoeft niet, maar als je besluit om vitamines bij te slikken neem dan wel die speciaal voor zwangeren in gewone multivitamines zit (oa) teveel vitamine A en dat kan schadelijk zijn voor het kind.
    Als je zwangeschapsvitamines gaat slikken kun je trouwens stoppen met de losse folium, daar zit nl de aanbevolen dosis folium al in.

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    allereerst, van harte gefeliciteerd.

foliumzuur alleen is voldoende als je gezond genoeg eet. je kan er wel vitamine bij slikken maar dan wel speciaal voor zwangeren.

ik eet wel gezond, maar neem niet altijd fruit, om het beste eruit te halen slik ik vitamine's van Nutrilon. daar zit ook visolie bij in.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap. :D
    Je kan een multivitamine kopen speciaal voor zwangeren, daar zit ook foliumzuur in.
    Ik slik zelf Davitamon mama +visolie.
    In het begin had ik ze echt nodig, door het velen overgeven en slechte eten.
    Nu ik me beter voel en dus ook beter eet neem ik ze alleen wanneer ik dit nodig acht.
    Foliumzuur hoef je trouwens maar tot de 10-12de week te slikken.

5. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Ik slik een multivitamine. Dagravit voor Mama en baby. Ik voel mij er prettig bij in ieder geval. Ik geef mijn jongste dochter ook nog bv, en ik ben bang dat ik anders een tekort aan vitamines ga krijgen, of dat de zwangerschap en bv een te grote aanslag op mijn lijf wordt.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik slik de vitamines van VSM Puur mama, voor zwangerschap en de visolie van Puur mama. Voel me er goed bij, heb het bij mijn vorige zwangerschap ook geslikt. In de zwangerschapsvitamines zit foliumzuur, dus dat hoef je niet apart te slikken dan.

Je moet niks, je moet doen waar je je goed bij voelt.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Je hoeft inderdaad geen vitamines te slikken als je gezond eet. Ik slik Gravitamon, die zijn niet zo groot.
    Als je niets extra gaat slikken, neem dan inderdaad wel tot de 10e weken Foliumzuur en vitamine D met Calcium heb je eigenlijk ook nodig. Dus of een zwangerschapsvitamine, of Foliumzuur en vit D.

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Naast foliumzuur wordt 10 microgram vitamine D geadviseerd. Dat haal je.niet uit zonlicht. 10 microgram is dubbele hoeveelheid. Of je een multivitamine slikt is aan jou.

9. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik slik Gravitamon.

Fijne zwangerschap!

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik slik prenafem van Orthica. Mijn bloedwaardes zijn nog nooit zo goed geweest. Ze zijn wel prijzig.

Deel Deze Pagina