Hi meiden, Ik heb net verse zoute haring gekocht bij de viskraam, maar kom er eigenlijk niet aan toe om die vandaag op te eten. Ik heb ze meteen in de koelkast gelegd, maar kan ik dat morgen ook eten gezien mijn zwangerschap? Alvast bedankt!
Ik zou het niet doen. Het is juist zo, dat je verse zoute haring mag eten als je zwanger bent, omdat ie de dag van aankoop gegeten dient te worden. Hij is dan vers en bacteriën hebben dan nog geen kans gekregen zich te ontwikkelen.
Tja ik zie er geen probleem in hoor. Het is echt niet zo dat de vis meteen bederft of schadelijk is als je 'm niet dezelfde dag eet. Mits gekoeld natuurlijk, maar dat heb je keurig gedaan. Ze raden tegenwoordig af om voorverpakte vis te eten gedurende de zwangerschap ivm de listeria bacterie die er mogelijk in aanwezig is. En zelfs die kans is minimaal. Maar goed, ik ben zelf altijd vrij nuchter in die dingen. Ik vraag me dan altijd af hoe onze ouders en voorouders ons gezond op de wereld hebben kunnen zetten bij gebrek aan de wetenschap en kennis van tegenwoordig.....
Toen gingen ook heel veel kinderen dood hé? In de vorige eeuwen, tot het midden van de vorige eeuw ongeveer. Juist doordat we dit soort dingen weten, en de wetenschap zo ver is, kunnen we de risico's beperken. Het is een RAUWE vis, geen (voor)gebakken vis. Ik zou het niet durven, maar goed, de meningen verschillen
Inderdaad geen voorverpakte vis eten (gerookte zalm etc). Die verse haring ziek ik ook geen enkel probleem in. Geniet ervan
kan je morgen gewoon lekker op eten hoor!, ik heb voor verpakte vandaag gekocht voor morgen, ik kan niet tegen de lucht van de visboer (als ik zwanger bent vind ik het naar amoniac stinken) en vandaag lekker heel fout gerookte zalm gegeten, jammie jammie. zolang je het niet elke dag doet, maak ik me er niet druk om,
Och gerookte zalm, ik loop er speciaal voor om naar de visboer (want dan kan ik écht genieten, is het veilig). Haring is gewoon een goede, vette vis die je gerust (ja ook rauw) kunt eten. Voorverpakt zou ik hem niet eten, zo van de visboer uit de koelkast.. jum ik ben jaloers
mag dat gewoon haring echt?? ik dacht altijd te lezen rauwe vis mag ook niet! ow als dat zo is haal ik van weekend verse haring whahaha
Gisteren was het 30 graden warm Haring is rauwe vis, en je weet ook niet hoe de viskraam er met dit weer mee is omgegaan (je hebt er viezerikken bij helaas) Als hij niet goed gekoeld is in de kraam, bijv bij 8 graden ipv 4 dan heb je kans op de listeria bacterie, als je de rauwe haring dan ook nog eens een dag langer bewaard is het helemaal funest Ik eet wel rauwe haring, (mocht eigelijk niet vd gyn omdat het zoals filet american toch een rauw product is en blijft) maar niet met 30 graden celcius, je weet nooit hoe ze met dit weer met hun producten omgaan. Het zou maar eens een paar graden warmer zijn in de koeling als normaal, dan kan listeria zich makkelijk ontwikkelen
Ik heb er vandaag een paar hapjes van gegeten. Hij smaakte prima, maar vond het toch een beetje eng.. Overigens stond de viskraam op minder dan 5 minuten fietsen van ons huis en de vis voelde heel koud toen ik m in de koelkast legde, dus ik denk dat het wel goed zat. Maar toch he
Ik ga zelf nooit naar een viskraam.Alleen een echte goede viswinkel. Die zit bij ons in de stad. Ik heb vorige week vrijdag haring zalm mosselen en paling op. De dag erna heb ik de haring nog op brood gedaan. Meer niet. De rest heb ik weggegooid. Maar dat is A omdat het een goede visboer is en B omdat het gelijk de koelkast inging anders had ik de haring een dag later niet meer gegeten.
Als je het vers bij de viswinkel gekocht hebt, geen probleem hoor. Ik heb toevallig ook gister haring gehaald. Gister een opgepeuzeld en vanmiddag met de lunch gaat de volgende erin .
Oh zie dat je naar een kraam bent gegaan. Op zich moeten die zich ook aan eisen houden. Maar ik zou daar iets voorzichtiger mee zijn idd. Ik ga hier altijd naar een viswinkel, duur maar dat heb ik wel verdiend vind ik met het dragen van die kleine kruimel hier .
Ik eet heel vaak haring maar moet eerlijk bijleggen dat ik uit voorzorg dan wel rolmops eet , ik vertrouw de visboer ook niet helemaal hoor , sorry