Vandaag met 36 weken een liggingsecho gehad. Hierop was ook te zien dat ik weinig vruchtwater heb. Nu lees en hoor je veel verschillende verhalen. Ik ben eigenlijk benieuwd wat de consequenties hiervan kunnen zijn. Kan het kwaad voor de baby? Gaan ze je inleiden? Er zijn zoveel verhalen op t internet dat ik t even niet meer weet. Heb over twee weken weer een nieuwe afspraak bij de verloskundige en krijg dan weer een echo. Wie kan me meer vertellen over de normale gang van zaken en eventuele vervolgstappen. Ben nu toch wel wat onrustig terwijl ik vanmorgen nog dacht dat t allemaal wel meeviel.
Goedemorgen Inge86, ik begrijp dat, als je de mededeling krijgt dat er minder vruchtwater is, je daar ongerust over wordt. Vaak zie je in de laatste weken van de zwangerschap dat het vruchtwater wat afneemt. Dit is normaal. Het vruchtwater wordt nog steeds aangemaakt. Daarnaast is het een momentopname. Soms kan het de dag erna weer goed zijn. Wel is het belangrijk dat er niet sprake is van bijna geen vruchtwater, want dan wil men graag weten of de placenta nog goed werkt. Ik verwacht in jou geval dat het wel meevalt. Het zal iets minder zijn dan gemiddeld, maar voor deze termijn nog normaal. Als dit namelijk niet het geval zou zijn, mag je verwachten dat jouw verloskundige je doorgestuurd zou hebben naar de gynaecoloog en je niet pas over 2 weken terug zou laten komen. Zolang de kleine goed beweegt in je buik, zou ik je aanraden niet teveel zorgen te maken over de hoeveelheid vruchtwater en de volgende controle afwachten. Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique