vitamines?

Discussion in 'Gezondheid' started by sunset88, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    He meiden..
    ben er gisteren achter gekomen daar Ik zwanger ben. Nu bedacht ik me nu opeens dat ik natuurlijk ook speciale vitamines in huis moetb halen? Speciaal voor als je zwanger bent? Ik ben en hele moeilijke pillen slikker.. Dus liefst zo klein mogelijke tabletjes.. Wat hebben jullie en hoe groot zijn de tabletjes?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Als je het moeilijk vindt om tabletten door te slikken zou ik foliumzuur van Etos eigen merk aanraden, die zijn klein en eenvoudig door te slikken. Zijn waarschijnlijk nog meer kleine tabletten maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

3. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Ja klopt die had ik nog loven maar moest toch ook nog andere vitamines slikken naast foloumzuur?

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Dat ligt er volgens mij een beetje aan of je niet al voldoende vitamines etc. haalt uit andere dingen zoals groente, fruit, noten, vlees en vis.

5. violetta

violetta Niet meer actief

hoi ik heb dit nagevraagd bij mijn vk omdat ik ook zoveel las over mensen met vitamine pillen. ze raden in begin foliumzuur aan tot de 10 weken zwangerschap en vanaf 16 weken vitamine d. die heb ik van kruidvat eigen merk en zijn hele kleine pilletjes en makkelijk te slikken. verder slik ik dus niks, omdat ik gevarieerd genoeg eet naar mijn idee en dan niet nodig vind allemaal extra dingen te slikken als niet standaard wordt aangeraden door de vk. mocht nodig zijn kan ik nog altijd overstappen op Multi vit, maar je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt bij extra vitamines.
    gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval! en geniet ervan.

6. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik sluit me aan bij Violetta.

Tot en met week tien foliumzuur en vanaf 16 weken wordt gravitamon of mama compleet aangeraden. Ik ben na het stoppen met de foliumzuur begonnen met gravitamon, maar kreeg die pillen echt niet doorgeslikt. De vk gaf aan dat het voldoende is om vitamine D te gebruiken (dat is er in druppelvorm!) mits ik voldoende gevarieerd en vooral goed fruit en rauwkost blijf eten.

Share This Page