Darmenvraag

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani27, Dec 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Hoi,

Kan het zijn dat in deze termijn de darmen "wennen" aan de situatie?
    Eerst had ik nonstop opgezette darmen alsof ik 5 maanden zwanger was ofzo.
    Vanaf gister heb ik dat minder. Mijn onderbuik voelt wel hard aan maar de darmen zijn minder gezwollen.

Is dat normaal bij 11,5 week ?

2. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    De darmen maken plaats voor je groeiende baarmoeder en ze gaan een stuk langzamer werken dus dat ze opgezet zijn is niet zo gek. Ik gebruik zelf wel colon clean vezels om alles aan de gang te houden.

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Bij mij wordt het juist minder nu. Vandaar de vraag of dat normaal is richting het 2e trimester hihi.

4. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Heb ikzelf wel gehad bij beiden zwangerschappen. Ik zou me er geen zorgen over maken.

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Je "darmenbuikje" zal uiteindelijk plaats maken voor je baby buikje het is heel normaal dat je buik er elke dag anders uit ziet, vooral met jouw termijn 😉

Weet nog dat ik me ook zoooo druk maakte dat mijn buik "weg was". Mijn man grinnikte dan en zei dat de baby echt niet opeens weg was of gekrompen ofzo.

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Haha elliepellie,

Jij hebt me alweer door. Het is alweer bijna een week geleden dat ik een echo had.
    9 januari het hartje pas weer luisteren bij de vk..de spanning slaat nu alweer toe.

Is alles nog wel oke. Ik heb nog steeds buikpijn etc etc..

Liefs Dani

7. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Mijn buik was in het begin ook heel dikkig door mijn darmen. Ik merk ook dat het nu minder wordt en onderin er nu een mini babybuikje komt. Lijkt me dus wel normaal :)

8. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Als je zo onzeker bent kun je misschien een angelsound aanschaffen. Ik luister gewoon even naar het hartje en dan ben ik weer gerustgesteld.
    Via marktplaats kun je ze vaak goedkoop van iemand overnemen. Ik had hem voor 10 euro.

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Dankje miffy!

Wanneer heb jij weer controle?

Ik heb vanaf mijn schaambot een heel klein zwellinkje zitten.

:)

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Ik ben inderdaad met iemand van het forum een angelsound aan het regelen haah

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Je bent bijna 12 weken en alles was goed tot nu toe en zal het ook wel blijven, daar ben ik van overtuigd! Die pijntjes horen er ook bij.

Buikpijn heb ik ook maar dat zijn voorweeën... De datum komt nu rap dichterbij dus het is erg spannend. Maar van mij mag hij snel komen hoor! Ben er ondertussen wel klaar mee namelijk

12. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Het is zo'n mooi geluid. Ik ben helemaal verliefd haha.
    Morgen hebben wij de echo voor de combinatietest die we laten doen. Op 8 weken precies de laatste echo gehad. Dus ben zo benieuwd! Het zal hopelijk een echt mini mensje zijn nu met armpjes en beentjes.
    Jammer dat we zelf niet elke keer even kunnen kijken he? :D

13. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    @elliepellie
    Hopelijk heb je gelijk, vind het nog steeds erg spannend maar dat zal ook wel blijven.

Ik hoop dat je kindje snel komt. Zie je tegen de bevalling op?

@miffy, bij 11 weken zie je armen benen en beweging, je vind het vast geweldig haha
    Konden we maar wekelijks ff spieken..inderdaad

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ja een beetje maar meer of alles goed zal zijn met de kleine en of hij de bevalling goed zal doorstaan... Maar dat zal wel goed komen

15. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Kan ik me voorstellen...nog even en je kan hem vasthouden

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Bij mij was heel verschil tussen 's ochtends en 's avonds, als ik door de dag ging eten zwollen die darmen weer helemaal op ;)
    Angelsound zou ik voorzichtig mee zijn. Met die termijn is het uberhaupt nog heel lastig hartje te vinden, ook voor de vk. Wat als je het niet kan vinden, ga je dan niet juist helemaal in paniek...? Je kan ook vragen of je keertje extra langs mag komen bij de vk als je echt heel heel onzeker bent...

17. elsinga1981

Dec 27, 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij lig je keurig op schema hoor. De eerste 3 maanden heb je heel veel progesteron en HcG hormonen in je lijf en daar worden je darmen traag en dik van. Na 3 maanden nemen deze hormonen af en nemen andere hormonen het over. Vandaar dat na de eerste 3 maanden de klachten afnemen en eventueel veranderen. Daarom is de misselijkheid ook vaak over na het eerste trimester. Dus maak je geen zorgen en wees blij dat je darmen het weer wat normaler doen!;)

Share This Page