Katten en de kattenbak?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Charl, 18 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Ik heb 3 katten..het zijn binnenkatten,komen weinig buiten. Ik heb 2 kattenbakken die ik 2 keer per dag schoonmaak.
    Maar hoe zit dat eigenlijk met het schoonmaken van de kattenbak??
    Ik heb gehoord dat je dat niet mag doen als je zwanger bent.
    Nu ben ik niet zwanger maar stop over een 11 dagen met de pil.
    Mag ik nu nog wel de bakken schoonmaken of is dat nu ook niet echt verstandig?? Ik doe het al 4 jaar.
    Of kun je een mondkapje voor doen en handschoenen aantrekken??
    Ik het dan echt zo slecht voor je gezondheid??

Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft..
    Groetjes Charl

2. Niet meer actief

zolang je niet zwanger bent mag jij best de bak schoonmaken hoor. In de eerste weken zit het embryootje nog zo verpakt dat het nog niet de schadelijke stoffen van jou overneemt. Maar zodra je het weet, lekker aan de ander overlaten of ander handschoenen aan.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Zoals hierboven gezegd. Zolang je nog niet zwanger bent is het schoonmaken van de kattenbakken niet erg.
    Maar vanaf de moment dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn, zou ik het toch overlaten aan iemand anders of handschoenen aandoen bij het schoonmaken. En zeker niet vergeten, je handen voor en na het schoonmaken te wassen.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb ook een kat en de bak verschoon ik niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. mijn vriend heeft het gelijk over genomen moet het af en toe wel eens zeggen dat ie het moet doen. maar 2 keer per dag verschonen is dat niet een beetje erg veel. ik heb 1 kat en heb een tommy katten bak daar kan je 1 week mee doen als je een kat heb moet er niet aan denken om hem elke dag te moeten doen kost wat geld dan zeg. de vulling kost me nu 6 euro voor 2x maar moet zeggen dat het beter is als de gewone bak die moets ik minimaal 2 keer per week verschonen. maar als ik jou was zou ik zodra je zwanger bent niet meer de kattebak doen. mijn ha zei dit ook tegen mij.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Een tommy kattenbak? Heb ik nog nooit van gehoord, is dat een speciale kattenbak ofzo. Klinkt alvast erg interessant. Ik heb 2 katten (die nooit buiten gaan) en mag ook dagelijks de kattenbakken verschonen.

6. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Ok bedankt!
    Ik zal er rekening mee houden.

Wat vreemd eigenlijk dat het dan ineens slecht voor je is,terwijl ik de bakken al 4 jaar schoonmaak. Je zou dan zeggen dat die stoffen toch al in m“n lichaam zitten. Of valt dat wel mee?

kusje Charl

7. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Hmmm...een tommykattenbak?? Ken ik niet.
    Ik verschoon de bakken sóchtends en sÔvonds. Dat moet ook wel want het zit dan aardig vol met 3 katten. Ben anders bang dat ze erin gaan staan,dan heb ik m“n hele huis eronder zitten..haha.

Kusje

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Het heeft te maken met de besmetting toxoplasmose. Dat kan in de uitwerpselen van de poezen zitten.
    Het kan even goed zijn dat je tegen toxoplasmosme bestand bent, doordat je het ooit al eens gehad hebt. Je kan het vergelijken met een griepje. Wil je weten of je tegen toxoplasmose bestand bent, dan kan je eventueel je bloed laten onderzoeken.
    Wanneer je niet tegen toxoplasmose bestand bent en je krijgt het tijdens je zwangerschap, dan zou dit wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben voor je kindje.

9. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Ohw..wat erg wist ik niet!!
    Jeetje...maar ook wel logisch eigenlijk..het is niet echt gezond die bakken, waar je bijna met je neus in hangt.
    Denk dat het inderdaad beter is handschoenen aan te trekken dan van af nu. Of ik laat het aan m“n vriend over..haha.

Kus

10. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik heb ook een kat en ben van de week naar de dierenarts geweest want mijn kat moest zijn inenting hebben en toen heb ik het eens nagevragen over die ziekte. Zij zei dat als je met een kat opgegroeid bent of een langere tijd een kat heb waarschijnlijk al een keer besmet bent geweest en dan bouw je antilichamen of hoe dat ook heet op en dan kan je niet meer besmet raken,dit kan je laten testen door een enkel bloedonderzoek.
    Natuurlijk moet je altijd voorzichtig zijn maar je kan het laten onderzoeken of je antilichamen aanmaakt.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ken iemand die al tig jaren katten had, maar geen antistoffen. Ga er dus niet vanuit dat je wel bestand zult zijn.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb nu ongeveer een jaar deze kattebak en vind het helemaal geweldig ik heb een kat moet ik wel zeggen die ook niet buiten komt.
    ik verschoon ongeveer 1 keer per week de bak heb geen last van nare geurtjes (deed wel altijd de drollen eruit scheppen.) mijn vriend doet nu de bak en die doet niet de drolletjes scheppen maar nog steeds geen last van nare geurtjes. ik vind het echt perfect werken het is wel wat duurder dan gewoon grit maar vind het het waard. heb hieronder een linkje geplaats kan je kijken wat het is en bij elke dierenwinkel verkopen ze het ook als het goed is.

http://www.beestachtiggoed.nl/catalog/p ... ts_id=2173

13. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    toen ik gestopt ben met de pil heeft mijn hub 't verschonen vd kattenbak overgenomen en toen ons meisje al lang en breed was geboren heb ik 't ook weer 'ns gedaan!

14. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik mijn hunk gevraagd om de kattenbak schoon te maken in verband met toxoplasmose. (staat nu achter mij en vraagt om schatje te vervangen voor "hunk") Tja, zo zie je maar, de mannen vinden dit forum ook best interesant. Maar goed, het is beter om geen risico te lopen en gewoon je lief of een ander te vragen de bak schoon te maken.

15. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hoi hoi

ik heb gehoord dat als je zwanger bent
    geen kattenbak mag schoonmaken
    dat is toch zo

maar daar hoef je je van te voren
    toch nog geen zorgen over te maken
    (als je nog niet zwanger bent)

nou ik hoor het wel

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Zodra je weet dat je zwanger bent mag je inderdaad de kattenbak niet verschonen.

Mijn vriend verschoont nu nog steeds de kattenbak.
    Is gewoon zo gebleven.. ;) :) :)

17. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    want er zit toch een of andere schadelijke stof in

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik dacht dat het om de uitwerpselen van de kat gaat.
    Er is hier al eerder een topic over geweest.
    Moet je ff onder de knop zoeken kijken...

19. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
  20. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het heeft te maken met de besmetting toxoplasmose. Dat kan in de uitwerpselen van de poezen zitten.
    Het kan even goed zijn dat je tegen toxoplasmosme bestand bent, doordat je het ooit al eens gehad hebt. Je kan het vergelijken met een griepje. Wil je weten of je tegen toxoplasmose bestand bent, dan kan je eventueel je bloed laten onderzoeken.
    Wanneer je niet tegen toxoplasmose bestand bent en je krijgt het tijdens je zwangerschap, dan zou dit wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben voor je kindje.

Dit heb ik gevonden... :D

Deel Deze Pagina