Katten en de kattenbak?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Charl, 18 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Ik heb 3 katten..het zijn binnenkatten,komen weinig buiten. Ik heb 2 kattenbakken die ik 2 keer per dag schoonmaak.
    Maar hoe zit dat eigenlijk met het schoonmaken van de kattenbak??
    Ik heb gehoord dat je dat niet mag doen als je zwanger bent.
    Nu ben ik niet zwanger maar stop over een 11 dagen met de pil.
    Mag ik nu nog wel de bakken schoonmaken of is dat nu ook niet echt verstandig?? Ik doe het al 4 jaar.
    Of kun je een mondkapje voor doen en handschoenen aantrekken??
    Ik het dan echt zo slecht voor je gezondheid??

Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft..
    Groetjes Charl

2. Niet meer actief

zolang je niet zwanger bent mag jij best de bak schoonmaken hoor. In de eerste weken zit het embryootje nog zo verpakt dat het nog niet de schadelijke stoffen van jou overneemt. Maar zodra je het weet, lekker aan de ander overlaten of ander handschoenen aan.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Zoals hierboven gezegd. Zolang je nog niet zwanger bent is het schoonmaken van de kattenbakken niet erg.
    Maar vanaf de moment dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn, zou ik het toch overlaten aan iemand anders of handschoenen aandoen bij het schoonmaken. En zeker niet vergeten, je handen voor en na het schoonmaken te wassen.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht