Vitrage gekreukeld

Discussion in 'De lounge' started by flower 27, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Lady,s

Help heb mijn vitrage gewassen op 30 graden NIET gecentrifuseerd en nat opgehangen, maar ze zijn echt heel erg gekreukeld :(

Nu wil ik ze dan maar gaan strijken, kan dat ???

Tips zijn zeer welkom!!

liefs flower

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    je kunt ze beter laten stomen...strijken kan ze doen smelten. TEnminste wat voor soort heb je? Glasgordijnen of katoen of linnen?? Dat verschilt ook nog heel erg... Katoen zou je op heel koud kunnen proberen te strijken...glasgordijnen...wegblijven met je strijkijzer!! En linnen...tsjah...dat zul je wle moeten strijken hahaha, die heb ik ook namelijk en die kan ik wasssen maar kreukelen altijd!! ondakns ophangen..maar dat mag ook, had wasinstructies en strijkinstructies erbij gekregen....

3. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Het zijn van die doorzichtige dunne gordijnen kan het niet goed spellen maar fuwalen ha ha ha....

En misschien met een theedoek eronder??

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    hmm, zou kunnen met een theedoek ertussen..maar zoals je ze beschrijft.....fuwalen??

Heb ff gegoogled...hahaha maar kan niets vinden....

probeer het eens op een mini stukje wat bv niet echt in het zicht zou hangen...met theedoek... (wel een rotklusje!) Hopelijk gaat het dan........

Succes ermee!

Sorry verder ook geen tips.

Ik gebruik mijn stoomapparaat om de gordijnen fris te maken...wij roken niet dus ze worden niet echt geel (zijn gebroken wit) Maar ik kan ze dus wel wassen en strijken dan weer.....

5. Que

Que Niet meer actief

heb je meerdere vitrage's in de wasmachine gedaan??

Ik was ze ook altijd maar dan per stuk. Doe ze dan wassen op kreukherstellend en dan idd nat ophangen. Ik hoef ze nooit te strijken.

Heb even gekeken naar de strijkomschrijving van mijn vitrage en die mogen op 1 stipje gestreken worden.

Als je er meerdere in de wasmachine hebt gedaan zou ik ze opnieuw wassen maar dan per stuk. Direct ophangen en helemaal dicht laten hangen tot ze droog zijn.

Succes!!!

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,798
    4,181
    113
    Koud strijken met een theedoek erover

7. Alita

Alita Niet meer actief

ik dacht ook dat het niet kom strijken maar geprobeerd en het kon zonder theedoeken enz....

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Bedoel je soms voile?

9. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik streek ze ook altijd gewoon. Wel een rotklus, want ze glijden en worden statisch tijdens het strijken. Als het dan weer hangt ben je blij dat je het gedaan hebt.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik strijk ze ook altijd

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Met hangen gaan de kreukels er wel uit.

Tenminste hier altijd wel. Na het wassen lijken ze kreukelig maar na een uurtje is dat weer helemaal recht.

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    weet niet of het dezelfde is als die mn ouders hebben, maar mn moeder hangt er altijd een magneetje aan van onder als ze moeten drogen. Dus aan de 2 punten iets zwaars hangen.

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Ik hang ze ook altijd nat op, maar als je een stoomstrijkijzer hebt kun je ook eerst je vitrage ophangen en dan verticaal stomen.
    Zo strijk je ze niet, maar zo stoom je de kreukels eruit.

Succes!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik hang ze gewoon nat op altijd, gaat perfect

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    voille

16. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn moeder heeft standaard loodjes in de zoom. Dus geen probleem met kreukende vitrage. En je ziet er haast niets van.

Share This Page