Uit eten met kleine?!

Discussie in 'De lounge' gestart door chani13, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Hoi hoi,

Wij vinden het leuk zo af en toe uit eten te gaan, maar durven dit niet te doen met een kleine. Nu vind ik dat je wel een beetje normaal leven moet kunnen leiden met een kleine en daar hoort uit eten gaan ook bij. Alleen zijn we dus bang dat ze onrustig wordt en andere mensen zich aan ons zullen storen. De mac is veilig, maar is niet echt uit eten, hè. :)

Hebben jullie nog tips? (pannenoekhuis is natuurlijk ook kindproof, dus graag andere tips)

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Persoonlijk zou ik haar niet meenemen. Ze heeft er zelfs niks aan en jullie eigenlijk ook niet. Zou mooi zijn als ze slaapt maar dat moet je maar afwachten en lijkt me ook niet lekker rustig eten voor jullie dan. Dan zou ik oppas regelen.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij zijn gewoon naar een bistrootje gegaan, lekker op tijd en rustig, wat kleurtjes meegenomen en ze vond het helemaal geweldig, met een baby van 3 maanden kan het helemaal, toen lag ze gewoon lekker rond te kijken, flesje erbij! ik zou het gewoon doen!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ze is 3 maanden toch ?
    Nee dan zou ik haar eerlijk gezegd ook niet mee nemen, denk dat je zelf ook niet lekker eet als ze miss onrustig word .. en anders idd naar een restaurant waar het al een beetje druk is of waar juist veel kinderen komen .. Bv in een Beren restaurant daar is het op zich al druk dus dan zal het niet gehoord worden als er een kleintje huilt ..

je kan de kleine ( als die optie er is ) ook bij opa en oma langs brengen en samen met je mannetje lekker uit eten gaan..

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oppas zoeken en lekker samen "echt" uit eten! Het is idd niet aan te bevelen andere gasten te storen met het eventuele gehuil/gekrijs van je kindje......;)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zijn afgelopen februari voor het eerst weer uit eten geweest, maar dan wel mooi zonder de kleine (toen ong. 4 mnd)! Die was lekker thuis met oma die kwam oppassen. Moet er nog niet aan denken om hem mee te nemen, hoor. Lijkt me voor hem ook helemaal niet fijn of leuk. Daarbij ligt hij zelf het liefst rond 7 uur weer op bed, dus dat is gewoon niet handig :)
    Oppas was voor ons echt de beste oplossing en was ook wel ff lekker dat we niet hoefden op te letten of alles met hem wel goed ging e.d. Echt even weer man & vrouw ipv papa & mama.... ;)

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik zou het gewoon proberen. mijn dochter gaat altijd mee en is helemaal onder de indruk van de andere omgeving en andere mensen dus dat gaat prima. ook toen ze 3 maanden was.

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wij nemen onze dochter altijd mee. Vaak wisselen we even dienst af met wie haar vasthoudt, of ze gaat slapen, geniet ze ook van. En sinds kort kan ze erbij zitten in een stoeltje. Ja, soms heeft ze wel liggen huilen, maar dat hoort er ook bij en ik heb nooit klachten gehad. Vind het zo belachelijk dat je je kind niet mee kan nemen. En vooral wij niet, want we kunnen haar ook niet ergens heen brengen. Maar wij hebben heerlijk gegeten bij een Japans restaurant, de chinees, sushi-restaurant. Overal dus wel.

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb jayla toen ze zo klein was nooit meegenomen vond ik echt geen doen :D en nu ga ik nog steeds niet graag uiteten met haar want vergeet het maar dat ze rustig in n stoel blijft zitten! wil alleen maar rennen en andere mensen lastig vallen hahaha nee als ik al ga uiteten regel ik n oppas!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou ook voor een oppas gaan. Ik vind het zelf namelijk rete-irritant als ik lekker uit eten ga en er is heel de tijd een kind aan het huilen.

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb het nog nooit gedaan! Ze gaat wel mee lunchen bijvoorbeeld! Maar dan zitten we natuurlijk nooit langer dan een uur en eet zij ook lekker haar boterhammetje, dus zit ze er in een kinderstoel lekker bij en drinkt en eet ze zelf ook wat!

Echt 's avonds uit eten met haar doen we niet, ook omdat ze normaal al rond 6 uur/half 7 in bed ligt, en om nou al om 5 uur uit eten te gaan.....

Misschien als ze zometeen een jaar is geweest en ze alles mee mag eten, dan gaan we het gewoon eens proberen bij van der Valk ofzo! Dan kan zij gewoon een kindermenu'tje eten en wij ons eten! Maar voorlopig is ze dus gewoon bij 1 van de oma's a;s wij uit eten willen!

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ mermaid: :D

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    overdag JA,. savonds NEE, kindjes horen in hun bedje te slapen en niet een volwassen leven te leiden, maar goed dat is mijn mening, ik vind het zielig. Of je er nu wat aan hebt of niet een kindje hoort er naar mijn mening niet.

En als je een "normaal" leven wilt leiden had je denk OF van te voren na moeten denken of gewoon zoals meeste moeders een oppas inschakelen, dan kan je weer doen wat je wilt.. en kan je kindje gewoon lekker slapen in bedje...

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.184
    113
    #14 sidmick, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Gewoon lekker meenemen hoor. Hebben wij ook altijd gewoon gedaan. Toen ze klein was lag ze gewoon in de wagenbak (gaf ik haar lekker een voeding voordat wij gingen eten, was ze tevreden) Later in de kinderstoel erbij aan tafel, gezellig meesmikkelen. Wij zorgen nu gewoon dat we speelgoed bij ons hebben of bv op vakantie de portable dvd speler met bumba erin.
    Ik zou wel de eerste keer alleen hoofdgerecht bestellen, gaat t niet goed ben je zo weer weg. Uiteraard geen 5 gangen diner met uren natafelen. En ja, redelijk bijtijds uit eten.
    Natuurlijk is het lekker om samen even eruit te gaan en een oppas te regelen maar wij gaan ook vaak spontaan (gezellig, geen zin om te koken, reeds onderweg) uit eten dus tja, dan is oppas lastig.
    Veel plezier en eet smakelijk!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je zou nu ze nog zo klein is en veel slaapt, eventueel kunnen kiezen voor een wok-restaurant. Daar is toch al wat meer beweging en als je dan een tafeltje aan de zijkant hebt, kan je kindje -als je kindje nog gemakkelijk slaapt- in de wandelwagen gewoon slapen.
    Verder kan je daar gemakkelijker zelf bepalen hoe lang je wel of niet blijft.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.184
    113
    #16 sidmick, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Is maar hoe je ermee omgaat en hoe je kind is vind ik.
    Ja, je leven veranderd maar je leven houd niet op in mijn ogen.
    Onze dochter gaat, daar waar mogelijk, altijd mee dus ook gewoon gezellig uit eten of feestjes ofzo hoor. Geen probleem. Slapen doet ze of wat later dan normaal of ter plaatse. Is maar hoe makkelijk je kindje is.En madame hier geniet ervan als ze gezellig met ons op pad is dus niks zielig!

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Voor een kindje van 3 maanden zou ik haar ook niet meenemen maar lekker bij een oppas etc laten. Wij hebben onze kids vanaf een maand of 9 meegenomen (zodra ze zelf konden eten) en zijn er aan gewend. Hebben maar 1x gehad dat het drama was (beide ziek) maar verder gedragen ze zich altijd netjes. En tja dan huilen ze een keer, sommige mensen zonder kinderen kunnen ook behoorlijk luidruchtig zijn hoor;)

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik dacht ook eerst dat dat wel zou moeten kunnen, maar hier werkt dat niet, uit eten met de kids..echt genieten zit er niet bij, dan zou ik er toch echt voor kiezen om een oppas te regelen en samen uit eten te gaan. De kleine mist niks hoor, die vermaakt zich prima bij de oppas en kan ook lekker op tijd naar zijn bedje.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij gaan altijd gewoon ergens wat eten en Charlotte gaat mee. Het moet wel max 1,5 uur duren, dus geen hele avond tafelen, maar het is heel goed te doen. Beetje spelen, stukje brood, hier gaat het altijd prima eigenlijk. En ik denk hoe eerder ze meegaan, hoe beter het gaat!

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    denk dat dat niet echt iets is wat je met een kleintje zal doen... ja brunchen op zondagochtend bij van der valk kan nog wel... zijn genoeg kinderen aanwezig dan... maar echt uit eten gaan zou ik zelf niet doen.. je kan niet rustig tafelen dan he... wij regelen dan gewoon de oppas....

Deel Deze Pagina