Hallo allemaal, Sommige van jullie herkennen me misschien wel, ben al een tijdje niet meer op het forum geweest wilde het even anders gaan doen. We zijn ondertussen met onze 6 IUI poging begonnen. Ik was me een beetje aan het inlezen voor een IVF behandeling omdat dat de volgende stap volgens onze arts in het UMC. Na las ik het volgende op hun website: Laagdrempelige mogelijkheid tot punctie onder narcose. Wat zou daarmee bedoeld worden? Iemand ervaring mee? Liefs Lynn
Ik neem aan dat de mogelijk krijgt om de punctie onder narcose te ondergaan ... Een vriendin van ons heeft pas ook en punctie onder narcose gekregen . Liefs Edith Mama van mees*
Weet niet in welk UMC, maar ik kan me niet voorstellen dat het in Utrecht is. Heb hier net zelf een IVf gehad en daar hebben ze er met geen woord over gerept. Sterker nog, ze beweren dat er een onderzoek is gedaan en dat meer dan 90% van de vrouwen aangeeft dat de punctie prima te doen is. Je krijgt alleen verdoving in de schede en als je het echt niet houdt is er mogelijkheid tot een extra infuus. Mag ik vragen waar je onder behandeling bent?
Ik zelf loop bij het MCH in Den Haag en heb de punctie onder lokale verdoving ondergaan. Het klopt dat bij de meeste vrouwen de punctie "goed te doen" is. Bij mij echter was het hels. Ja sorry, ik wil je niet bang maken, maar het is mijn waarheid. Het ligt er ook maar helemaal aan hoe de baarmoeder en de eierstokken er bij liggen en hoeveel follikels je hebt. Het is dus echt heel persoonlijk. Maar als ik een volgende punctie moet ondergaan, ga ik echt informeren of dit onder narcose mag.
Heb het inmiddels zien staan om de site van het UMCU. Tjonge.. ben er stil van. Misschien idd een optie voor de extreme gevallen. Onderschat alleen een narcose niet! Ik heb twee laparoscopieen gehad en ben echt zo vreselijk beroerd geweest van die narcose! Dan liever de punctie. Sorry, bij mij viel die dus reuze mee. Zo verschilt dat idd van persoon tot persoon.
@Merah Narcose is ook weer persoonlijk. Ik heb nog nooit last gehad van een narcose gelukkig. Helaas, we kunnen er dus eigenlijk niks zinnigs over zeggen, haha! Afwachten en zelf ervaren. Toen ik 'm net gehad had riep ik "Dat nooit weer!" Hoe vreselijk het voor mij ook was, voor een kindje heb ik het er tóch weer dubbel en dwars voor over. Pijn vergeet je toch weer heel snel.
Schijnt dat het zelfs per punctie uitmaakt. Zeg maar dat de eerst keer enorm tegenvalt en de 2e keer mee (of anderom). Idd het is echt voor iedereen anders. Maar ook zonder mijn 'ervaring' zou narcose niet mijn eerste keus zijn. Ook aan narcose zitten risico's. Van heel ernstig tot geheugenverlies en concentratie-stoornissen. Laat je gewoon goed informeren en kijk waar jij je prettig bij voelt.
Hoi hoi, Ik heb ik dusseldorf de 3e ICSI gedaan en daar zijn standaard de puncties onder narcose! En ik vond het HEERLIJK! De 1e 2 waren in Deventer en onder lokale verdoving, maar dat hielp geen moer en het was bij mij echt heel pijnlijk. Daarna dus naar DD en dat was een verademing! Je krijgt een infuusje, gaat lekker slapen en na een 20 minuten word je weer wakker en zijn er 16 eitjes weggehaald! Dus ik vond het super! Maar ieder voor zich! Liefs
Ik heb de punctie zonder nacose gehad ik kreeg in infuus met een soort morfine en dit was echt prima te doen!!!
Ik ben het met loesje eens. Ik heb 6 puncties zonder narcose gehad en 1 met narcose. Nou lang leve de narcose!!! Tuurlijk is een punctie zonder narcose wel te doen maar prettig is anders. Het verschilt natuurlijk per vrouw wat de een niks vind vind de ander verschrikkelijk. Ik ben voor narcose
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden een punctie ondergaan in het ziekenhuis in Almere. Ik kreeg alleen een aantal plaatslijke verdovingen en dat ging prima. Ik heb totaal geen pijn ondervonden van de punctie. Maar het is inderdaad per persoon verschillend.
Ik heb de punctie onder narcose ondergaan. Dit schijnt zelden gedaan te worden, volgens ons zh. De reden bij mij is dat mijn eierstokken via de schede slecht te bereiken zijn, liggen hoog. De punctie zou daarom via de buik gedaan worden onder narcose. Uiteindelijk is tijdens de narcose op de ok gebleken dat mijn eierstok toch via schede bereikbaar was vanwege 21 eitjes. heb van de narcose geen last gehad, was binnen t half uur wakker en mocht na 2 uur naar huis. Succes alvast!
Hoi Dames, Bedankt voor al jullie reactie's. Ben inderdaad in behandeling in het UMC in Utrecht. Tot nu goed het daar goed. Moet zondag weer voor een echo, ben erg benieuwd hoe ze gegroeid zijn. Zelf weet ik nog wat ik zou doen als ik de keus had, met of zonder narcose. Maar ik vroeg het me gewoon af wat ze nou bedoelen met: Laagdrempelige mogelijkheid tot punctie onder narcose. En dan vooral het laagdrempelige wat is laag en hoe moet ik dat zien. Maar als deze IUI niet gelukt is, dan zal ik het vragen aan me arts. En laat het jullie ook gelijk weten. Liefs Lynn
Ik denk dat ze bedoelen dat sommige vrouwen heel erg opzien tegen de punctie en dat met de wetenschap dat die onder narcose kan, de drempel lager is om aan IVF te beginnen. Of door te gaan! Ik heb begrepen dat een kwart van de stellen na de eerste IVF afhaakt omdat ze het te zwaar vinden. De punctie zal hier niet de enige reden voor zijn, maar kan me voorstellen dat als die tegen is gevallen je eerder na wilt denken over een 2e poging als je de punctie in ieder geval niet bewust hoeft mee te maken.