Er schijnen wormpjes in te kunnen komen dus als het zes maanden over datum is zou ik het niet meer doen.
Ja zou ik gewoon gebruiken... Ik heb weleens bloem van 5 maanden over datum gebruikt. Niks aan de hand
Ik zou het ook gewoon gebruiken. Ten minste houdbaar tot wil niet zeggen dat het product daarna niet meer te gebruiken. De fabrikant kan dan alleen de kwaliteit van het product niet meer garanderen. Een ander verhaal is als er te gebruiken tot op staat, dan kun je het na de datum niet meer gebruiken.
Even goed kijken hoe het eruit ziet. Zelf zou ik het niet meer doen, maar ik ben een schijtluis wat dat betreft :-D
Als het er nog normaal uitziet, zou ik het gewoon gebruiken. Die wormpjes zie je wel als die er in zitten.
mmm, ik vind 6 maand zo'n twijfelgeval. En mijn motto is "bij twijfel, niets doen". Ik zou hem toch eerder wegsmijten
Als het voor mezelf is (of als ik in elk geval zelf mee-eet) - zou ik het nog wel doen. Ik ben vrij gemakkelijk en vertrouw op mijn zintuigen (inderdaad even goed kijken in dit geval) . Als ik een taart zou maken die ik als cadeautje weg zou geven - dan zou ik het weer niet doen.
Ja hoor, gewoon nog gebruiken. Zonde om spul wat nog goed is weg te gooien. Vroeger stond nergens een datum op en moest je gewoon zelf goed ruiken en proeven of iets nog goed was. Ten minste houdbaar tot beteken dat het tot die datum gegarandeerd goed/vers is en je anders dus aanspraak kunt maken op een nieuw product. Maar het betekend zeker niet dat het na die tijd niet goed meer is. Meel kan echt heel lang mee, dus ook een jaar nadien zou ik het zeker nog wel gebruiken, mits het er goed uit ziet, ruikt en proeft.
Gewoon gebruiken hoor, die droge mixen bederft niets aan. Hooguit gaat het op een gegeven moment muf smaken maar dat is echt eerder als het al jaren over de datum is.
Dus tht datum is ongecontroleerde onzin. Het is verplicht een datum op een pak ze zetten dus vaak wordt standaard dag van productie + 1jaar of 2 jaar gebruikt. Veel is wel 5 jaar goed maar na 2 jaar onderzoek en nog steeds goed is het prima. Plekken ze er 2 jaar op en genoeg tijd voor productie, inkoop winkel en verkoop