Brandwond op buik

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Juist deze gelukkige huisvrouw was iets te fanatiek met de stoomeend :D
    Ik draai het ding al stomend om richting mijn buik oké heet... Ik draai hem terug om en ga verder met mijn bijna blinkende badkamer.
    Een uurtje later zit ik op de bank en ik heb jeuk dus ik aai een paar keer en in eens een natte vlek in mijn shirt:)

Shirt omhoog kijken en jawel daar zit dus een open gesprongen brandblaar. Ik de hap gebeld afdekken met een biogaze en pleister. Dit doe ik dus nu 2 dagen maar dat wondje blijft vochtig en er loopt wondvocht uit.

Is dit normaal bij een brandwond en hoelang duurt zoiets?

2. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Hoe groot is de plek?
    Heeft er een arts naar gekeken?

3. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Het genezen kan 10 tot 14 dagen duren. Is het vocht helder van kleur?

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Het heeft de grote van een 20 cent stukje dus ik hoefde niet te komen van de dokter. Pas als hij groter zou zijn als een 1euro stuk moest ik komen.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Vocht is een beetje lichtroze als ik het op het gaasje zie dan. Als het wat langer in de pleister zit word het gelig maar de wond ik verder helemaal schoon. Ik vervang de pleister 4 keer per dag.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Kokosolie met een beetje citroensap mengen en erop smeren.
    Bevorderd de genezing en werkt ontsmettend.

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ik zou er niks zelf op gaan smeren zoals het open is. Kans op infectie is groot.

Pleister/gaas alleen vervangen als er aan dde buitenkant vocht zichtbaar is.

Roze vocht is goed, als het geel/groen gaat worden even langs de dokter.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Flamazine erop en dan gaas.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Uhm wattes :) :D. Ik heb biogaze gekregen Is dat ook goed?

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik had een brandwond op mijn borst en heb op advies van een medewerkster van de apotheek een soort honingzalf gekocht. Dat moest ik er ruim op doen en afdekken met een gaasje. Hele dag laten zitten en dan elke avond onder de douche er af spoelen. Droog deppen en weer opnieuw.
    Het is heel lang open geweest, maar het werd wel steeds kleiner. Nu zie je er niks meer van.

Maar als ik er aan terug denk... Dat deed echt heel veel pijn.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier doet het dus helemaal geen pijn het jeukt alleen heel erg

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oei...citroensap op een brandwond???:(

13. mumija

mumija Niet meer actief

Kokosolie en citroenwater

Kokosolie en citroenwater kunnen beide helpen om lichte brandwonden te behandelen. Kokosolie is rijk aan vitamine E en vetzuren zoals laurinezuur, myristinezuur en caprinezuur die anti-schimmel, anti-oxiderende en anti-bacteriële eigenschappen bevatten. Citroenwater heeft zure eigenschappen die de littekens op natuurlijke wijze verminderen. Bij verbranding door kokende vloeistoffen kun je kokosolie en citroensap goed mengen en aanbrengen op de verbrande plekken om de genezing te bevorderen.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Tis toch echt zo, paar weken geleden dus frietvet op m'n arm gehad, brandwond zoals jij eigenlijk omschrijft alleen zo groot als een 2 euromunt. Dit verzacht meteen, je voelt niks van de citroensap, en het geneest heel snel.
    Een tip die ik graag door wilde geven.

15. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Op open brandwonden mag je niks smeren, tenzij het een zalfje van de arts is.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ik kreeg flamazine van de arts. Misschien even bellen en erom vragen, gaat volgens mij op recept.

17. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Inderdaad niks zomaar op een open brandwond smeren. Dat wordt duidelijk aangegeven bij EHBO.
    Gewoon de gaasjes blijven verschonen en goed opletten of er geen geel/groen vocht uitkomt. Als je je er toch niet lekker bij voelt nogmaals bellen.

18. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.055
    178
    63
    Gelderland
    Flamazine is achterhaald, steriele vaseline word nu geadviseerd (onder kleding verder afdekken met vetgaas en een schoon gaasje). Als je niets doet kun je de wond ook aan de lucht wat laten drogen.

En 1xdaags verschonen is voldoende, het continu verwisselen van verband kan het herstel vertragen.

19. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik verbrand mijzelf continue aan stoom, kokend water en andere hete dingen in de keuken.. Toen David net geboren was mijn pols verbrand echt wel meer dan een euro grootte.. 2 uur wachten tot de apotheek open was en toen ik daar aankwam en het uitlegde zei ze.. Oh, heb je sudocreme in huis...?? Sindsdien smeer ik dat erop als ik mij verbrand.. Ik kan het niet eens meer onder het koude water doen, wat overigens met lauw water blijkt te moeten.. Enfin zonder dat spul ga ik door de grond.. Het werkt verkoelend en ontsmettend dus het helpt ook tegen jeuk en bevorderd het om te genezen.. Ik heb dit ook op (opengekrabte) puistjes gesmeerd en vanalles en nog wat.. Behalve de kont van mijn zoontje daar gebruik ik calendula voor.. Blijkbaar helpt dat ook voor brandwonden maar naar mijn idee niet zo goed als sudocreme..

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Das gek, sudocrem werd mij afgeraden omdat het verstikt.

Deel Deze Pagina