Er staan nog 3 namen op onze meisjesnamenlijst. Welke zouden jullie kiezen en waarom ? en.. Waarom vallen de andere 2 af ( om welke reden)? Hoop dat jullie ons kunnen helpen te beslissen, wij hebben bij elke naam wel een op of aanmerking!(positief/negatief)
Phileine! Hoewel ik Madelief ook héél erg leuk vind. Julia vind ik erg hard en kattig klinken en valt voor mij dus af.
Madelief... leuk en stoer tegelijk Phileine vind ik op zich wel ok maar is dat niet een woordspeling geweest van villein (spel je dat zo?) Julia vind ik mooi, maar Madelief gewoon net iets leuker en specialer...
Ondanks dat het heel veel voorkomt, vind ik Julia toch de leukste en mooiste naam. Vind hem lief, maar ook stoer. Madelief en met name Phileine vind ik geen leuke namen. Bij Phileine omdat ik de klank niet mooi vind en bij Madelief moet ik altijd aan dat boek van Guus Kuijer denken en ik vind het gewoon niet z'n leuke naam.
Madelief! Julia vind ik geen lelijke naam, maar zo vaak gehoord dat ik em niet boeiend meer vind. Phileine vind ik ook wel mooi, maar Madelief mooier
Julia, hoewel ik Juliette nóg mooier vind. Madelief is gewoon echt niet mijn smaak, en Phileine vind ik best mooi, al is die naam lastiger te schrijven (voor veel mensen).
Julia staat in de top 10 dus valt voor mij direct af. Madelief doet me vooral denken aan de boeken en film. En dan zie ik dat type meisje voor me. Phileine doet me meteen denken aan het boek/film van ronald giphart, en dan dus Kim van kooten. En daarom zou ik dus geen van deze namen kiezen. Ik vind Phileine wel de bijzonderste naam, dus als ik moet kiezen wordt het dat.
Julia of varianten daarop vind ik niet mooi omdat half nederland tegenwoordig zo lijkt te heten. Daarnaast heb ik altijd Alfa Romeo gereden en dan is de naam Julia een beetje wannabe (Giulia). Madelief vind ik heel leuk en Phileine vind ik zo lief klinken. Ik heb voor Phileine gekozen omdat ik die naam net iets specialer vind.
Phileine! Tja waarom? Ik vind het gewoon een prachtige naam. Julia en Madelief zijn ook leuk, maar Phileine vind ik echt helemaal top!
Zonder enige twijfel Phileine. Julia en Madelief zijn totaal niet mijn smaak, terwijl Phileine al in de buurt komt. Julia en Madelief komen ook zo hard over, terwijl ik Phileine bij mij heel zacht over komt. Het probleem met Julia is ook de uitspraak, Zj, J of Dj.....
Phileine doet me altijd meteen denken aan het woord 'vilein' (gemeen, boosaardig). Daarom zou ik de naam niet kiezen. Philine / Filiene / Filine, Féline of Félien vind ik dan veel mooier. Julia vind ik een mooie naam, maar komt heel erg veel voor en ik vind 'm persoonlijk ook wat te 'kak', of zo. Andere ideetjes misschien (die ik leuker vind en die veel minder vaak voorkomen): Julijn(e), Juline, Julieke, Juliët(te), Jula, Júle, Julee / Julé, Julene, Julot / Julotte Ik ga dus voor Madelief! Vind ik een lieve, vrolijke naam. Roos en Jasmijn vind ik trouwens ook erg leuk, associeer ik een beetje met Madelief. Alleen komt Madelief minder voor
Julia vind ik geen leuke naam. Ik hoor het ook zo vaak en het is inderdaad een top 10 naam geloof ik...Daar houd ik niet van persoonlijk. Phileine en Madelief zijn leuk! Ik heb Phileine op nr 1, leuke en apartere naam. Lief en stoer!
Madelief valt meteen af, te lief en tuttig. Julia komt al wel vaak voor maar is wel een mooie naam. Phileine gaat en ook aparter dan Julia en dat vind ik wel leuk. Dus dan kies ik voor Phileine. Ik hoorde laatst Philou dat vond ik ook wel mooi qua klank.
Julia, tijdloos, mooi, vrouwelijk, krachtig, voor alle leeftijden (Madelief vind ik een kindernaam) en internationaal goed uit te spreken. Maar ik ben bevooroordeeld want we hebben onze oudste dochter zo genoemd.
Julia! Maar Juliëtte vind ik nog mooier (das echt mijn favoriete meisjesnaam!). Phileine vind ik ook mooi! Madelief is ook niet verkeerd, maar toch niet helemaal mijn smaak, voor mijn gevoel past die naam echt maar bij één soort meisje (zo'n klein, lief, schattig meisje) en je weet van tevoren natuurlijk niet hoe je kindje wordt .
Ik heb gestemd op Madelief, mooie naam! Je hoort het niet zo vaak. Het beeld dat ik krijg bij een meisje met de naam Madelief is een vrolijk en open en lief meisje. Julia hoor ik de laatste tijd erg vaak, en vind de naam daardoor niet erg bijzonder meer, maar is wel tijdloos. Phileine vind ik niet zo lekker uitspreken. Daarnaast lijkt het op het woord vilein, en daardoor vind ik het niet zo mooi. Succes!
Ik denk dat ik zou kiezen voor Phileine. Ik vind het een mooie en aparte naam. Hoewel ik Pheline of Philine net iets leuker vind. Madelief vind ik ook wel leuk, maar op de een of andere manier heb ik nog nooit van een volwassen Madelief gehoord, waardoor ik de naam echt associeer met een kind. Julia vind ik ook heel mooi, maar hoor je veel. Voor ons persoonlijk zou de naam afvallen omdat we een neefje hebben die Julian heet.