Ik ben op dit moment 5 weken en 5 dagen zwanger Maandag had ik een feestje en heb ik 4 a 5 glazen cola opgedroken en die smiddags een bakje thee. Nu las ik zonet dat te veel cafeinne slecht is en tot een miskraam kan lijden. Ik drink eigenlijk nooit cola of koffie.. Du vroeg me af of 1x te veel cafeinne al kan lijden tot een miskraam? Dam wat voel ik me schuldig Hoe zit het eigenlijk met chocolademelk en met chocolade hoeveel mag je daar van hebben? Heeft iemand een schematje ofzo daarvan. liefs
zo erg is het niet om te veel caffeinne te drinken. Zelf drink ik ook 3 a 4 koffie op een dag en 2 a 3 cola, en ik heb nog nooit ergens last van of gehoord dat het echt super slecht is. Van Chocolademelk weet ik het niet, maar ik heb echt in het begin van mijn zwangerschap super nveel chocolade gegeten en mijn vk zei: als het maar lekker smaakt.... Liefs Kim
Meid geen zorgen maken hoor! Een keertje teveel wat caffeine veroorzaakt echt niet meteen een miskraam Wat betreft chocola volgens mij staat er in het gezondheidforum een topic dat chocola juist goed schijnt te zijn en de calcium uit de chocolademelk is ook alleen maar goed! En het is lekker....jammie
teveel cafeïne is idd niet slim, maar van een uitschieter perongeluk zal je geen miskraam krijgen hoor. Ik heb met de 6e week een hele fles cola op een dag op, was een soort van foutje, maar heb daarna gewoon geprobeerd om te matigen met cafeïne. Chocolade heb k nog nooit gehoord dat dat niet goed zou zijn
ik heb van week 6 tot week 11 elke dag wel aantal glazen cola gedronken omdat dat het enigste was dat tegen de misselijkheid hielp en de verloskundige zei tegen mij dat het niet veel kwaad kon. me kindje leeft nog steeds en groeit super goed dus denk dat het niet zo veel kwaad kan als ze zeggen! vaak worden dingen echt overdreven zodat je het niet doet omdat het beter is om niet te doen maar het kan wel liefs xx
Valt wel mee hoor! Ik heb geregeld koffie gedronken tijdens mijn zwangerschap. Als je niet liters opdrinkt, is er niet veel aan de hand. Ik heb 2 weken geleden een hele knappe knul gekregen. Wat betreft cola, ik had daar ook wel zin in, heb gewoon caffeinevrije gekocht. Hoef je er verder ook niet over na te denken hoeveel je mag.
MIjn vk zei dat je vooral niet te panisch moet zijn met alles. Beetje caffeine is helemaal niet erg, beetje zoetstoffen ook niet. En al helemaal niet als je je 1 dag laat gaan
Volgens het voedingscentrum is aspartaam geen enkel probleem (heb ik van te voren natuurlijk uitgezocht )
Zwangere vrouwen dienen de zoetstof aspartaam te vermijden omdat niet bekend is welke hoeveelheid veilig wordt geacht http://www.aspartaam.nl/artikelen/nietkent.html De giftige werking van aspartaam ABORTIFACIENT Veroorzaakt abortus TERATOGEEN Veroorzaakt geboorte defecten ADJUVANT Vorming van antigeen weefsel, veroorzaakt een immunologische aanval en verlies van de foetus CHELATIE Cheleert metaal, bevordert vergiftiging door zware metalen http://www.aspartaam.nl/artikelen/genocide.html Ik ben na het lezen van deze artikelen er voorzichtiger mee geworden, te weinig kan nooit kwaad, te veel misschien wel [/quote]
Hallo, Ik ben van mening dat als je maar lang genoeg zoekt op internet je altijd wel een slecht bericht over iets kan vinden. De enige optie is dan nog......alleen maar water drinken en niets meer eten. Ik ga er van uit dat te veel van alles niet goed is maar als je alles met mate drinkt en eet het geen kwaad kan. Ik heb een geweldige duidelijke folder meegekregen bij de VK en daar staat precies in wat wel en niet mag. Gewoon ook een beetje genieten anders maak je jezelf helemaal gek.
Helemaal mee eens. Ja hoor, komt er weer iemand vertellen dat aspartaam spontane abortus veroorzaakt. Waarom maak je mensen zo bang? Inderdaad, als je lang genoeg zoekt vindt je altijd wel wat op dat stomme internet. Ik heb al die tijd gewoon lekker vier koppen koffie op een dag op en ook gewoon cola light omdat vermoedelijk over een jaar weer blijkt dat koffie eigenlijk toch wel goed is voor de ontwikkeling ofzo Kijk, zo slecht is cola light voor een baby: http://youtube.com/watch?v=hvvr3Fb9yuY Zo lang je oppast met alcohol en rauwe dingen (en probeert stress te vermijden) komt het allemaal wel goed hoor!
ik heb 2 zwangerschappen lang heel veel cola gedronken, wist niet eens dat er uberhaupt enige richtlijn was (ik drink zowieso nooit koffie dus ik let nooit op verhalen over cafeine) het eerste wonder loopt helemaal gezond rond hoor, die heeft geen colahoofd gekregen
Don't worry.......schuldig voelen is erger dan die cola en/of koffie. Je lichaam geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is. Ik dronk normaal nooit cola en zit nu opeens aan de cola light.....( in plaats van dat heerlijke wijntje)....ook koffie moet ik ineens hebben, terwijl ik normaal echt meer van de thee was......dus... ik laat het allemaal maar gaan. Ik ben er ook gekomen, wat mijn ouders deden was veel erger ......