Weet iemand ook toevallig waar ik een lijstje kan vinden met het gewicht en lengte van de baby per week of maand?
Nou ik ben die lijstjes weleens tegen gekomen (in o.a. mama-magazines, of ergens op forums of andere zw.schap sites) maar is mij opgevallen dat ze nooit hetzelfde zijn, en er zelfs nogal grote verschillen inzitten! Ik ben dus maar van die berekeningen afgestapt, want weet dus echt niet welk lijstje nou echt klopt!
ah oke ja ik weet wel dat het gemiddeld is maar vind het wel intressant om te weten hoe groot en lang hij nu ongeveer zal zijn
Hoi, ik weet niet waar je die op internet kan vinden, maar ik heb zelf wel zo'n lijstje. Vorige week zat ik in de wachtkamer bij de verloskundige en zag toevallig een stapel kopieen van zo'n lijst met zwangerschapsduur, lengte en gewicht. Die mocht je gewoon meenemen. Vond het ook wel interessant en heb er dus een voor mezelf meegenomen. Eens even kijken, je bent bijna 26 weken. De lengte van je beeb is 33 cm en het gewicht 720 gram. Ik zou ook uitgaan van gemiddelden hoor.
En anders naar babycenter.com Leuke site met veel informatie en je moet alleen even weten dat een inch 2.54 centimeter is
Deze site klopt 100% nauwkeurig CRL table andere nl sites klopt niks van, nu nog steeds niet, dat zeggen ook veel mensen, maar bovenstaande site kwam bij mij elke 2 weken dat ik een echo kreeg 100% overeen en op ZP zelf klopte niks van
Zie dat je al 25 weken bent haha maar na de 12 weken groeit ieder kind in zijn of haar eigen tempo en kan je al helema niet meer op de lijstjes vertrouwen. Mijn kleintje hoorde bij de 32 weken volgens iedere tabel 1800 gram te wegen en woog er 2122 wat ook normaal is, dus je kan er niks van op aan. Vaak zijn de waarden op die sites de minimaalwaarden wat je kindje minimaal zou wegen..
ik vul altijd bij google in ..... weken foetus en dan krijg je een lijstje met allemaal verschillende sites en die geven allemaal aan hoe groot en hoe zwaar je baby is per week kun je bladeren heel leuk daar kijk ik elke dag eigenlijk wel even op en lees ik weer even verder hahaa liefs