Wat betekend dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik ben nu 39+1 zwanger en ik verlies sinds vandaag meer slijm dan normaal
    Nu had ik net bij het afvegen een beetje bloed erbij
    Dit is ons derde kindje en bij beide had ik eerst gebroken vliezen
    Na mijn weten nooit een slijmprop gezien
    Nu vraag ik me dus af wat dit kan betekenen omdat ik dit nog niet eerde heb mee gemaakt
    Zijn er meer meiden die dit hebben mee gemaakt of weten wat dit betekend?

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien een stukje van de slijmprop.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Klinkt als de slijmprop. Maar dan kan het gerust nog een paar dagen duren hoor, voordat de weeen beginnen. Succes!

4. happymama

happymama Niet meer actief

ik had dat bij de eerste ook . sochtends en savonds kreeg ik weeen , dus wie weet t begin . hier is t wel zo als je wat slijm met bloed verliest dat je even de vk moet bellen .zij bepalen dan of ze even komen kijke of niet

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik had dat de nacht voordat de weeen begonnen.
    Succes alvast ;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren had ik dit op de dag dat de bevalling begon (had ook al lichte weeën). Slijm met wat bloed erbij = slijmprop. Meestal verlies je die omdat je baarmoedermond 'in beweging' komt. Kan het alsnog een poos duren, maar er is wel wat voorwerk gaande.
    Ik hoefde de vk alleen te bellen als er bloedverlies was van minimaal een maandverband vol. Kleinere hoeveelheden vond zij normaal.

Succes, als het zo ver is.

7. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een stukje van de slijmprop.
    Wil je niet ontmoedigen, maar het kan nog wel dagen, of zelfs weken duren voordat de bevalling begint.
    Je hoeft hierom de verloskundige niet te bellen hoor. Behalve als je (veel) helderrood bloedverlies krijgt. Een klein beetje bloed in het slijm hoort er bij.

Zelf ben ik de slijmprop niet verloren voordat de bevalling begon. Pas tijdens de bevalling verloor ik slijm met bloed er in.

Veel succes!!

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    klinkt inderdaad als slijmprop, bij mij duurde het toen nog een week... succes :)

9. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Heb het idee dat ik de hele tijd "nat"tussen de benen ben
    Is een beetje waterig met een beetje slijm
    Sorry voor de vieze uitleg
    Als ik eraan ruik denk ik dat het vruchtwater is maar dit is steeds zo weinig
    Zouden jullie de vk bellen?

10. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ja ik zou zeker even bellen. Kan toch geen kwaad? Dan heb je tenminste zekerheid!

11. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

@ Mamav2boefies, Heb je geen 'bevallingspraatje' gehad bij je verloskundige? Deze had ik 2 weken geleden. En de dingen die jij vraagt werden daar uitgelegd/verteld.
    Waterige afscheiding hoort er bij aan het einde van de zwangerschap.
    Klinkt misschien een beetje vies, maar je kan er het beste even aan ruiken. Ruikt het een beetje zoetig/weeïg zoals sperma, dan kan het vruchtwater zijn. Afscheiding ruikt vaak wat zuurder.

Maar bij twijfel of als je ongerust bent kan je natuurlijk altijd even bellen.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bellen kan altijd natuurlijk!

ik denk dat het slijm ook inderdaad de slijmprop is (heb ik overigens bij alletwee niets van gezien...)
    en het natte kan ook verdund slijm zijn, voor je eigen geruststelling zou ik even bellen...

13. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Bellen! Ik had dit ook, en kon een beetje opvangen. Mijn vk kwam en testte met zon grote wattestaaf en inderdaad vruchtwater! Spannend!!!

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ben wel benieuwd hoe het nu is! Klinkt wel als vruchtwater, dus wie weet. Natte afscheiding heb ik hier (helaas) ook, vind dat zo vies! Maar dan is het altijd wel een beetje wittig en nooit doorzichtig....

Deel Deze Pagina