Ik ben nu 39+1 zwanger en ik verlies sinds vandaag meer slijm dan normaal Nu had ik net bij het afvegen een beetje bloed erbij Dit is ons derde kindje en bij beide had ik eerst gebroken vliezen Na mijn weten nooit een slijmprop gezien Nu vraag ik me dus af wat dit kan betekenen omdat ik dit nog niet eerde heb mee gemaakt Zijn er meer meiden die dit hebben mee gemaakt of weten wat dit betekend?
Klinkt als de slijmprop. Maar dan kan het gerust nog een paar dagen duren hoor, voordat de weeen beginnen. Succes!
ik had dat bij de eerste ook . sochtends en savonds kreeg ik weeen , dus wie weet t begin . hier is t wel zo als je wat slijm met bloed verliest dat je even de vk moet bellen .zij bepalen dan of ze even komen kijke of niet
Beide keren had ik dit op de dag dat de bevalling begon (had ook al lichte weeën). Slijm met wat bloed erbij = slijmprop. Meestal verlies je die omdat je baarmoedermond 'in beweging' komt. Kan het alsnog een poos duren, maar er is wel wat voorwerk gaande. Ik hoefde de vk alleen te bellen als er bloedverlies was van minimaal een maandverband vol. Kleinere hoeveelheden vond zij normaal. Succes, als het zo ver is.
Klinkt inderdaad als een stukje van de slijmprop. Wil je niet ontmoedigen, maar het kan nog wel dagen, of zelfs weken duren voordat de bevalling begint. Je hoeft hierom de verloskundige niet te bellen hoor. Behalve als je (veel) helderrood bloedverlies krijgt. Een klein beetje bloed in het slijm hoort er bij. Zelf ben ik de slijmprop niet verloren voordat de bevalling begon. Pas tijdens de bevalling verloor ik slijm met bloed er in. Veel succes!!
Heb het idee dat ik de hele tijd "nat"tussen de benen ben Is een beetje waterig met een beetje slijm Sorry voor de vieze uitleg Als ik eraan ruik denk ik dat het vruchtwater is maar dit is steeds zo weinig Zouden jullie de vk bellen?
@ Mamav2boefies, Heb je geen 'bevallingspraatje' gehad bij je verloskundige? Deze had ik 2 weken geleden. En de dingen die jij vraagt werden daar uitgelegd/verteld. Waterige afscheiding hoort er bij aan het einde van de zwangerschap. Klinkt misschien een beetje vies, maar je kan er het beste even aan ruiken. Ruikt het een beetje zoetig/weeïg zoals sperma, dan kan het vruchtwater zijn. Afscheiding ruikt vaak wat zuurder. Maar bij twijfel of als je ongerust bent kan je natuurlijk altijd even bellen.
bellen kan altijd natuurlijk! ik denk dat het slijm ook inderdaad de slijmprop is (heb ik overigens bij alletwee niets van gezien...) en het natte kan ook verdund slijm zijn, voor je eigen geruststelling zou ik even bellen...
Bellen! Ik had dit ook, en kon een beetje opvangen. Mijn vk kwam en testte met zon grote wattestaaf en inderdaad vruchtwater! Spannend!!!
Ben wel benieuwd hoe het nu is! Klinkt wel als vruchtwater, dus wie weet. Natte afscheiding heb ik hier (helaas) ook, vind dat zo vies! Maar dan is het altijd wel een beetje wittig en nooit doorzichtig....