roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djara, 2 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb tot nu toe altijd gerookt, nu heb ik gister mijn laatste uit het pakje gehad, en gewoon geen nieuwe meer gekocht..... conlcusie, agnes is super de super chagerijnig. (hoezo, ik ben een zware roker?) en mijn man loopt maar vrolijk rond te lachen. (met sigaret, wel buiten, maar toch) onderhand heb ik in een uur tijd 1 zak spekjes op, het is dat ik geen zin heb om naar de winkel tegaan, en mijn man zegt; ik ga niet voor je naar de winkel. anders had ik allang weer gerookt, ik voel me zo zwak!!! :cry: :cry: :cry:

    agnes
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Goed van je dat je bent gestopt!!![​IMG] Volhouden hoor, het is voor het goede doel en over een paar weken gaat het vast makkelijker. Je zult zien dat je je ook fitter gaat voelen.
     
  3. Mirella

    Mirella Nieuw lid

    7 jul 2005
    4
    0
    0
    Emmen
    Knap hoor, en vooral volhouden...

    Ik heb zelf ook een poging gedaan, maar is me helaas niet gelukt. Rook nu 6 tot 8 sigaretten per dag. Voor ik zwanger was rookte ik een pakje dus ik ben wel goed geminderd. Maar al met al is het slecht!

    Succes...
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb net na het eten een halve sigaret gerookt, (even naar de buurvrouw doet wonderen) ik weet het, slecht, maar toch ben ik trots op mezelf..... normaliter zou ik nu al anderhalf pakje op hebben. nu nog maar een halve.... het gaat de goeie kant op...

    agnes
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo, hallo ja moeilijk is dat he?? Ik rook normaal ook een pakje per dag maar ben nu ongeveer een 11 weken van t roken af. Ik heb eerst in de 8e week nog iedere dag 1 sigaretje gerookt en daarna ben ik gestopt.
    Het valt reuze mee, alleen de 1e week vond ik erg moeilijk.. Nu mis ik het alleen op bepaalde momenten als ik stress heb, of als ik gezellig zit te kletsen met een vriendin die wel rookt, maar goed het is voor een goed doel en al met al valt t me mee.
    Volhouden en je zal zien dat het steeds beter gaat!!!!
    Succes :) :)
     
  6. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Succes meid!!!....ik ben de dag nadat ik hoorde dat ik zwanger was gestopt met roken (28 januari)...en geloof me, ik ben de laatste die dat zou volhouden!!!

    JE KUNT HET!!!

    Veel succes!
     
  7. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Super van je Agnes!

    Zelf rook ik niet, maar ik neem mijn petje af voor mensen die stevig roken en dan kunnen stoppen. Het lijkt me heel moeilijk!
    Denk aan je kindje, dan hou je het vast vol!

    Heel veel sterkte.

    Sas.
     
  8. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    Ik rook ook, wil snel proberen te stoppen. Alleen wil alles nog stil houden. Want anders valt het gelijk op.
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dank je.... ik ga volhouden.... ik wil dit graag voor mijn kind... ik heb spontaan alle asbakken uit huis gezet....(niet weggedaan, want ik spaar asbakken,) en er mag niet in huis gerookt worden... tenminste, niet in mijn bijzijn. alles om het gevoel minder te maken... nu kan dat later misschien wel weer anders... als ik wat langer gestopt ben, mogen ze van mij wel weer in de kamer roken.... maar aan de andere kant, kan iedereen mooi wennen dat ze buiten moeten roken... ook als de kleine er straks is...

    agnes
     
  10. Hextha

    Hextha Lid

    30 jul 2005
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Waarom ga je niet samen stoppen.
    Gedeelde smart, is halve smart.

    Dan weet je man ook precies hoe jij je voelt en dan hoef jij niet tegen die sigaretten aan te kijken.
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zet 'm op meid! je kan het. En dat chagerijnige daar heeft alleen je omgeving last van. Haha.
    Ik weet ook hoe moeilijk het is, voor de eerste ben ik ruim van te voren gestopt. Onder het motto: ik wil komend jaar een kind dus ik stop nu! Wonderwel ging dat hartstikke goed. Na haar geboorte ben ik toch weer begonnen, omdat ik vond dat ik zoveel stress had dat het gerechtvaardigd was...

    Nu we druk bezig zijn een 2e te maken ben ik weer gestopt... en begonnen en gestopt en begonnen en gestopt....AAAAAAAH!!!! wat is het moeilijk. Maar goed, vandaag nog niet gerookt :)

    Mijn man is nu Ziban aan het slikken en stop zaterdag met roken. Ik ben benieuwd of het ons gaat lukken.

    Sterkte en groetjes van Kiki.

    PS Probeer er niet te vaal aan te denken.
     
  12. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    goed van je agnes dat je gestopt bent
    ik kan me indenken dat je aardig sjaggie er van word
    ik rook wel maar niet zo veel dat ik op een hand niet te tellen

    en net wat de anderen zeggen

    HOU VOL MEID

    groetjes marjon
     
  13. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ow misschien een tip voor je...omdat je gewend bent in een bepaalde omgeving een sigaretje op te steken (bijvoorbeeld als je op de bank ploft om het nieuws van 6 uur te kijken) misschien de moeite waard om bijvoorbeeld je omgeving (indien mogelijk) aan te passen....bank anders neerzetten, etc.

    Nu zit je in een omgeving die je doet denken aan het opsteken van een sigaret/het roken van een sigaret...

    Hoop dat je er iets aan hebt...

    Groetjes & succes,
    Jade
     
  14. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik hoop dat het jullie lukt om te stoppen met roken. Ik weet uit ervaring dat je er niet altijd chagerijnig van hoeft te worden.Mijn vriend rookte 1a 2 pakjes per dag. Ik wanneer ik zin heb. Ik was gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Mijn vriend kom niet stopppen, totdat ik hem ermee confronteerde van dat hij ook moest stoppen, we zijn samen zwanger. Dit hielp hij is gelijk gestopt en heeft er helemaal geen alst van gehad. Jenny
     
  15. Angelique

    Angelique Nieuw lid

    3 aug 2005
    4
    0
    0
    suc6 met stoppen

    ik ben de dag dat ik een positieve test had gestopt 20 april was dat :D

    en soms is het nog moeilijk maa het is voor een goed doel :D
     
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Veel succes voor iedereen die gaat stoppen met roken. ;) ;)

    Lotte
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    zal ik ooit een hele dag zonder roken kunnen??? ook vandaag weer een halve na het eten gehad... dat is toch het moment wat ik het meeste mis.... verder geen moeite.... op het werk zijn ze solidair met me... gelukkig wel.... sape (mijn man) rookt buiten of niet... in elk geval niet in mijn bijzijn...

    agnes
     
  18. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Knap hoor dat jullie kunnen stoppen!!!
    ik rook zelf gelukkig niet, maar weet van mijn vrienden hoe moeilijk het is. Je hebt nu de juiste stimulans dus is het denk wel makkelijker volhouden...

    Heb ook een vraagje????
    Hoe doen jullie het met mensen in je naaste omgeving die roken? Wordt er in huis bijv. van een zwangere vrouw nog gerookt of gaat de visite maar buiten staan???
    Ben benieuwd naar jullie mening.....
    Die van mijn man en mij zijn een beetje verschillend, vandaar
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Yvonne, mijn vriend rookt wel,en bij ons in huis wordt gewoon gerookt, wel met de afzuigkap aan de de ramen open.. ik heb er geen moeite mee, had ik dat wel gehad was het misschien anders geweest...Als de baby er eenmaal is wordt er in huis niet meer gerookt, dan kunnen de rokers onder een afdakje bij ons in de tuin roken.
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    met dit weer staan ze in de keuken of in de acherkamer.... anders buiten... ben ik momenteel wel blij om... dan kom ik ook niet in de verleiding.

    agnes
     

Deel Deze Pagina