vk vermoed kleine baby, niks om je zorgen om te maken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door guppie81, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben gisteren bij de vk geweest en ze kon de baby niet goed voelen. Mijn bm is erg groot en ze is bang dat de baby te klein is. Ik krijg nu over 3 weken een groeiecho.
    Ze zei nog, niks om je zorgen over te maken, maar dat doe ik nu dus wel. Ik probeer mezelf steeds voor te houden dat er niks aan de hand hoeft te zijn, maar ik merk dat mijn gedachten toch steeds afdwalen.

Wat nu, wat kunnen de gevolgen zijn van een kleine baby? En hoe groot is de kans dat de baby daadwerkelijk achterloopt in groei, misschien ligt mijn baarmoeder wel voor op groei?

Ik moet overigens ook prikken op zwangerschapssuiker, aankomende vrijdag al.

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meid,

Ik weet niet of ik je gerust kan stellen maar 2 weken geleden bij de gynocoloog zei hij dat de baby klein is en achterloopt. vorige week ben ik weer geweest en toen was de baby enorm gegroeid en loopt hij zelfs weer voor!! dus ik denk dat daar weinig over te zeggen valt het verschilt per week!!

zo ook bij een vriendin tot 38 weken werdt gezegd dat ze een klein babytje in der buik heeft en ze is met 39,3 bevallen en t was gewoon een flinke 6 ponder!!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje gerust kan stellen!!
    Sterkte meid!

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Je niet teveel zorgen over maken hoor!
    Ik had zelf lange tijd een kleine buik, en werd er door de VK ook gezegd dat het waars een (te) klein kindje zou worden. Ook op suiker onderzocht (wegens suiker in de familie) en daar kwam ook niets uit. We zijn goed in de gaten gehouden, en hebben zelfs extra echo's gehad bij de gyn. Al met al niets aan de hand en ons zoontje was 48 cm en 2790 gram bij zijn geboorte. Voor een jongetje niet al te groot, maar hij was en is wel o zo gezond!

Dus jezelf proberen niet druk te maken, en neem de extra controles voor lief. Jij en je kleintje worden zo extra in de gaten gehouden, kan nooit kwaad ;)
    liefs

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb geen verstand van te grote bm. Mijn dochter was /is klein en deze baby zit ook iets onder de groeicurve, maar ze groeien stabiel, dus dat is geen probleem. Mijn schoonfamilie is klein, dus dan is het naar verwachting dat de baby's ook klein zijn. De gyn zei destijds bij mijn dochter dat het pas gek geweest zou zijn als ik een 10-ponder op de wereld had gezet.
    Je schrijft over zwangerschapssuiker. Dan is het juist gunstig als je baby klein is. Een van de risico's bij zwangerschapssuiker is dat je baby te groot wordt en er daardoor problemen bij de bevalling ontstaan. Dus als je kind in aanleg klein is compenseert dat weer een beetje.

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Als je je zorgen maakt, kun je dan niet vragen of die echo wat eerder kan? Nog 3 weken jezelf ongerust moeten maken is ook niks hoor!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja daar heb ik over gedacht, maar de vk zegt toch ook niet voor niks dat ik me geen zorgen moet maken natuurlijk.
    Inmiddels kan ik het weer een beetje van me af zetten. Ik voel de baby ook gewoon heel veel, dus ik ga toch die echo maar afwachten.

Deel Deze Pagina