vk

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jessica84, Nov 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessica84

jessica84 Actief lid

Jun 27, 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    Ik hoorde dat je pas met 3 maanden naar een verloskundige gaat
    maar ik lees hier dat er heel veel met 6 of 7 weken al naar de vk gaan hoe zit dat precies?

thanks jessica

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De intake word wel veel rond week 6/7 gedaan.

Of ze gaan eerder omdat ze een miskraam hebben gehad, dan worden ze eerder gecontroleerd.

3. jessica84

jessica84 Actief lid

Jun 27, 2006
    111
    0
    0
    den haag
    oke maar mijn ha zegt dat ik bij hem blijf tot de 3 maanden maar ij weet niet zeker of wel drie maanden ben misschien ben ik al wel langer zwanger moet dat dan aangeven bij de HA?

thanks jessica

4. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik hoorde dat hier meestal de eerste afspraak rond de 8/9 weken gemaakt wordt. ik had hem al bij 6 weken, maar dit omdat dit aansloot op de afspraak voor echo. Daaruit bleek dat ik bijna 3 weken minder lang zwanger ben dan gedacht.. Nu moet ik bij 12 weken weer terug komen bij vk

5. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    ik heb mijn intake met 9 weken staan. Echo komt dan ongeveer met 11 weken zei ze.. Bij merijn ging ik voor het eerst naar de VK met 12.5 week

6. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    ik heb volgende week de eerste afspraak met echo maar dat komt omdat ik al een mk gehad heb.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb de intake bij de vk gehad toen ik bijna 11 weken was en vrijdag heb ik de eerste echo, dan ben ik bijna 12 weken.

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik was er als ik me niet vergis heel erg vroeg bij met mijn intake, namelijk met 4 weken en nog iets.
    Dat kwam doordat de huisarts dacht dat ik veel verder was, omdat mijn laatste menstruatie toen al een hele tijd geleden was.

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Tegenwoordig heb je met 8 weken al je intake gesprek bij de VK. Dit is ivm prenatale tests (indien gewenst). De eerste test die ze kunnen doen, moet al met 11 weken, dus als je dan met 11/12 weken voor het eerst bij de VK komt, ben je al te laat.

Gewoon de VK bellen hoor Jessica, kan buiten je huisarts om..

10. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Volgens mij verschilt het gewoon enorm per VK. De ene laat je al snel komen, bij de ander mag je pas rond week 10 of zelfs 12 voor de intake komen. Ik heb er niet echt lijn in kunnen ontdekken. Gelukkig mag bij onze VK iedereen standaard met 8 weken komen voor intake én een echo, maar ik ken ook mensen die echt pas met 12 weken mochten (tenzij ze bloedingen hadden ofzo natuurlijk).
    Dus tip voor iedereen: bel gewoon op tijd je VK, als je geluk hebt mag je vroeg. Zo niet, dan is het gewoon pech en moet je nog ff geduld hebben...

11. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik had ook intake met 8 weken en eerste echo met 10 weken.
    Dit ook i.v.m. eventuele prenatale tests die voor de 12e-13e week uitgevoerd moeten worden als je ze wilt.

Marian

12. jessica84

jessica84 Actief lid

Jun 27, 2006
    111
    0
    0
    den haag
    Hoi dames,

misschien stom dat ik het niet weet,
    maar wat is een prenatale test? :oops:
    hoe weet je dat een verloskundige goed is?

alvast bedankt groetjes jessica

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Prenatale tests, zijn bepaalde onderzoeken die ze doen om te kijken of je kindje eventuele afwijkingen heeft. Sommige mensen willen dit graag laten doen, omdat bv de moeder al wat ouder is of ivm bijvoorbeeld erfelijke afwijkingen in de familie....Voorbeelden van deze tests zijn bijvoorbeeld de vlokkentest, nekplooimeting, dubbel/trippeltest enz.......

14. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

Oct 7, 2006
    894
    0
    0
    Hoi Jessica,
    Ook ik zat met die vraag en heb even gegoogled.
    Ik kwam de volgende tekst bij een pagina van een verloskundigenpraktijk tegen, misschien is dit ook wel je antwoord op je vraag:

"De eerste afspraak waarop wij elkaar zullen ontmoeten, plannen we rond de 8e week van jouw zwangerschap. Dit was voorheen twaalf, maar om een goede start te kunnen maken, hebben we besloten om dit te vervroegen naar de 8e week.
    In de prille fase van de zwangerschap kunnen er veel vragen ontstaan, daarom staan wij graag voor je klaar."

Share This Page