moeders voor moeders

Discussion in 'Zwangerschap' started by pooh26, Jun 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pooh26

pooh26 Actief lid

Sep 15, 2006
    176
    0
    0
    Ik heb me afgelopen weekend opgegeven voor moeders voor moeders. Vandaag is de consulente geweest en gelukkig.. pff ik ben nog steeds zwanger. Ze heeft eerst een test gedaan om te kijken of er wel genoeg HCG hormoon in mijn urine zit en het was een dikke plus. Nou ja gelukkig maar. Toen heeft ze vanalles uitgelegd. Het hormoon wordt gebruikt bij IVF en bij regulatie, om een eisprong op te wekken en een neusspray wordt er van gemaakt voor jongetjes als hun balletjes niet indalen. Nou ik wilde het al, maar was helemaal overtuigd van het nut er van. Ik moet mijn tankjes afleveren bij een depot. (praktisch betekent dat dat ik het in een grote kist stop en dat ik er weer nieuwe uit haal). Nu is het alleen zo, dat het alleen maar kan in de eerste 16 weken van je zwangerschap, dus als je mee wilt doen moet je er snel bij zijn. Verder hoef je helemaal niet altijd in dat potje te plassen, ik neem het bijvoorbeeld niet mee naar mijn werk, maar toch zijn ze er dan wel al heel blij mee. Ik vind dit zo'n goed initiatief en zo'n uiting van naasten liefde met zo iets simpels. Daarom wil ik jullie allemaal aansporen om het ook te doen. (Oh ja, je krijgt ook nog leuke kadootjes, maar daar doe je het natuurlijk niet voor).

2. Pleuntje

Pleuntje Lid

May 28, 2007
    15
    0
    0
    Noord Brabant
    Ook ik ben sinds gisteren druk in de weer voor MvM. Er was ook een duidelijke dikke vette streep te zien op de test, dus dat was in orde. Mocht een welkomstcadeautje uitzoeken, ben voor de dvd gegaan, en straks na 16 weken dan krijgen we nog een cadeautje.
    Ik doe ook mee, omdat er zoveel mensen zijn voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze zomaar zwanger kunnen worden, dat is de belangrijkste reden voor mij.

3. Ik ben net een paar weken klaar met moeders voor moeders . Ben zwanger geworden dmv ivf en heb de medicijnen gebruikt die van het hcg gemaakt wordt . Het is een kleine moeite maar het geeft een ontzettend goed gevoel om iets te kunnen doen voor iedereen waar het moeilijk bij gaat .

Super meiden

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik ben ook een x aantal weken klaar en ben dan ook blij dat ik misschien een ander heb kunnen helpen. je krijgt idd leuke kadootjes ook had ik niet meer verwacht omdat ik een week geen urine kon geven ivm zkh opname maar kreeg toch alle kado's. maar daar deed ik het ook niet voor!

5. Zoe21

Zoe21 Actief lid

Feb 25, 2007
    102
    0
    0
    Het is zeker heel goed dat het er is, ik ben er ook net klaar mee!
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik er heel veel moeite mee had, omdat ik heel erg misselijk ben geweest en dan die lucht die uit die potten komen .... maar toch helemaal volgehouden en zo weer meegeholpen :D

6. Moonie

Moonie Fanatiek lid

Oct 19, 2006
    1,070
    0
    0
    Ik doe ook mee :D

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Ik doe ook mee.
    Gisteren hebben ze de eerste volle flessen opgehaald en weer nieuwe neer gezet.
    Het geeft me een fijn gevoel iets te doen voor een ander..
    Alleen als je misselijk bent is het wel erg moeilijk om zo met die urine te zitten over gieten in een stinkende pot... :pale:

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Super goed om te lezen dat er zoveel meiden meedoen! ik doe het zelf ook en vind het maar een kleine moeite! Als je nog mensen kent spoor ze aan om ook de stap te zetten!

Groetjes, Mayke

9. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Bij ons in de regio kwamen ze het niet halen..helaas!

10. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Ik heb er ook aan meegedaan ;)
    Daar hoefde ik niet over te twijfelen !

11. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

May 14, 2007
    2,626
    0
    0
    achterhoek
    ik kon er helaas niet aan meedoen omdat ik te laat achter mijn zwangerschap kwam
    anders had ik het zeker weten ook gedaan

12. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    ik doe ook mee! sinds twee weken!

13. belga

belga Lid

May 16, 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    Mijn zusje wees me op moeders voor moeders waar zij nu al een week voor aan het verzamelen is. Ik zit op dit moment te wachten op de consulente want ze kan ieder moment komen.
    was wel spannend of ik de afspraak door kon laten gaan want gister had ik opeens erge steken ter hoogte van mijn eierstok en moets van de huisarts naar het ziekenhuis om echo te laten maken. Maar alles was in ortde en in de baarmoeder was een klein leeg vruchtzakje te zien maar dat zou normaal zijn met 5 weken. Dus laat ze maar komen :)

14. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik doe ook mee :D
    dit is mijn derde week alweer :)
    wel moet ik de volle kratten zelf heen brengen en weer nieuwe mee nemen, sinds kort zijn mvm ook hier weer actief (friesland, drachten)

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Maar je kan tot week 16 meedoen, dus dan kan het toch zelfs nu nog, al is het maar voor 4 weken?! Alle beetjes helpen!

Ik heb uiteraard ook mee gedaan. Ze kwamen de flessen hier niet halen, dus heb ik ze zelf omgeruild in een andere plaats.
    Kleine moeite, groot plezier!
    Fijn dat er zoveel meiden meedoen. TOP!

16. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

May 14, 2007
    2,626
    0
    0
    achterhoek
    ja je kan idd mee doen tot week 16 maar je moet je voor week 11 aanmelden
    vandaar dat ik te laat was

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik doe ook mee. Ben er 's ochtends niet altijd even blij mee, maar het is idd een kleine moeite!

18. eef1980

eef1980 Lid

May 14, 2007
    72
    0
    0
    Ik doe ook mee, heb net de consulente gehad.
    Inderdaad voor een heel goed doel!
    En die kadootjes tja is natuurlijk altijd leuk. Belangrijkste is dat het mensen helpt om zwanger te worden, want dat is niet bij iedereen vanzelfsprekend.

19. 00Marij

00Marij Actief lid

May 17, 2007
    407
    0
    0
    ik heb mijn beide zwangerschappen aan deze medicijnen die ervan gemaakt worden te danken! dus ik ben mede dankzij al die zwangere meiden die hebben meegedaan zwanger geworden! heeeeeeel fijn!

ik doe uiteraard ook mee (bij mijn dochtero ok mee gedaan, en nu weer). vanzelfsprekend!

hoop ook dat heel veel meiden mee gaan doen! dan krijgen meiden zoals ik ook kans op een kleintje!

kus!

20. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Hallo,

ik heb een topic geopend indien Moeders Voor Moeders ook een establissement hebben in Belgie?

Iemand die me kan helpen aub?

Share This Page