Gezonde pannenkoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocochippie, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Aangezien er een hoop dames hier zitten die creatief zijn op dit gebied is er vast wel 1 die een goed recept heeft.

Ik ga morgen pannenkoeken maken voor mijn vriend en dochter, maar vind het belangrijk dat zeker onze dochter groentes binnen krijgt.
    Nu moet het niet te moeilijk zijn om klaar te maken want ik ben geen keukenchef.
    Gewoon een simpele gezonde pannenkoek.

Ps; nee ik eet zelf geen pannenkoeken want die vind ik ranzig.
    Zelf eet ik rijst met Goulash :D

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bieten er door! Krijg je roze pannenkoeken. Vindt je dochter vast geweldig!

3. tuc

tuc Niet meer actief

o ja hier eten ze dat ook graag, hartige groentenpannenkoeken.

-een beetje spinazie door het beslag heen roeren.
    - voor je het beslag in de pan doet kun je er eerst plakjes courgette en zoete aardappel bakken, en dan het beslag erover.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    smiddags een bakje rauwkost en savonds een keer gewone pannenkoeken.
    (een keer in de zoveel tijd kan het echt geen kwaad om een keer iets anders te eten dan aardappel/rijst/pasta groente vlees...)

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Ik maak zelf mijn pannenkoekenbeslag van volkorenmeel, 1/5 boekweitmeel en wat bakpoeder en zout.

Dan zijn je pannenkoeken veel gezonder en de groenten laat ik dan maar zitten. Appeltje, rozijnen er door en verder kaas.
    De groene groenten komen dan morgen wel weer.

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als ik echt gezond wil doen dan maak ik volkorenpannenkoeken en zorg dat de kids in de middag komkommers, tomaten, paprika etc.. gegeten hebben. Zo hebben ze toch al wat groenten gehad en is het pannenkoeken eten ook echt een feestje voor ze :)

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zo hier ook :)

8. shay78

shay78 Actief lid

29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij eten vroeger altijd een kop soep, voordat wij pannenkoeken aten.
    Ik zou gewoon lekker pannenkoeken eten! (hier doe ik altijd havermout door de melk, ff de staafmixer erover)

9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Pannenkoeken eten we graag, maar eerlijk gezegd, als ik er gezonde pannenkoeken van zou maken zal het gelijk niet meer zo in trek zijn bij ons :') dus ook wij eten smiddags bvb groentesoep, en als toetje nog wat fruit extra, maar de pannenkoeken blijven gewoon pannenkoeken :p

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hier maak ik pannenkoeken van boekweit en kokos/amandel/haver melk. (dochter mag geen melk) Bietjes oid er door zorgt er voor dat ze de pannenkoeken niet meer eten. ;)
    Dus dan maar tomaatjes, worteltjes en komkommer voor erbij :D

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier is pannenkoeken geen gewoon avondeten maar echt een traktatie, een feestje als we dat eten. En dan mogen ze dus heerlijk ongezond met kaas en spek en stroop ;)

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Het zijn geen echte pannenkoeken maar misschien leuk om eens te proberen, ik eet het wel eens als ontbijt. Banaan prakken en dit mengen met 3 eiwitten, bakken als een pannenkoek, beetje kaneel erover en klaar!

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Pannenkoeken met groente lijkt mij niet erg lekker eerlijk gezegd..

Ik maak wel eens "gezonde" pannenkoeken, als ontbijt meestal op zondag ofzo.
    Maak het beslag met havermout, banaan, ei, honing, 1tl bakpoeder, en wat plantaardige melk (soja of amandelmelk) maar gewone melk kan ook.
    Bakken in (kokos)olie.
    Maple syrup (ahornsiroop) of honing erover, en je hebt "gezonde" pannenkoeken.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Genoeg tips!
    Daar kan ik wel wat mee :D

Of het wel of niet lekker smaakt met groente ga ik niet beoordelen. Ik vind ze zelf zonder groente al niet te eten.
    Ik ga nog even kijken wat we er morgen van gaan maken :D

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik maak ook vaak "gezonde" pannekoeken.

Havermout malen door de blunder
    Banaan (2) prakken in een bak
    Gemalen havermout er door
    2 eieren
    Scheutje magere melk
    Kaneel poeder

Daarna goed roeren en bakken in een beetje olie.

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik maak vanavond pompoenpannenkoekjes.. Pannenkoeken beskagje, gerastpte aardappel en geraspte pompoen erdoor, beetje kruiden, bakken als kleine pannenkoekjes.. Ook lekker met courgette ipv pompoen! De restjes gaan morgen koud mee voor de lunch.

17. Sjors88

Sjors88 Lid

4 jul 2014
    21
    0
    1
    Westland
    Ook wij eten ervoor altijd een kommetje zelfgemaakte soep. Groente binnen en daarna lekker 'echte' pannenkoeken. Al maak ik het met soya melk ipv gewone melk ivm intolerantie van mn zoontje. De soya maakt het trouwens lekker zoet!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Hier ook soep vooraf (zelfgemaakte tomatensoep vol met groentes) en dan lekker daarna "ongezonde" pannenkoeken. Dus met kaas of spek oid.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgen ze dan tegen 4 uur een bak rauwkost extra zodat ze hun groentes al binnen hebben

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus met de smaak van soep in je mond vervolgens pannenkoeken met suiker eten? Is dat niet verschrikkelijk vies?

Deel Deze Pagina