Aangezien er een hoop dames hier zitten die creatief zijn op dit gebied is er vast wel 1 die een goed recept heeft. Ik ga morgen pannenkoeken maken voor mijn vriend en dochter, maar vind het belangrijk dat zeker onze dochter groentes binnen krijgt. Nu moet het niet te moeilijk zijn om klaar te maken want ik ben geen keukenchef. Gewoon een simpele gezonde pannenkoek. Ps; nee ik eet zelf geen pannenkoeken want die vind ik ranzig. Zelf eet ik rijst met Goulash
o ja hier eten ze dat ook graag, hartige groentenpannenkoeken. -een beetje spinazie door het beslag heen roeren. - voor je het beslag in de pan doet kun je er eerst plakjes courgette en zoete aardappel bakken, en dan het beslag erover.
smiddags een bakje rauwkost en savonds een keer gewone pannenkoeken. (een keer in de zoveel tijd kan het echt geen kwaad om een keer iets anders te eten dan aardappel/rijst/pasta groente vlees...)
Ik maak zelf mijn pannenkoekenbeslag van volkorenmeel, 1/5 boekweitmeel en wat bakpoeder en zout. Dan zijn je pannenkoeken veel gezonder en de groenten laat ik dan maar zitten. Appeltje, rozijnen er door en verder kaas. De groene groenten komen dan morgen wel weer.
Als ik echt gezond wil doen dan maak ik volkorenpannenkoeken en zorg dat de kids in de middag komkommers, tomaten, paprika etc.. gegeten hebben. Zo hebben ze toch al wat groenten gehad en is het pannenkoeken eten ook echt een feestje voor ze
Wij eten vroeger altijd een kop soep, voordat wij pannenkoeken aten. Ik zou gewoon lekker pannenkoeken eten! (hier doe ik altijd havermout door de melk, ff de staafmixer erover)
Pannenkoeken eten we graag, maar eerlijk gezegd, als ik er gezonde pannenkoeken van zou maken zal het gelijk niet meer zo in trek zijn bij ons :') dus ook wij eten smiddags bvb groentesoep, en als toetje nog wat fruit extra, maar de pannenkoeken blijven gewoon pannenkoeken
hier maak ik pannenkoeken van boekweit en kokos/amandel/haver melk. (dochter mag geen melk) Bietjes oid er door zorgt er voor dat ze de pannenkoeken niet meer eten. Dus dan maar tomaatjes, worteltjes en komkommer voor erbij
Hier is pannenkoeken geen gewoon avondeten maar echt een traktatie, een feestje als we dat eten. En dan mogen ze dus heerlijk ongezond met kaas en spek en stroop
Het zijn geen echte pannenkoeken maar misschien leuk om eens te proberen, ik eet het wel eens als ontbijt. Banaan prakken en dit mengen met 3 eiwitten, bakken als een pannenkoek, beetje kaneel erover en klaar!
Pannenkoeken met groente lijkt mij niet erg lekker eerlijk gezegd.. Ik maak wel eens "gezonde" pannenkoeken, als ontbijt meestal op zondag ofzo. Maak het beslag met havermout, banaan, ei, honing, 1tl bakpoeder, en wat plantaardige melk (soja of amandelmelk) maar gewone melk kan ook. Bakken in (kokos)olie. Maple syrup (ahornsiroop) of honing erover, en je hebt "gezonde" pannenkoeken.
Genoeg tips! Daar kan ik wel wat mee Of het wel of niet lekker smaakt met groente ga ik niet beoordelen. Ik vind ze zelf zonder groente al niet te eten. Ik ga nog even kijken wat we er morgen van gaan maken
Ik maak ook vaak "gezonde" pannekoeken. Havermout malen door de blunder Banaan (2) prakken in een bak Gemalen havermout er door 2 eieren Scheutje magere melk Kaneel poeder Daarna goed roeren en bakken in een beetje olie.
Ik maak vanavond pompoenpannenkoekjes.. Pannenkoeken beskagje, gerastpte aardappel en geraspte pompoen erdoor, beetje kruiden, bakken als kleine pannenkoekjes.. Ook lekker met courgette ipv pompoen! De restjes gaan morgen koud mee voor de lunch.
Ook wij eten ervoor altijd een kommetje zelfgemaakte soep. Groente binnen en daarna lekker 'echte' pannenkoeken. Al maak ik het met soya melk ipv gewone melk ivm intolerantie van mn zoontje. De soya maakt het trouwens lekker zoet!
Hier ook soep vooraf (zelfgemaakte tomatensoep vol met groentes) en dan lekker daarna "ongezonde" pannenkoeken. Dus met kaas of spek oid.
Dus met de smaak van soep in je mond vervolgens pannenkoeken met suiker eten? Is dat niet verschrikkelijk vies?