Nee ik ook niet. Heb het mijn man laten lezen die heeft zoiets nog nooit gehoord. Ik geloof ook niet dat jongens zoiets massaal doen. Heb eerder het idee dat het is om ophef te creeeren.
Het zal best gezien worden, maar dat dit massaal voorkomt geloof ik echt niet. Hoe weten die urologen zo goed wat in het hoofd speelt van een puber? Waarom zouden ze eerlijk zijn over (niet) masturberen? Over schaamte gesproken! Er zit enorm veel diversiteit in mensen, dus ook in mensen die een godsdienst aanhangen. De een is strikter dan de ander. En of de een wel of niet masturbeert hangt niet af van ouders of hun interpretatie van een godsdienst, maar van heel veel uiteenlopende zaken. Ik word er een beetje moe van dat een of twee uitzonderingen opeens als de regel worden gezien, zeker als het om minderheden gaat. Dat zijn niet de doktoren die zo'n trieste vaststelling doen, wel de media die het normaliseren.
Nog nooit van gehoord een elastiekje daar knopen en daarbij het is toch iets moois als het op gang komt dat betekend dat je volwassen gaat worden net zoals als een meisje voor het eerst menstrueert is toch ook iets moois wat de natuur zelf allemaal zo regelt, en die maandverband voor mannen heet Tena Men