Ik heb nu sinds een paar dagen iets heel vaags. In vlagen ruik ik een soort bloemen/parfum geur. Waar het vandaan komt weet ik niet, ik heb dit nog niet eerder geroken, en ik heb ook niks in huis wat zo ruikt. Ook mijn wasverzachter of schoonmaakspul is het niet. Ik vind het zo raar, wat ruik ik nou toch steeds? En waar komt dat ineens vandaan? Hebben jullie dat wel eens gehad? Ik vind het zo iets raars, en ben druk aan het snuffelen wat het nou kan zijn, maar echt niks ruikt hier zo. Maar kun je je misschien geuren "verbeelden"? Beetje een vaag topic, maar ik vind het zo raar! Misschien ben ik niet de enige die dit wel eens heeft gehad. (snuffelt verder...)
Ja maar daarvoor is het denk ik toch te vroeg? Ik wist niet dat dat een kwaaltje was trouwens. Alleen dat je beter ging ruiken. Ik zat zelf te denken dat ik misschien zelf wel anders ruik doordat mijn hormoonspiegel veranderd is door de hormonen die ik slik? Zou dat kunnen? Dat je dan zelf anders gaat ruiken? Echt supervreemd vind ik dit. Er moet toch een verklaring voor zijn?
zijn er geen bloemen of een bepaalde boom of struik die in de tuin of bij de tuin staat, en als de wind goed staat dat die geur binnen wordt geblazen ?
Nee, we hebben wel een paar rozenstruiken in voor en achtertuin, maar die zijn net gesnoeid en kunnen het ook niet zijn. Verder bloeit er nog niks in onze tuin. Het is echt een hele zoete (lekkere) geur. Net of je een heerlijk bos bloemen ruikt maar dan sterker. En ruikt ook wel een beetje naar een parfum.
Weleens van helderruiken gehoord? Weet niet of je er in gelooft (ik iig niet echt specifiek..al geloof ik best veel) maar hoorde een kennis daar iets over zeggen een tijdje terug.
Helderruiken, net zoals helderzien, -horen, -denken. Maar wat die mensen die dat kunnen nou precies ruiken en waarom is mij ook niet bekend. Danip, heb je niet ergens zo'n luchtverfrisser die in het stopcontact moet? Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Ja dat helderruiken kwam ik ook al tegen, maar ik geloof daar niet echt in. Heb ook geen idee wat het nou helemaal precies inhoudt trouwens, maar ik denk dat er toch een logische verklaring voor moet zijn. Ik heb ook geen geurdingen in de stopcontacten. Heb wel een dingetje met olie en van die stokjes, maar die heb ik al heel lang, en die ruikt anders. Mijn man ruikt het trouwens niet Echt zo vaag! En ik moet gewoon weten wat het is haha.
Ja kan me voorstellen dat je wilt weten wat het is. Ik probeer het me te herinneren, maar het lukt ff niet. Ik had namelijk een paar maanden geleden ook dat ik iets rook ..... een hele lekkere geur .... ook een soort zoete bloemengeur. Maar ik weet ff niet meer wat dat nou uiteindelijk was. Ook mijn vriend rook het niet. Ik ga me proberen te herinneren wat het was en als ik het weet hoor je het wel. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Heb net mijn vriend gebeld (is aan het werk), om te vragen of hij nog weet wat het was ..... maar helaas hij weet het niet meer. Volgens mij was het bij mij toch iets van een bloem ofzo, maar ik kan het me niet echt meer voor de geest halen. Ik heb het denk ik zeker ruim een week geroken. Gek is dat zeg dat ik met het niet kan herinneren. Danip ik denk nog ff door, maar of ik ooit een helder moment ga krijgen Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Haha ja ik ook! Dacht even dat het de hond was. Mijn moeder knuffelt haar altijd even als ze hier is, en dan ruikt de hond ook naar parfum. Maar ze ruikt nu alleen maar hondig @ IS: Wat lief dat je zelfs je man daarvoor belt op zijn werk! haha! Nou als je het ineens weer weet hoor ik het graag! Ik heb nu alle mogelijke dingen wel gehad. Alleen moet ik mijn man nog maar even vragen of hij hier soms ergens een minnares die heel lekker ruikt verstopt heeft ofzo.
je zei iets over hormonen slikken.. Soms kun je door hormonen geuren anders beleven.. Toen ik zwanger was was ik bijv helemaal wild van de geur van badschuim (vroeg me ook af hoe het zou smaken.... how low can you go) Maar ik beleefde die geur ook anders.. Want toen ik niet zwanger exact hetzelfde spul kocht vond ik het weinig bijzonder ruiken (btw.. je kaartje ziet er erg mooi uit)
Whaha @Nanette77, dat had ik idd ook met Paarse omo wasmiddel! Toen ik nog werkte en na een dag werken thuis kwam, meteen naar boven om ff aan de fles te ruiken En vroeg me ook af of het zo lekker smaakte als dat het rook lol! Nu helemaal niet meer trouwens, spul kan me gestolen worden @TS, ik hoop natuurlijk voor jou dat het er aan ligt dat je zwanger bent en dingen beter ruikt..maar het kan ook zoveel anders nog zijn. Ben benieuwd, blijf je nu volgen iig!
@ Nanette: Dus het zou wel iets met hormonen te maken kunnen hebben? Ik verwacht zelf eigenlijk niet zo veel van deze ronde, dus dan denk ik eerder aan de invloed van de hormonen die ik slik. Heb trouwens ook wel eens van zo'n geurstuiterbal gedacht dat dat ook wel lekker zou proeven, maar het proefde naar rubber haha. Dat was een paar jaar geleden En mijn kaartje lijkt inderdaad wel mooi, maar dat was vorige maand ook zo Maar Ik hoop natuurlijk dat ik nu last heb van de goede hormonen @Heart: ik hou jullie op de hoogte! Straks is het iets heel simpels haha. Zitten jullie hier benieuwd met mij te zijn @ Lieselot: Ik wil het ook weten! Vind er niks aan dat ik niet weet wat dit voor vaags is.
Wat raar zeg maar wees blij dat het een bloemengeur is en niet een rottende ei lucht of een andere vieze geur wat je telkens ruikt
het kan wel...een dierbare overledene wil zich ook wel eens op die manier kenbaar maken..door een geur die bij diegene hoorde,zoals een parfum geur. Maar idd kan ook best door hormonen komen?
Dat herken ik wel, ik ruik soms ook het luchtje van mijn overleden vriend (ruim 8 jaar geleden) terwijl er geen man in de buurt is. Ook ruik ik wel eens een luchtje waar ik geen idee heb waar het vandaan komt; ruikt dan bijv. naar wasverzachter terwijl je niet gewassen hebt