Zo zo zo moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamsie21, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi dames,

Ben morgen 24 weken zwanger en nog steeds heel erg moe. Moet zeggen dat ik voor mijn zwangerschap ook altijd al moe was, maar nu is het uiteraard nog erger. De eerste 3 maanden zijn voorbij, maar de vermoeidheid gaat bij mij niet weg... Ik werk 3 dagen in de week, maar heb soms het gevoel dat zelfs dat teveel is. Voel me zo'n slappe vaatdoek.. Erg lastig om zo te werken en je aandacht erbij te houden als je lichaam zo moe en je ogen zo zwaar zijn..

Herkent iemand dit?

2. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    zijn je hb waardes en je ijzer wel goed? Mogelijk dat deze te laag zijn waardoor je zo moe bent. anders even op laten controleren

3. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    De keer dat ik bloedgeprikt heb bij de vk was dit allemaal goed.. Kan dit zoveel veranderen?

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben ook nog regelmatig erg moe.
    voel het ook meteen als mijn bloeddruk even zakt..
    misschien dat je minder kunt gaan werken als je er zo vreselijk moe van bent

5. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Is misschien een idee, maar werk al maar 24 uur in de week en voor de andere 16 uur krijg ik een aanvulling van het UWV. Als ik nu minder ga werken moet ik dat daar ook weer aankaarten etc...

6. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ik ben ook erg moe... Maar ja ik zit ng voor de 12 wk...
    Maar 3 dagen werken zou ik nu ook echt jiet kunnen...
    Kan je je niet eens even een week ziekmelden om te kijken of hetbdan wat beter gaat?

7. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik had me begin van de week een dag ziek gemeld, want had zo slecht geslapen en was zo moe.. Maar t probleem is dat mijn contract op 0-uren contract staat. Dus als ik mezelf ziekmeld krijg ik dus ook niet doorbetaald..

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als je je ziek meld heb je volgens mij altijd recht op ziekewet.
    het zal er alleen vanaf hangen hoeveel wachtdagen je hebt.
    ik heb nu sinds kort een contract omdat uwv daarom vroeg maar kreeg bij ziekte gewoon uitbetaald ook zonder contract.
    lijkt me dat ze dan in jouw situatie ook het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden nemen om ziektewet te berekenen.
    denk dat ze zo ook je zwangerschapsuitkering berekenen

9. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hier nog 1 die zo moe is. Heb het idee dat ik elk moment kan instorten . Mijn hb is wel laag. Daar neem ik ijzertabletten voor. Werk ook nog 3 dagen in de week. Dat is voelt voor mij als 5 dagen. Ik zou wel even vragen je hb te checken bij de huisarts of verloskundige.

10. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik had de dag nadat ik me ziek had gemeld gebeld naar het UWV en die vrouw gaf aan dat ze me dan moet aanmelden bij de ziektewet ofzo en dat ik iets schriftelijk moet aangeven of aanvragen bij mijn werkgever.. Ik heb er toen vanaf gezien en gezegd laat maar zitten, als het allemaal zo moeilijk moet.. Word er niet goed van..

Ja ga het maar even laten nakijken denk ik.. Maar als de waardes goed zijn denk ik toch iets anders te moeten doen.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben ook ontzettend moe en werk nog 5 dagen in ploegendienst.
    Dit word mijn laatste avonddiemst en volgende week mijn laatste week. Dus ik bijt nog even door.

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Slik je nog steeds multivitamines voor zwangeren?
    Ik ben ook sneller en eerder moe (maar niet zo extreem als jij) en de verloskundige heeft mij geadviseerd om de multivitamine door te slikken (dus niet stoppen met 10 weken zwangerschap). Ik blijf nu tot en met de borstvoeding doorslikken en heb wel het idee dat het helpt. Als je dan tekort vitamines e.d. hebt, krijg je er in ieder geval voldoende van binnen.

13. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    pittig hoor!! Erg knap van je...

14. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ja die slik ik nog steeds.. dus dat dan in ieder geval wel haha..

15. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Vermoeidheidsklachten die mijn leven veranderd hebben, maar geen oorzaak bekend.

Weet je je hb waarde nu in de zs en hoe die normaal is?

Ik ben ook zo vermoeid. Na een dag werken moet ik een dag vrij hebben om mn dutjes te kunnen doen. Val anders ter plekke in slaap zeg maar. Mijn hb gehalte is netjes binnen de norm, dus volgens vk is er niets aan de hand. Maar wel 1,5 gedaald met normaal en dat merk ik toch wel.

Slik tot aan de bv multivitamines (mama alles) plus staalpillen en dat werkt wel. Nog steeds mn rust nodig, maar kan dutjes overslaan :)

Hoe zit het met je bloeddruk? Ook die kan binnen de norm zijn maar toch genoeg gedaald om je die vermoeidheidsklachten te geven.

En anders kan het ook nog zijn dat het normale zs symptomen zijn, maar erger zijn omdat je er al mee bekend bent.

16. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw

Mijn hb waarde normaal weet ik niet eigelijk.. tijdens de zwangerschap is deze netjes is mij verteld. Ga de eerst volgende keer mijn vermoeidheid aankaarten bij de vk.. Ik werk di woe vrij en merk dat ik de maandag en donderdag wel echt nodig heb als vrije dagen..

Mijn bloeddruk is ook netjes elke keer wanneer deze gemeten wordt.. Ik vrees dat er niks aan te doen is, maar ik moet eerst even informeren bij de vk

17. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook ontzettend moe. Al de hele zwangerschap. Sinds de laatste 2 weken wirdt het steeds erger aangezien ik snachts heel slecht slaap. Ik werk nog maar 50% vanwege een combinatie van vermoeidheid, buikpijn en harde buiken. Ik kan dus 's middags nog wel vaak een paar uurtjes slapen. Anders zou ik het ook echt niet meer volhouden denk ik. Nog 2 weekjes en dan mag ik met verlof.

Deel Deze Pagina