Ik heb ook een lage bloedruk. Laatst bij anasthesie weer gemeten 100/48 terwijl ik net een stukgelopen had. Ondanks dat ik overdag voldoende eet heb ik nog steeds momenten dat ik me super flauw voel. Als ik dan wat hartigs neem trekt het ook snel weer weg. Dus ondanks voldoende eten kan het zeker alsnog opspelen. Zeker als ik een paar dagen alleen maar gezonde dingen eet zoals fruit en groente, yoghurt etc. Dan merk ik echt dat ik extra zout nodig heb. Ik ervaar dat ook best als storend. De meeste dingen waar je van opkikkerd zijn niet de gezondste keuzes.
Ik denk ook lage bloeddruk. En wanneer voel(de) je dit het meeste? Bij opstaan, staan en lopen? Ik zou op zo'n moment een kopje bouillon nemen of een handje zoute chips. Ik heb het regelmatig. Soms zakt hij terug naar 90/45. Voel me dan echt flauw, zwart voor ogen, slap enz. Op zo'n moment proberen je kuitspieren flink aan te spannen. En iets zouts. En denk je onderuit te gaan, dan even gaan liggen, desnoods op de grond met je benen omhoog zodat er bloed naar je hoofd gaat.
Heel herkenbaar helaas.. Bij mij is het een duidelijk signaal van lage bloeddruk. Even zitten, goed drinken en wat zout helpen dan goed.
Er wordt meestal niet aan een b12 tekort gedacht. Vandaar mijn opmerking. Ik was zo duizelig op bepaalde momenten dat ik meerdere keren bij de Hap en Ha zat. Totdat er 1 eindelijk een keertje mijn B12 liet controleren. Standaard heb ik een lage bloeddruk en laag ijzergehalte. Maar goed dat heb ik al 40 jaar. Bijna niemand weet ook dat je door B12 tekort verminderd vruchtbaar bent. Na een periode van flink b12 spuiten werd ik eindelijk zwanger, terwijl we al 5 jaar aan het proberen zijn geweest en in medische molen konden ze geen oorzaak vinden.
Het meest bij het opstaan en lopen idd. Bedankt voor de inzichten iig, ik zal als het niet overgaat mn bloeddruk ook eens laten meten.
Snelste oplossing is iets eten met flinke hoeveelheid zout. Hoeft even niet heel gezond te zijn En veel water drinken