Zwemmerseczeem of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door noellegi, 29 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Lieve dames,

Sinds 1,5 week heb ik klachten met mijn rechtervoet. Het begon met jeuk tussen de 3e en 4e teen. Toen ik keek zag ik dat de huid open lag. Ik heb toen de voet goed droog gehouden, andere schoenen aan, voldoende zonder schoenen lopen etc. Maar ipv beter werd het alleen erger. Zondag begon mijn teen op te zwellen (na het douchen). Inmiddels is de teen nog steeds gezwollen en doet lopen ontzettend zeer.

Door de jeuk en de open huid leek het het meest op zwemmerseczeem, maar hoort daar ook zwelling en pijn bij? Iemand die dit herkent en dé tip heeft?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Ik had daar ook flink zwelling bij.
    Met zalfje van de dokter was het zo over

3. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ja dat was bij mij ook zo. Ik gebruik dan een crème van Kruidvat. Geloof lamicil once. Was hier binnen twee dagen over

4. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Fijn dat het herkenbaar is! Ik ben ook meteen begonnen met een creme vorige week maar helaas nog geen resultaat. Maar nog maar even blijven smeren dan.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb dan geen zwelling erbij maar ik kom er maar niet van af. Eigenlijk alleen met mooi weer geen last omdat ik dan vooral op slippers loop. Maar zodra de sokken weer aan gaan zit het er meteen weer. Ik smeer er dus ook niks meer op want zodra het weg is en ik stop komt het weer terug. Het helpt voor mij het meest om echt ruw af te drogen na het douchen. Dus stuk maken en heel goed afdrogen.

6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.567
    113
    Dan zit er waarschijnlijk een infectie/ontsteking. Dit komt bij zwemmerseczeem wel vaker voor. Even lamgs de huisarts voor een goed middeltje en dan ben je hopelijk snel van de pijn af.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Langs de huisarts als je geen verbetering ziet. Dikke sokken heet wassen, dunne sokken raken ook met normale temperaturen de schimmeldeeltjes kwijt.
    Zorg ook dat je al je schoenen met antischimmelpoeder behandeld, vooral als het steeds niet weggaat, anders blijf je jezelf herbesmetten.

Deel Deze Pagina