Korter zwanger dan verwacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mirretje, 13 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    He meiden,

Ik heb 2 weken geleden m'n eerste echo gehad, en als ik uitging van m'n eerste dag van m'n laatste menstruatie zou ik toen 9,1 weken zijn.
    De verloskundige probeerde daarom eerst uitwendig een echo, en het hartje kwam meteen als muziek uit m'n buik....zwijmel.....in een heel mooi ritme van 162 slagen per minuut :D

Alleen nu was ik pas 7,3 weken zwanger na een meting met een inwendige echo, niet dat ik dat erg vind, ik bedoel alles was helemaal goed en we waren dus helemaal happy, maar ik had al na 4 weken en 3 dagen na eerste dag van laatste menstruatie een positieve test!!
    Gek he? Volgens de verloskundige had m'n eitje een weekje op rust gelegen :confused: ,hi,hi

Zijn er meer meiden die korter zwanger waren dan verwacht, of misschien toch daarna weer langer bleken te zijn? (ik was dus 12 dagen korter dan verwacht). Ons frummeltje was 1,27 cm.

Groetjes Mirretje

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, dat is gek zeg. Een eitje dat er \de tijd voor neemt! Ik zie dat je banner nog wel van je eigen telling is uitgegaan. Mocht je ook gewoon van die termijn uitgaan, of moest je wel van de meting van de echo uitgaan?

3. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    He Daphne,

Ik heb 3 juli weer een echo en dan gaan ze het weer opmeten, en van die meting wordt een vermoedelijke bevallingsdatum vastgesteld.

Ik zie dat jij morgen je eerste echo hebt, heeeeel veel plezier en succes gewenst!!!
    Anders hadden we precies gelijk opgegaan,hi,hi, en ik zie dat we ook nog eens dicht bij elkaar wonen,ik woon vlak bij Bergen op Zoom,grappig!!
    Of woon je niet in het Brabantse Roosendaal?

Groetjes Mirretje

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi Mirretje,

Ow, spannend zeg. Misschien haalt de beeb het wel in en gaat ineens super groeien, haha. We wonen idd heel erg dicht bij elkaar dan. Ik was vrijdag nog in Bergen op Zoom voor een bruiloft.

Dank je wel voor het succes wensen. Ik ben benieuwd of ik vanacht wel kan slapen. Vind het super spannend en hoop dat alles goed is.

Liefs, Daphne

5. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    He Daphne,

Een beetje geslapen??
    Laat je het even weten hoe het gegaan is?
    Nogmaals veel plezier en succes gewenst,

groetjes Mirretje

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb echt super slecht geslapen, hihi. Ik ga zo en laat het weten hoe het geweest is.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja ik met mijn zoon Dave( nu 13 jaar), ik dacht zelf dat ik 12 weken was maar echo wees 9 uit

echter is hij wel 4 weken telaat geboren dus had ik toch gelijk en niet de echo

hierdoor ben ik wel bijna me kind verloren want de bevalling ging niet zoals het moest en de gyno schrok toen ze hem zag

veel te laat zei ze is hij , geen vruchtwater meer kindje uitgedroogd en een vaccium bevalling

wil niets zeggen over jou natuurlijk maar luister goed naar je lichaam zeker op het einde
    vertrouw je het niet vraag zeker om nog een echo

bij mij werdt dat niet gedaan, werden er zo wie zo geen exstra echo's gemaakt zoals ze nu doen

1 echo om te kijken hoever ik was ivm een onregelmatige cyclus en een laproscopie ervoor gehad voor ik zwanger raakte

laat je niet afschrikken maar wees allert op je lichaam :)

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had dat bij mijn eerste echo, van mijn eerste zoon. daaruit bleek ook dat ik minder ver was. maar mijn gevoel zei toch echt dat het niet klopte.
    net als jij was dat bijna 2 weken verschil
    toen die geboren was, bleek dat ik ook echt wel gelijk heb gehad.

deze keer klopte de echo juist wel. bij de ene meting was ik 2 dagen verder, bij de ander 1 dag.

wat spannend daphne, eindelijk mag je voor de echo. ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Alles is goed gegaan! Ik zal een topic openen bij echo's en onderzoeken.

10. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Maar weet je wat ik dan zo vreemd vind, de verloskundige zei dat alle beebs in het begin volgens hetzelfde tempo groeien.
    De beeb was 1,27 cm, wat gelijk stond aan 7 w3d.
    Of kan zo'n meting het toch mis hebben?

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik zal zeker naar mijn lichaam luisteren,

groetjes Mirretje

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien is het zo dat als de beeb niet helemaal recht ligt, ze toch wat kleiner zijn?? Ik heb geen idee.

12. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    En weet er iemand tot wanneer de dooiezak( schrijf ik dit goed?) zichtbaar is?
    Dat zakje waaruit ze eten voordat de moederkoek is aangemaakt?

Deel Deze Pagina