Hier hangt de vlag al de hele dag halfstok, wist niet dat het pas vanaf 18.00uur mocht en zo te zien de rest van de straat ook niet.
Geen vlag omdat we geen ding hebben om hem in te hangen. Hier verder in de straat wel bijna overal de vlag hier.
Officieel mag je niet vlaggen op zondag en wordt er voor de dag ervoor of erna gekozen. Dus dit jaar was de koning op zondag jarig, maar dan vlag je op zaterdag en koningsdag was ook een dag naar voren geschoven. De enige uitzonderingen hierop zijn geloof ik dodenherdenking en bevrijdingsdag, die vallen altijd op 4 en 5 mei, ongeacht de dag van de week. Maar vanuit geloofsovertuiging ben je vrij om op zondag niet te willen vlaggen.
je bent altijd vrij om wel of niet te vlaggen, maar wegens geloofsovertuiging vind ik in dit geval wel dubieus. Het gaat om de hoofdpersonen in de bijbel, Gods volk welke met miljoenen tegelijk vermoord zijn. Eigelijk familie dus. Dan is het toch alleen maar heel goed om erbij stil te staan en dat ook uit te dragen door o.a. een vlag halfstok te hangen ongeacht of het zondag is of niet?
Ieder zijn ding en ieder zijn overtuiging. Maar ik wil alleen wel zeggen dat we op 4 mei niet alleen de joodse holocaust slachtoffers herdenken. Nationaal Comité 4 en 5 mei - Wie herdenken we? En nu weer on topic naar wie er vlagt
Ja zeker, wel iets eerder dan 6 uur omdat we dan niet thuis ben. De enige 2 dagen die wij zeker vlaggen zijn dodenherdenking en bevrijdingsdag. De rest doen we eigenlijk bijna niet. Af en toe wel op Koninginnedag/koningsdag.
Nee, we hebben geen vlag en willen geen vlag, maar staan wel stil bij wat er in het verleden gebeurt is/wat nog steeds gebeurt .
Onze vlag kan niet half stok, dus wij vlaggen vanavond niet. Morgen vlaggen we wel. We zijn uiteraard vanavond wel 2minuten stil.
wij hebben geen vlag en vlaggen dus niet. heb er ook niks mee met het hele vlag-gebeuren. ik houd wel netjes 2 minuten stilte
Hier geen vlag omdat we niet zo'n ding hebben om hem in te steken anders hadden we dat wel gedaan. Niet vlaggen op zondag en wel vlaggen met het WK maar niet op 4 mei vind ik errug vreemd. Toen als die joden werden vermoord dachten ze toch ook niet '' Goh vandaag doen we niets want het is zondag '' ??? 4 mei is gewoon 4 mei en dan hoor je gewoon de mensen te herdenken, niet een dag eerder of een dag later. Sorry dat ik het zeg maar geloof of niet ik vind het werkelijk waar belachelijk en zeer respectloos! Maar goed, wij zijn wel 2 minuten stil. Ik gooi de verkoop en weggeefhoeken die ik beheer op Facebook ook dicht tussen 19:55 en 20:05.
Ja ik heb hem 18.15 opgehangen. Uit respect voor de mensen die in de tweede wereld oorlog zijn omgekomen. Morgen waarschijnlijk de hele dag Oja en die onzin over zondag...echt...zo erg dat er mensen zijn die zo denken... respectloos