Hier ook. En ook ik weet niet hoe hij halfstok moet. Heb nogal een goedkope stok die gewoon bovenaan vastzit.
Hier op koningsdag met wimpel en op 4 en 5 mei. Inderdaad ook een klein schroefje halverwege voor halfstok.
Hier ook alle dagen. Ik heb ook een spijkert halverwege de stok. Eerst waren we met meer in de straat, maar nu ben ik volgens mij de enige.
Toen we nog in NL woonden vlagden we Koningsdag, 4mei halfstok en 5 mei. Nu we in Duitsland wonen doen we dat niet meer.
Ja vind het altijd een mooi gebaar. Alleen afgelopen koningsdag brak de houder af. Er zit nog geen nieuwe dus we slaan dit jaar over.
Nee, omdat we bij Koningsdag en Bevrijdingsdag nooit voor zonsondergang thuis zijn, we vieren het niet in onze woonplaats. En ik vind het ontzettend irritant als anderen zich niet aan het vlagprotocol houden, dus vlag ik zelf niet als ik niet op tijd thuis kan zijn. Hier in de straat hing bij iemand 3 dagen na Koningsdag de vlag nog steeds buiten. Een vlag kopen alleen voor Dodenherdenking vind ik niet nodig, we herdenken in de stad bij de kranslegging.
Op 4 en 5 mei wel, Koningsdag niet. Ik heb aan een kant van de familie slachtoffers dus het is een belangrijke dag vandaag. Mijn opa heeft ondergedoken gezeten en dat maakt echt indruk.
Ja wij vlaggen wel. Mijn man hangt de vlag uit in opdracht van mij Vandaag gaat deze half stok, morgen voluit. Mijn man haalt m op tijd binnen als ik nog niet thuis ben van mijn werk. Als ik weet dat ik me niet aan het protocol kan houden, qua eindtijd, hang ik m ook niet op.
Nee, wij vlaggen niet. Met dodenherdenking zou ik dat voor mezelf niet kunnen rijmen aangezien ik dan alle dagen in de week wel mijn vlag halfstok kan hangen, zoveel doden vallen er dagelijks. Iedereen moet doen wat hij of zij fijn vindt.
Normaal gesproken wel, dit jaar slaan we even over omdat de vlag in de opslag ligt en wij in een huurhuis zitten
Alsof alle oorlogsslachtoffers op 4 mei zijn gevallen Het is toch een herdenkingsdag voor alle oorlogsslachtoffers,dat geldt dus ook voor de slachtoffers die vandaag de dag vallen. Wij vlaggen op alle dagen.