Vlagtwedde

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 15 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Delfzijl heb ik jarenlang gewoond.
    Is ook een plek waar veel mensen niet willen wonen. Maar is ontzettend afhankelijk van welke wijk je woont.
    Delfzijl heeft jarenlang een grote stad problemathiek gehad waardoor het een slechte naam heeft gekregen. Inmiddels is het daar echt al heel erg veranderd.
    Doordat er in Delfzijl veel import woont, vanwege de werkgelegenheid, kom je er sneller tussen als niet Delfzijlster.
    Je kan mag mij een pb sturen over welk huis je hebt gezien, ik kan je van alles vertellen over de woningen, wijken en voorzieningen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Ik kan mij wel vinden in deze reactie. Delfzijl zou ik niet willen wonen. Misschien aan de rand.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    https://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-42586137-menno-van-coehoornsingel-9/

    https://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-42586129-boekweitkamp-7/

    https://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-42586135-stuurhuis-23/

    Dit zijn bijvoorbeeld prima plekken om te wonen in Delfzijl.
    Hou er wel rekening mee dat de huizenmarkt ook hier ontzettend is veranderd.
    Huizen gaan bijna allemaal boven de vraagprijs weg en worden soms ook met duizenden euro's overboden. Maar omdat er iets minder animo is heb je wel meer kans dan in het westen van het land.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ja dat huis op de boekweitkamp! Die zagen we indd
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    #25 consider, 17 okt 2021
    Laatst bewerkt: 17 okt 2021
    Daar niet ver vandaan ben ik opgegroeid!!
    Prima wijk, heel kindvriendelijk wonen veel jonge gezinnen....wel iets verder weg van de voorzieningen. Ligt aan de rand van Delfzijl dichtbij Appingedam. Zit ook een mooi natuur gebied als je de straat uit loopt.
    Supermarkt is op ongeveer 10 minuutjes fietsen.
    Er zitten 2 basisscholen in de wijk, maar die zullen volgend schooljaar sluiten omdat er in een wijk verderop een brede school wordt gebouwd.

    Mocht je gaan bezichtigen, vraag of de woning ook versterkt moet worden tegen aardbevingen.
    Ik vermoed van niet namelijkomdaat in die wijk bijna niks versterkt hoeft te worden.
    Vraag ook of de verkopers al de 10 duizend euro snn subsidie voor woningverbetering hebben aangevraagd. Als ze dat nog niet hebben gedaan dan kunnen de nieuwe bewoners dat doen.
    Heb je 10 duizend euro om iets te verbeteren aan je woning, schilderen, stuccen, nieuwe keuken, andere vloer oid.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.250
    5.204
    113
    Wij hebben net onze 2 onder 1 kap van vergelijkbare grootte (perceel ook) en bouwjaar verkocht voor 525.000, wat een verschil dan he? Leuk huis ook.
    Ik ken provincie Groningen zelf niet, maar als je er kunt aarden, dan krijg je in ieder geval veel huis voor je geld. :thumup:
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Qua bieden moet je trouwens denken aan rond de 285-290.
    Vergelijkbaar huis in de buurt is weggegaan voor 55 duizend boven de vraagprijs.
    Maar dat is wel uitzonderlijk voor een twee onder 1 kapper hier.

    Mocht je nog wat willen weten...let me know.
    Ik ken de huidige woningmarkt hier in de omgeving goed.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Superlief! Je zei eerder dat t erg afhangt vd buurt. Hoe is t dan algemeen? Bijv als de jongens groter zijn en uitgaan of middelbare school? Waarom ben jij weg gegaan? We zijn komende week paar dgn op vakantie in lauwersoog, dat is een uurtje rijden. Misschien bellen we morgen wel of een bezichtiging mogelijk is! Dan kunnen we iig even kijken en de buurt rondlopen etc.

    Ja wbt prijs, we verwachten hier wel echt flinke overwaarde. Dus dat geeft wel ruimte! Max 3 ton hebben we wel in ons hoofd voor een nieuw huis, en dan moet t ook wel af en mooi zijn.
     
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Heb je er gewoond? Slechte ervaringen?
     
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik stuur je even een pb
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn man komt uit Delfzijl, we willen er beiden absoluut niet wonen
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn schoonouders wonen aan Boekweitkamp. Dus als je vragen hebt. Zelf zou ik niet graag in Delfzijl willen wonen, maar dit is op zich een prima wijk, wel overal wat verder vandaan.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Nee niet gewoond. Ging in appingedam naar school. Kwam er met de bus door. Wel vaak in Delfzijl eruit om te shoppen. Kwam wel eens bij klasgenootjes thuis in Delfzijl. Maar voelde mij er nooit op mijn gemak. Altijd onrust. Schorriemorrie.
     
  14. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Ik denk dat je dit heel erg moet nuanceren. In mijn vorige woonplaats kwamen mensen uit de stad (Groningen) wonen.
    Buren gingen zodra er bezichtigen waren massaal met de trekker de weg op.
    Deze buren ja die zijn niet in de smaak gevallen en worden in het dorp niet gewaardeerd.
    Toen ze kwamen wonen gingen ze flink verbouwen, van de directe buren kregen ze een sleutel om de badkamer en wc te kunnen gebruiken. Daar ging het nog goed.
    Maar ze wandelen door het weiland van de buurman, het weiland waar de koeien lopen en ook een stier rondwandelt, hun hond vliegt achter de koeien aan, poept in het weiland, vliegt achter de reeën in het veld aan. Ze klagen over trekkers die in de avond en in het weekend langsrijden, over geluidsoverlast van de koeien, stank van het vee. En als klap op de vuurpijl gingen ze klagen dat de buurman zijn weiland ging gebruiken voor maïs, dat ontnam hun uitzicht. Kijk met deze instelling moet je niet naar een klein dorp gaan. Helaas zijn er vaker van dit soort voorbeelden en is er soms een arrogantie van nieuwkomers dat zij mogen bepalen hoe het hoort.
     
  15. Fantastiyanna

    Fantastiyanna Actief lid

    31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik vind Appingedam wel een leuke plek om te wonen. Is dat niets?
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Yep leuke plek!
    Maar staat momenteel niks te koop wat ze zoekt vermoed ik.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ook een optie ja! Alleen nu niets te koop binnen budget helaas..
     
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ja dit is echt aso gedrag, dan zit je daar absoluut niet op je plaats.... Ik kom uit een boerendorp haha dus is me allemaal niet zo vreemd. Wij zijn vrij makkelijke mensen, scheelt ook hoe je bent als mens indd. Als je je zo gedraagd, waar dan ook, maak je geen vrienden
     
  19. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Ja hoor, vooral oude gedeelte vind ik mooi. Leuke winkels daar. En ook snel in de stad Groningen. Beter dan Delfzijl
     
  20. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Is er een reden waarom je in Groninge /Drenthe een huis zoekt?
    Is Friesland bijvoorbeeld niks?
    Ik woon exact tussen de stad Groningen en Leeuwarden (en ook tussen Drachten en Dokkum).
     

Deel Deze Pagina