ik snap het dus wel waar ze zich druk om maakt. niet alle babys zijn even makkelijk, en slapen ook niet altijd even makkelijk. en je zet een baby niet zo even in een halletje naast een feestzaal te slapen. ik zou juist niet een hele dag gaan met een baby, ik zou af en toe de rust opzoeken of met mijn man afwisselen. maar van te voren valt niet te zeggen hoe het gaat.
Als je de rokerige ruimte moet vermijden dan kan je vaak niet bij een feest aanwezig zijn want dat is in 1 ruimte, dus zou je in een kamertje ernaast moeten zitten, das gezellig.. :S Kan je alleen bij Ja woord zijn daar word meestal immers niet gerookt en met een jonge baby ga je ook niet makkelijk naar harde muziek, voor ons is het ook niet goed om bij een disco naast of in de buurt van een box te gaan staan, laat staan voor een kleintje die net komt kijken, even kan vast geen kwaad maar de gehele avond...
Poeh... ik zou als er geen oppas voor het kleintje is, of een geschikte roovrije en rustige ruimte waar het kleintje kan blijven en waar je BV kan geven het niet doen persoonlijk. Als bovenstaande er wel was had ik het nog niet eens gedaan... Natuurlijk is de bruiloft van je zus belangrijk, maar je kindje ook... en een druk feest met veel herrie, drank en rook is geen plek voor een klein kindje. Ik hoop dat je een goede oplossing zult vinden!
Poeh... ik zou als er geen oppas voor het kleintje is, of een geschikte roovrije en rustige ruimte waar het kleintje kan blijven en waar je BV kan geven het niet doen persoonlijk. Als bovenstaande er wel was had ik het nog niet eens gedaan... Natuurlijk is de bruiloft van je zus belangrijk, maar je kindje ook... en een druk feest met veel herrie, drank en rook is geen plek voor een klein kindje, die daar ongetwijfeld helemaal van in de war zal raken, en uit ritme... Ik hoop dat je een goede oplossing zult vinden!
Baby's kunnen meer hebben dan wordt gedacht hoor....mijn dochter was echt geen rustige baby maar ik nam haar wel mee, niet een hele dag...voor haar niet maar ik trok dat zowiezo ook niet. Ik wil alleen maar aangeven dat baby's "makkelijker" zijn om mee te nemen dan bv een peuter of een kleuter. Rookomgeving, ja daar ben ik ook niet weg van....maar je hebt altijd wel een moment dat er niet gerookt wordt, zoals meestal de plechtigheid zelf etc etc. Savonds naar het feest gaan zou ik ook niet doen met een baby maar zoiets als de plechtigheid wel hoor.....
ja maar amanthis ik vind een hele dag gaan ook al wel lang hoor. als ik nu bekijk met mijn zoontje dan zou ik dat niet doen. hij heeft erg behoefte aan rust en regelmaat. dus met hem zou het echt niets worden. ik zou wel naar de plechtigheid gaan, maar ik denk dat als je zus gaat trouwen ze je daar ook bij zou verwachten. en niet alle babys kunnen veel hebben, de ene baby is de andere baby niet. er zijn kinderen die van kleine veranderingen totaal overstuur kunnen raken. ik heb 3 totaal verschillende kinderen, en wat met de 1 wel kon, kon met de ander niet. daarom denk ik dat het voor iedereen anders is, evenals de situatie
Zoals ik ook al schrijf zou ik mijn dochter ook niet de hele dag meenemen maar wel naar de plechtigheid.....(alhoewel je dan weer ermee zit als hij of zij huilt je eruit moet lopen) weet je aan alles zit dan een voor of nadeel maar vaak lossen dit soort problemen zichzelf op.
Waar ik denk dat lieniej mee zit is denk ook niet de plechtigheid, dat is een eitje dat kan makkelijk (of moet net etenstijd zijn) Ik denk dat ze der meer druk maakt om de rest van de dag... dus oa het feest... en dan is het minder makkelijk met een baby, ivm het gerook wat er gedaan word en blijft hangen en de muziek etc... Ik zou idd kijken of misschien het bruidspaar idd zo'n suite erboven kan regelen indien aanwezig en dan de babyfoon mee... of als je echt bij feest wil zijn, op zoek gaan naar een eventuele geschikte oppas
poeh ..dilemma ..Toen ik trouwde was de kleine van mijn zus 1 week oud ...mijn zus is die dag met tussenpozen geweest ..ik heb het aan haar overgelaten ..kleine was er niet bij die dag ..ik begreep dat goed .. nou is mijn kleintje 4 mnd. en in juni trouwt mijn schoonvader ...ik ga niet mee met Fleur , mijn man gaat met de 3 andere kids wel .. moet wel zeggen dat hij 700 km verderop trouwt en ik dat te ver vind voor Fleur ...en jammer wat zijn vader daar van vind ...daar trek ik me helemaal niets van aan
Neem je kindje naar de plechtigheid lekker mee in een draagzak dan is het dichtbij je en 's avonds kun je toch wel een oppas regelen? En anders 's avonds thuisblijven met je kindje. Je kunt nou eenmaal niet alles met een kind...
hoi allemaal! Bedankt voor de reacties! Zoals ik te horen heb gekregen is de dag-indeling als volgt: smiddags rond 3 uur is de plechtigheid, daarna gaan we met ongeveer 11 personen(haar kant en zijn kant) high-tea-en tot 8 uur savonds en daarna dineren, waarna het feest begint. Dat high-tea gebeuren daar hou ik me hart ook voor vast, want de twee families liggen mekaar niet echt, de ouders van zijn kant zijn erg aso en hebben overal een grote smoel op en onze ouders zijn niet erg spraakzaam....zie je t al voor je? Maar goed, er is verder geen ruimte waar ik me even kan terugtrekken met de baby om BV te geven en aangezien ik het echt weiger om bij de familie mn tiet bloot te leggen, zal ik dit maar op het toilet moeten doen denk ik. Ik neem ook de wandelwagen mee, kan de baby daarin slapen tijdens high-tea en diner. Verder zit ik dus echt met die feestavond in mijn maag. Daar is ook geen plekje en ik zet mijn baby idd dus echt niet op de gang. Kan me ook niet voorstellen dat harde muziek niet erg is voor een kleine baby... ik herinner me namelijk de fluittoon in mn eigen oren als ik thuis kwam van het stappen! En nee, er zijn geen geschikte kandidaten die kunnen oppassen, ook de schoonouders niet, maar dat is weer een heeel ander verhaal. En mijn eigen ouders zitten natuurlijk op t feest. Weetje, sommigen zullen misschien wel denken dat ik me voor niks druk maak en me aanstel, maar t is mijn eerste kleintje en ik heb hier dus totaal geen ervaring mee. Ik kan niet voorspellen hoe die dag gaat verlopen en ik kan mijn zus dus ook niks beloven. Natuurlijk ben ik wel aanwezig, want ja, dat lijkt me duidelijk toch? Ik ben een echte pleaser, dus t komt me allemaal beetje rauw op mijn dak vallen dat niemand mij nu eens een keertje "pleased" en ik t nog allemaal maar zelf uit moet zoeken. Ken je dat gevoel? Mijn vriend is weer heel nuchter hier in, die zegt: "We zien wel hoe t allemaal loopt, daar ga ik me nu niet druk om maken, ze weten dat we met een kleintje zijn en ze wten de situatie. Dus we gaan ons best doen en meer kunnen we niet" Ik wou dat ik zo nuchter was, want ik wil dat t een mooie dag voor mijn zus wordt. Alleen blijf ik er een raar gevoel over hebben. In ieder geval bedankt voor jullie reacties, toch wel fijn om te lezen dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel! xxx
Ik denk helemaal niet dat je je aanstelt hoor, ik dacht psies hetzelfde omdat Amanthis ook mijn eerste is maar dat soort dingen kunnen meevallen en ook tegenvallen maar het is een ervaring die je moet opdoen. Excuus als mijn berichten lijken alsof ik vind dat je je aansteld want dat vind ik niet
Hoi, ik heb alle reacties gelezen, en ik snap jou echt heel goed. Zal daar zelf ook mee zitten en je stelt je echt niet aan hoor. Die dag komt je wel door, dat is echt geen probleem. Baby's slapen dan nog zoveel, dat lukt je echt wel. Even voeden tussendoor. De feestavond, tja, dat vind ik een ander verhaal. Ik zou het zelf echt niet doen. Een baby meenemen naar een feest in de avond met harde muziek, vind dat persoonlijk echt niet kunnen. MAar dat is mijn mening. Iemand zei nog. Boek daar een kamer, leg je baby daar met de babyfoon. Nou, daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Dat zou ik dus nooooit doen. Daar heb je nou eenmaal kinderen voor, en je moet je daar dus aan aanpassen. MAar waarom blijft je partner dan niet gewoon bij je baby. Dan ga jij naar het feest s'avonds. Als het niet te ver van je huis is wissel je elkaar af. Het is jouw zus, dus dan ben je in ieder geval geweest. Ik had het echt raar gevonden als iemand op mijn bruiloft met zijn baby kwam. Vind ik gewoon zielig met die muziek en herrie.... Hopelijk kom je eruit, en doe je vooral waar je jezelf prettig bij voelt. groetjes annette
is het geen optie om nu alvast te gaan kijken naar een "vaste" oppas? Je zal vast nog een keer met je mannetje een avondje weg willen. Dan kan je kennis maken met die persoon en je kan straks die persoon een paar keer laten komen als je er zelf bij bent zodat je kindje kennis kan maken (en andersom). Meenemen naar het feest lijkt mij ook niet fijn voor de kleine, zou ik ook nooit doen. En bij de high tea, misschien hebben ze wel een kleedruimte voor het personeel waar je even ongestoord mag zitten. Bel die locatie gewoon even op om te vragen. Betwijfel trouwens of het veel verschil had gemaakt als de bruiloft later was gepland, denk dat je dit probleem met een kleintje toch wel had gehad. ik hoop dat je eruit komt en dat je kunt genieten van de dag. Groetjes Daphne
Nou je stelt je niet aan hoor! Logisch dat je er mee bezig bent, zou ik ook doen! 1 tip: Volg je moedergevoel, wat anderen ook zeggen.
heej lieniej, ik zou ook helemaal in de stress zitten hoor! ik snap het helemaal. Gelukkig kan ik bij mn zussen en broers afkijken hoe zij bepaalde dingen hebben gedaan en liggen de verhoudingen bij ons in de fam dus wrs ook iets anders. Bij ons heeft mijn broer zijn datum zo aangepast dat mijn zus (en nichtje) erbij konden zijn. Hij ging nl de 26e trouwen en mijn zus was(ik geloof) de 8e uitgerekend. uiteindelijk is de kleine de 3e gekomen. Dus natuurlijk was mn zus nog niet topfit, maar is wel de hele dag meegeweest en mn nichtje dus ook. ze sliep idd heel veel die dag en als ze wakker was en huilde, nou ja, daar gaf niemand wat om, het is immers zo met een baby! Ik zou er gewoon van gaan genieten hoor en je proberen niet zo druk te maken!
Je nu niet druk maken om wat er komen gaat en lekker van je zwangerschap genieten! En iemand anders opperde het ook al, laat papa dalijk thuis met de kleine en ga zelf heen en weer voor het voeden (als de afstand dat toelaat natuurlijk.) Heel veel succes en je niet gek laten maken! Gr. Celli.