vlakke tepels en borstvoeding??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tresje, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    even een vraagje....
    ik ben nu zwanger van de 3e en omdat het zeer waarschijnlijk mn laatste kindje is twijfel ik nu toch ineens of ik borstvoeding wil proberen te geven.
    heb het bij mn andere kids niet gedaan, omdat ik vind dat ik er niet echt de tepels voor heb eigenlijk.
    mijn tepels steken nl niet uit, maar zijn vlak. bij aanraking of kou gaan ze natuurlijk wel even uit staan, maar worden daarna gelijk weer plat.
    kan ik daardoor wel borstvoeding geven? want het kindje kan zo moeilijk aanhappen natuurlijk.
    heeft iemand hier ervaring mee????

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik zelf heb ook vlakke tepels en mijn probleem was niet het aanleggen want dat ging juist hartstikke goed maar ik zelf had te weinig voeding.
    Dus mijn ervaring is dat het aanleggen prima gaat met vlakke tepels als je kindje goed wil happen:)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je kunt BV geven hoor, je baby zuigt het toch er uit om maar zo te zeggen.
    Ik had ook geen tepels voor ik mn eerste kreeg, die zijn gewoon plat in het tepelhof maar heb wel BV gegeven.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hihihi moet jij eens opletten wat een tuten er aan komern van het drinken.
    Ik heb ook geen mooie knopjes hoor maar wel 6 maanden bv gegeven.
    No problem

5. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    bij mij lukte het ook niet, maar mijn dochtertje is ook iets te vroeg geboren, waardoor ze ook geen zuigkracht had

ik heb toen maar 3 maanden gekolfd

nu heb ik van medela iets gekocht wat je kan dragen vanaf week 32, ze zuigen dan langzaam je tepels eruit ofzo
    nou ja maar 13,00 dus even de moeite waard om het te proberen

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ze gaf bij mij trouwens wel de tip om eerst de kolf er even op te zetten om de tepel een beetje uit te laten steken dus het happen makkelijker gaat.
    Na 2 weken niet meer hoeven doen want dan snappen die kleintjes hoe het werkt

Deel Deze Pagina