Vlakke tepels en bv geven

Discussion in 'Voeding' started by stranger, Jun 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Misschien is er al ene onderwerp over geweest, maar ik kon het niet terug vinden.

In ieder geval: ik wil graag borstvoeding geven. Maar nu is het zo dat mijn tepels helemaal vlak zijn. Alleen bij kou oid komen ze iets naar buiten. Mijn VK zei dat dat totaal geen belemmering hoeft te zijn voor het geven van bv, maar toch ben ik er nog niet helemaal gerust op. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Trouwens, sinds ik zwanger ben gaan ze ook meer spontaan naar buiten staan. Zou dat doorzetten?

2. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Het hoeft inderdaad geen belemmering te zijn, het kan zelfs prima met ingetrokken of vlakke tepels.
    Het is namelijk de bedoeling dat de baby niet alleen de tepel, maar ook een stuk borst in de mond heeft.
    Toch is het vaak wel wat moeilijker heb ik begrepen. De baby heeft niet echt een richtpunt, is geloof ik waar het mee samenhangt. Juist in jouw situatie zou ik je sterk aanraden om een cursus te volgen en er voor te zorgen dat je het nummer van een lactatiekundige bij de hand hebt. Mochten er zich dan problemen voordoen, kun je zo bellen.

Het kan best zijn dat ze nou meer naar buiten blijven komen.
    Ik heb zelfs verhalen gehoord van vrouwen die na de borstvoedingsperiode normale tepels bleven houden. Dus wie weet...

Laat je in ieder geval goed voorlichten, dat is het halve werk.

3. malou

malou Actief lid

Nov 9, 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Het hoeft helemaal geenn belemmering te zijn. Een baby moet namelijk niet aan je tepel zuigen maar aan je tepelhof. Dus waarschijnlijkkomt het helemala goe!

4. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    he bedankt voor de antwoorden! Annemarie, ik ben idd op zoek naar info om alvast voor te bereiden. Ik zou het zo zonde vinden als het mislukt terwijl het niet hoeft...

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Er was al eens eerder een topic over : http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

Ik heb zelf al gebeld met een lactatiekundige. Die zei dat je gewoon tijdens de zwangerschap contact op moet nemen met een lactatiekundige en dat je dan oefeningen krijgt.
    Veel succes stranger !

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Zoals jij het beschrijft denk ik niet dat je veel of ernstige problemen hiermee zult gaan krijgen. Ze komen al spontaan naar buiten, als die kleine er straks nog zijn zuigkracht op los laat dan komt het denk ik wel goed. Wel naar een bv cursus gaan, due kun je bij elke vk of ziekenhuis volgen en het nummer van een lk op je lijstje zetten zoals Annemarie al zei.

Share This Page