Vlees 1 dag overdatum

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

ik zou ook mee weggooie.
    want ik ben er al een keer goed ziek van geweest! dus hier geen 2e keer meer

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    De datum die erop staat is de uiterste VERKOOPDATUM.
    Als het er nog goed uitziet en naar vlees ruikt is het gewoon goed hoor. Je moet het alleen wel goed doorbakken.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, het heeft niet in de vriezer gelegen trouwens.. ik ga maar eens ruiken zo..

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als je het in de koelkast tussen 4 en 7 graden hebt gehad en het ziet er goed uit en ruikt nog goed, dan kun je het dacht ik wel gebruiken.

Overigens staat op de verpakking van het vlees dat ik van de C1000 heb gehaald: te-gebruiken-tot

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier staat op te gebruiken tot en met 11-07-2010
    Maar ik gooi het voor de zekerheid maar gewoon weg.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik gooi dat ook altijd gewoon weg, ben bang dat we er ziek van worden :)

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou het weggooien maar dat komt omdat ik dit jaar al 3 keer flink ziek ben geweest van eten, ik riskeer niks meer.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als het er nog goed uitziet en ruikt zou ik het niet weggooien...

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    ik zou het weggooien, gister hier nog 1.5 kilo kip weggegooit omdat ik idd niet goed op de datum had gelet. Ik ben met vlees altijd wel voorzichtig

10. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik zou het ook weg gooien.. Maar ik ben misschien gewoon kneuterig wat dat betreft.. Maar het idee, en zeker met dit warme weer, staat mij niet aan :)

11. ik heb afgelopen vrijdag speklapjes gehaald bij de slager en die worden gewoon gebakken vandaag hoor

maar bij verpakt vlees vind ik het net weer anders
    ik zou heel goed ruiken en bij twijfel weggooien

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gehakt van de Jumbo gebruik ik altijd wel direct op de dag van aankoop of het gaat de vriezer in. Ik dat niet bewaren(in de koelkast) tot de tht-datum, dan ruikt het zurig en is het grijs van kleur.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gooi altijd vlees weg wat er 1 dag langer ligt. neem dat risico niet. Op houdbare producten ga ik er nog wel is een dag overheen maar neem het risico niet op vers producten voor die paar euro. je kunt er goed ziek van worden als het niet goed is

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als je het goed bakt, kan het prima. Het ligt toch in de koelkast, wat heeft het weer er dan mee te maken? :(

Je ruikt het echt wel hoor als het bedorven is.

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hahah krijg je zon zure klap in je neus waar je de eerst komende minuten niet meer af komt.. verschrikkelijk.. :D

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik zou het direct weg gooien, maar ik ben misschien iets te voorzichtig met vlees. Als de datum er van vandaag op zou staan zou ik het zelfs nog weggooien..

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Supermarkten hebben de verplichting om op alle producten een 'veilige' houdbaarheidsdatum te zetten, een dag waarop ze kunnen garanderen dat het dan in ieder geval nog goed is. Dat betekent dan niet dat het meteen de dag erna verrot is!
    Dus wat ik al eerder zei: als het niet gek ruikt en het is maar 1 dag overdatum, zie ik geen problemen...

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik zou het weggooien.

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Alles wat hier maar 1 dag over datum is beland in de prullenbak ... En dan heb ik het niet alleen over vlees maar gewoon over alle producten ...

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Klopt ja, Niets mis mee!

Deel Deze Pagina