Als het nog maar 1 dag houdbaar is, vind ik het al niet meer zo aantrekkelijk. Laat staan 3 dagen over datum... nee, zou er niet eens over nadenken om het op te eten.
Nou nee. Ik ben niet flauw met eten, maar vlees 3 dagen over de datum ga ik niet risceren. Moet er niet aan denken om een voedselvergiftiging op te lopen.
Het hangt volledig van je vriezer af hoe lang je iets in kunt vriezen. Als hij invriest tot -18° kun je dingen echt langer dan 2 maanden bewaren. Is het zo´n huistuinkeuken vrieskastje bovenin je koelkast, dan zou ik daar geen eens vlees in invriezen maar alleen ijsblokjes. Er zijn ook een aantal supermarkten die al reeds ingevroren vlees aanbieden als vers, wat je dan vervolgens thuis weer invriest, wat ook al tegen de regels in is. Maar goed, je weet dan zelf ook niet beter omdat je het als vers hebt gekocht en niet als ingevroren maar nu ontdooit ... gebeurt vaker dan je denkt. Ook in de slachthuizen verdwijnt vlees soms maandenlang in de vriezer voordat het verwerkt wordt en verkocht wordt als vers.... en wij vriezen het dan vrolijk weer in.
Had t daarom ook hier gezet ik heb een LG met een ruime diepvries erin. Meestal hou ik t niet langer dan 2 weken. Denk je dan dat t alsnog kan verotten?
Spek blijft over het algemeen vrij lang goed maar 3 dagen vind ik toch wel lang eerlijk gezegd.. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan,nog opgegeten op weggegooid?
Als het goed is staat het dan op de achterkant bij de 'ingrediënten' dt het product al ingevroren is geweest! Kwam ik ook pas achter nadat ik vrolijk 3 pakken shoarma had gekocht en in had gevroren met breiden stond ik zo even alles te lezen stond het er dus op heb het zo weggemieterd!
Een LG losse diepvries of een koelkast met zo´n vakje? Kun je ergens zien hoeveel sterren hij vriest? dat staat voor de temperatuur. In zo´n ding wat -18° gaat kun je echt langer vriezen dan 2 weken. Je moet alleen even kijken hoe je het verpakt, anders krijg je vriesbrand. Dan slaat je vlees helemaal wit uit en ziet het er niet meer goed uit. De smaak is dan ook niet meer zo lekker, het vlees is dan ahw uitgedroogd. Je kunt het dan wel nog eten, maar het ziet er optisch niet lekker meer uit.