Sinds gisteren pijn op de borst

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik maak me een beetje angstig. Ik heb sinds gisteren pijn op de borst. Ik ben gelijk bang dat er iets met mijn hart is. Maar het kan ook net zo goed iets zijn met de longen of spieren. Ik hoop natuurlijk op het laatste. Het is voornamelijk als ik voorover buig of in elkaar zak, of wanneer ik me uitrek, dat ik wat steken voel. Komt iemand deze klachten bekend voor?

Ik wil niet de domme vraag stellen of ik wel of niet naar de huisarts moet bellen, want misschien is dat wel even verstandig. Maar ben zo bang dat ze me een zeikerd vinden bij de huisarts. Zo heb ik ze jaren achter elkaar niet nodig, maar de laatste tijd heb ik ze zo vaak gebeld voor de psychische klachten van mijn man en het slechte drinken van mijn dochter etc, en ik moet er zelf regelmatig heen voor vitamine B12-injecties, dat ik bang ben dat ze zullen gaan denken: "Heb je haar ook weer hoor?"

Maargoed... het gaat om mijn eigen gezondheid en er spoken allemaal nare dingen door mijn hoofd, stel dat ik iets met mijn hart heb? Ik heb een kleine dochter die me zo hard nodig heeft. :( Ben zo bang dat ik opgenomen moet worden, wat misschien ook wel totaal niet hoeft, misschien is het alleen maar iets onschuldigs.....

Wilde het even kwijt! :(

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

uiteraard bellen !!! voor hetzelfde geld is er wel iets met je hart, al is de kans klein wanneer je jong bent (hebben ze mij toen gezegd, ben het er niet helemaal mee eens) Zeker in dit geval er vandaag nog naar laten kijken. Dit moeten ze serieus nemen en dat doen ze in de meeste gevallen ook wel.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Met pijn op de borst altijd de huisarts bellen!! Succes

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Eh ik wil niet het standaard antwoord geven hoor...
    Maar toch maar even bellen hoor.

Dan maar een zeurkous.

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Pijn op de borst = 112 bellen, NIET de huisarts!

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Klinkt als een verrekte spier omdat je het alleen bij bepaalde houdingen hebt.

maar gewoon even de huisarts bellen dan maar een zeurkous ze worden er voor betaald en moeten ze je dus helpen

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    ligt er wel een beetje aan WAT voor pijn op de borst...

ik zou zo'n vraag sowiezo nooit op een forum stellen, ik vind het raar dat je wel bang bent dat je moet worden opgenomen of dat er iets ergs is, maar dat je wel hier afwacht tot een wonderdokter met een digitale diagnose komt. NIET DOEN.. gewoon even bellen met de ha.

maar als ik je zo hoor dat het met name zeer doet met rekken en strekken, dan lijkt het mij een tussenrib spier. dat kan behoorlijk pijn doen!!!

maar zoals al velen gezegd hebben, even dokter bellen.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    dan weet je zeker dat ze je met gillende sirenes je komen halen, je meteen een infuus geprikt krijgt en mee naar het ziekenhuis gaat.... ;)

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ga geen 112 bellen hoor, zo erg is het ook weer niet. Kan ik nu ook de ha bellen? Normaal moet het toch voor 10 uur?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Klinkt als spieren inderdaad

Ik zou als je het al een tijdje hebt wel eerst gewoon bellen met de huisarts. Zij kunnen met je een aantal dingen doornemen of het spoed is.

Ik zie nog je bericht

Ja ook als het 10 uur is geweest. Dat is voor afspraken ( gewone) nu heb je een vraag.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    voor dit soort dingen zou ik wel even bellen ja, en anders ga je er even langs...

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb gebeld (moest even wachten tot hun lunchpauze voorbij was) en ik heb afgesproken met de assistente dat ik word teruggebeld tussen nu en 14:00 uur. De huisarts zal dan beoordelen n.a.v mijn verhaal of we het aankijken of dat ik even langs moet komen, dus ben benieuwd.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goed dat je gebeld hebt!

14. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Dit vind ik wel erg overdreven ze had de pijn al sinds gisteren

15. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    IN ieder geval goed dat je je huisarts hebt gebeld

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dat is helemaal niet waar. Ambulance kan meteen een ecg maken en als die afwijkend is meenemen naar zkh. Maar mensen worden vaker thuis gelaten dan dat ze mee hoeven. Bovendien werk ik zelf bij de cardiologie en dit echt regel bij ons en puur omdat huisartsen te vaak dit onderschatten. Zeker bij jonge mensen en met name vrouwen! We hebben te veel mensen onnodig zien overlijden of grote schade aanhebt hart zien oplopen, doordat ze niet serieus genomen werden door een huisarts. Dus daarom: pijn op de borst = 112 bellen.

17. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Tja, zeg je dat ook als ze vanavond dood in haar bed ligt? Bij wijze van!

@ts Goed dat je gebeld hebt en laat je niet afschepen!

18. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    En????
    Vind trouwens vreemd mijn HA of haar assistent zegt altijd kom maar even langs...

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik snap sowieso niet dat mensen over zo iets een topic openen dat is toch duidelijk dat je daar even de HA voor belt....

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ben benieuwd maar voortaan gelijk je ha bellen hoor!

Share This Page